Het uitwisselen van e-facturen is vergelijkbaar met de telefoniebranche: iedereen kan elkaar bellen, ongeacht of je bij KPN of Vodafone zit. Via je softwarepakket kun je echte e-facturen uitwisselen met het andere softwarepakket zonder handmatige handelingen.
Waarom een e-factuur verzenden?
Een elektronische factuur verzenden is in alle opzichten beter dan een factuur versturen in pdf of op papier. eVerbinding biedt je de zekerheid dat de factuur daadwerkelijk wordt afgeleverd bij de juiste partij. De verzender kan bovendien inzien of het document geopend of goedgekeurd is door de ontvanger. Hierdoor kun je beter inspelen op de openstaande posten in de boekhouding en je debiteurenbeheer optimaliseren.
Hoe verzend ik een e-factuur?
Je kunt zonder zorgen een echte e-factuur via je gebruikte software verzenden naar je klanten. eVerbinding is geïntegreerd in financiële software. Na een eenvoudige en veilige activering, kun je direct via Simplerinvoicing FULL en het netwerk OpenPEPPOL facturen uitwisselen. Je hebt geen implementatietijd of –kosten.
Geen financiële software?
Heb je geen financiële software, dan is het ook mogelijk het platform te gebruiken. Je kunt eenvoudig gratis e-facturen opstellen, verzenden en ontvangen. Je documenten zijn veilig op een plek opgeslagen in de cloud en je voldoet aan de wettelijke bewaarplicht.
Wat gebeurt er als ik een e-factuur verzend?
De uitwisseling van e-facturen verloopt via het beveiligde e-facturatienetwerk van Simplerinvoicing. Bij het versturen van een e-factuur via de gebruikte financiële software of via het platform controleert eVerbinding de identificatienummers van de ontvanger in het netwerk. Denk hierbij onder andere aan het KvK-, BTW- of het OIN-nummer. Indien een of meerdere van deze identificatienummers bekend zijn in het netwerk, haalt eVerbinding automatisch de aflevergegevens op en maakt verbinding met de provider van de ontvangende partij. Vervolgens wordt het elektronische document afgeleverd via het beveiligde netwerk.
Kan iedereen een e-factuur ontvangen?
eVerbinding zoekt voor iedere factuur de beste elektronische aflevermethode. Allereerst checken we of de ontvanger bereikbaar is via ons eigen platform, vervolgens controleren we of de ontvanger geregistreerd is in e-facturatienetwerken. Als dit niet het geval is, leveren we het document per e-mail (met een deeplink) af bij de ontvanger. In alle gevallen is te zien of de factuur geopend is.
Accountantmachtiging mogelijk voor administratieve verwerking
eVerbinding biedt je ook de mogelijkheid online samen te werken met je accountant. Je kunt een kopie van je facturen automatisch laten afleveren bij je accountant in de klantadministratie. Dit gaat via een eenmalige machtiging op het platform, welke ook te allen tijde ingetrokken kan worden.
Kosten
Het verzenden van een echte elektronische factuur online via het platform van eVerbinding is gratis. De verzending vanuit je financiële pakket kost 8 tot 10 cent.
Meer over de kosten. www.eVerbinding.nl/kosten
Geef een reactie