PinkWeb is leverancier van het innovatieve Client Online. Hét online samenwerkingsplatform voor accountancy professionals en hun cliënten. Het is de missie van PinkWeb om klanten te ondersteunen in het contact met hun cliënten, zodat zij extra kunnen investeren in een waardevolle relatie.
Met Client Online gaat het communiceren met en begeleiden van cliënten makkelijker, sneller en veiliger. Door administratieve processen te automatiseren, houd je als accountancy professional tijd over om je cliënten echt verder te helpen en hen de wauw-factor te bieden.
PinkWeb biedt met Client Online een best-of-breed oplossing dankzij koppelingen met ruim 50 partners. Ook levert PinkWeb samen met de partners binnen Visma Nederland de Connected Experience voor Accountants.
PinkWeb is ISO27001-gecertificeerd, waarbij strenge eisen worden gehanteerd aan cyber security en wordt gewerkt volgens het ‘security-by-design’-principe.
Contactinformatie |
---|
Grote Spui 39 3813EZ Amersfoort T: 033 - 750 13 34 info@pinkweb.nl http://www.pinkweb.nl |
Recente berichten van PinkWeb |
---|
27 november 2023
Maak van je medewerker de sterkste schakel
Het gros van datalekken en cyberaanvallen wordt veroorzaakt door menselijke fouten en ‘social engineering’, waarbij cybercriminelen psychologische manipulatie gebruiken om gebruikers vertrouwelijke gegevens te ontfutselen of malware te installeren. Deze aanvallen spelen in op menselijke eigenschappen zoals nieuwsgierigheid, vertrouwen, angst en onwetendheid. De meest bekende methode is phishing, waarbij gebruikers worden verleid om op schadelijke […]
16 november 2023
Een cyberaanval zit in een klein hoekje
Tegenwoordig zijn cybercriminelen steeds op zoek naar nieuwe manieren om toegang te krijgen tot systemen en gegevens. Je hebt vast weleens gehoord van cyberaanvallen zoals van phishing via e-mail of ransomware. Maar er zijn ook genoeg onbekende methoden, die minder voor de hand liggend zijn. In dit blog ontdek je verschillende manieren waarmee cybercriminelen via […]
7 november 2023
Cyberveiligheid trends voor accountants
In de snel evoluerende digitale wereld, staan accountantskantoren voor steeds grotere uitdagingen op het gebied van cyberveiligheid. Zeker met de opkomst van nieuwe AI-technologieën breiden cybercriminelen hun trukendoos verder uit. Als kantoor moet je op de hoogte zijn van de nieuwe trends en uitdagingen om je kantoor te beschermen tegen steeds geavanceerdere cyberdreigingen. In dit […]
21 september 2023
Moore DRV verhoogt efficiency met de digitale handtekening
Sinds enige jaren kent Moore DRV een digitaal ondertekenproces. In plaats van dagen is nu binnen een paar uur een document voorzien van een handtekening.
18 september 2023
De do’s en don’ts van digitaal ondertekenen
De accountant verwerkt bedrijfsgegevens, verzorgt de belastingaangiften, stelt de jaarrekening op en adviseert de ondernemer. De bijbehorende documenten worden voorzien van de digitale handtekening om de betrouwbaarheid te vergroten en te voldoen aan de wetgeving. Als kantoor pak je de grootste winst als de digitale handtekening naadloos integreert met bestaande bedrijfsprocessen. Maar hoe zorg je […]
29 augustus 2023
Hoe verifieer je de identiteit van de ondertekenaar?
Als je een document digitaal laat ondertekenen wil je er zeker van zijn dat de digitale handtekening door de juiste persoon wordt gezet. Achteraf wil je kunnen aantonen wie de ondertekenaar is geweest. Er zijn diverse verificatiemethoden waarmee onomstotelijk kan worden vastgesteld wie degene is die het document heeft ondertekend. Het controleren van de authenticiteit […]
3 augustus 2023
De 7 voordelen van digitaal ondertekenen
Als accountantskantoor profiteer je van verschillende voordelen zodra je gebruik maakt van de digitale handtekening. Je zult efficiënter werken omdat documenten sneller van een handtekening worden voorzien. Als je nog steeds gebruikmaakt van ‘natte’ handtekeningen, verspil je onnodig veel tijd aan het tijdrovende ‘print-scan-post’-proces. Je moet het document printen, zodat een bevoegde accountant het kan […]
27 juli 2023
Rechtsgeldigheid digitale handtekening: waar moet je op letten?
