Consumentenpagina Woonpakket.nl koppelt sinds 1 augustus 2016 met Scenario Advies van Unit4. Scenario Advies ondersteunt en automatiseert de informatievoorziening rond het aanvragen van hypotheken. Hierdoor is het hele proces voor het aanvragen van hypotheekadvies binnen Woonpakket.nl gedigitaliseerd.
Woonpakket.nl is een startpunt voor hypotheekadvies voor consumenten. Hypotheekzoekers kunnen via de website een adviseur in de buurt zoeken en een adviesgesprek aanvragen. Op Woonpakket.nl kunnen consumenten hun gegevens opslaan en op elk gewenst moment aanvullen en verzenden naar hun eigen adviseur. De complete gegevens die de cliënt invult zijn nu gekoppeld met Scenario Advies, het Unit4-pakket voor de financieel adviseur.
Automatisering van advies
Wanneer de consument op Woonpakket.nl zelf al gegevens invult, wordt de tijd die de adviseur besteedt aan de oriëntatie- en inventarisatiefase in Scenario Advies ingekort. Ook kan de consument de documenten die nodig zijn voor een hypotheekaanvraag uploaden en versturen. Deze documenten plaatst de adviseur daarna in het dossier van Scenario Advies.
Nadat met Scenario Advies berekeningen zijn gemaakt en een advies is gegeven, kan de adviseur de aanvraag voor de hypotheek via het Hypotheken Data Netwerk (HDN) versturen. De documenten die bij de aanvraag horen, kunnen met DA/DX berichten (versleuteld en gestandaardiseerd berichtenverkeer) verzonden worden. Dit geldt ook voor de documenten die de consument via Woonpakket.nl heeft geüpload. Hierdoor is aanzienlijk minder papierwerk nodig en kan de aanvraag bij de geldverstrekker sneller verlopen.
Geef een reactie