De digitale handtekening heeft in 2018 zijn echte intrede gemaakt in de accountancybranche. Regelgevende instanties en overheden maken steeds meer gebruik van digitale handtekeningen. Zo zijn middelgrote bedrijven verplicht om hun jaarrekening (vanaf boekjaar 2017) te deponeren inclusief een ondertekende digitale controleverklaring van de accountant. Inmiddels is het digitaal ondertekenen een belangrijk onderdeel in de […]
4 juli 2023
ICT en Kengetallen 2023 | Samenwerken als een geoliede machine
Sinds Green Accountants acht jaar geleden de deuren opende, is het streven werkzaamheden zo veel mogelijk te automatiseren. Het team werkt – mede dankzij PinkWeb – als een geoliede machine. “Dat scheelt vele uren per jaar.”
22 juni 2023
Gebruik als accountant de digitale handtekening voor deze documenten
Het is een uitdaging voor kantoren om te bepalen welke zwaarte en soort handtekening vereist is bij het ondertekenen van documenten zoals jaarrekeningen, opdrachtbevestigingen, belastingaangiftes en adviesrapporten. Het correct plaatsen van een digitale handtekening brengt verantwoordelijkheid met zich mee, aangezien het een rechtshandeling is met juridische gevolgen. Onvoldoende bewijs van ondertekening kan leiden tot ongeldigheid […]
26 april 2023
Verhoog werkgeluk door efficiënter werken
Steeds meer accountantskantoren doen er alles aan om het werkgeluk van medewerkers te verhogen. Bij aantrekkelijke werkgevers willen mensen immers graag (blijven) werken. Goede software is daarbij een vereiste. Dankzij een online klantenportaal wordt het werk niet alleen efficiënter, ook hoeven medewerkers heel veel vervelende klusjes niet meer te doen.
21 april 2023
Green Accountants: tips om efficiency te vergroten
Zodra Green Accountants acht jaar geleden de deuren opende, was het vanzelfsprekend dat het kantoor werkzaamheden zoveel mogelijk zou automatiseren. De oprichters werkten eerder bij een Big Four-kantoor. Ze waren gewend aan het gemak van goede software en willen daar geen concessies in doen.
28 maart 2023
Hoe efficiency de productiviteit en klanttevredenheid verhoogt
Tijdwinst en tevreden klanten – accountantskantoren die hun werkprocessen efficiënt hebben ingericht, ervaren dit als de grootste voordelen. Een klantenportaal vormt de spil in deze efficiënte inrichting. In dit blog beschrijven we waarom een online omgeving de productiviteit omhoog stuwt. En waarom je er klanten een groot plezier mee doet.
15 maart 2023
Vijf redenen waarom een onzekere tijd vraagt om het vergroten van efficiency
De hoge inflatie, personeels- en energiekosten en krapte op de arbeidsmarkt zorgen voor veel onzekerheid. Het is van groot belang om als accountantskantoor financieel gezond te blijven. Juist nu is het verstandig om de efficiency binnen de organisatie te vergroten. Hoe blijven accountantskantoren in 2023 financieel gezond? Het antwoord ligt bij automatisering. Door met slimme […]
9 maart 2023
Zes accountancytrends voor 2023: van inflatie tot faillissementen
Na de coronapandemie is de economie niet bepaald in rustiger vaarwater gekomen. Integendeel. Het zijn roerige tijden voor accountants. Vergrijzing en een dalende aanwas zorgen voor een personeelstekort, terwijl het werk toeneemt. En de markt verwacht een golf van faillissementen. In dit blog lees jij welke trends van invloed zijn op de accountancybranche in 2023.
|