Afgelopen weekend heeft de drie miljoenste gebruiker zijn Berichtenbox geactiveerd op MijnOverheid. Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van de start van de campagne ‘Vaarwel blauwe envelop’ in november vorig jaar. Maandag startte het tweede deel van de campagne van de Belastingdienst.
Met de campagne ‘Vaarwel blauwe envelop’ zet de Belastingdienst stappen richting digitale interactie met burgers. Vandaag start het tweede deel van de campagne. Iedereen die belastingaangifte inkomstenbelasting over 2015 moet doen, ontvangt deze periode de aangiftebrief zowel in de brievenbus als in de Berichtenbox. De meeste mensen ontvangen bij de brief een folder met uitleg over het activeren van hun MijnOverheid-account met Berichtenbox.
Ondersteuning
Voordat een berichtenstroom volledig digitaal gaat, geldt in principe een periode van twee jaar waarin berichten zowel digitaal als per post worden verstuurd. De verwachting is dat het nog vijf tot zeven jaar duurt voor de blauwe envelop helemaal verdwijnt. Om de overgang van papier naar digitaal zo goed mogelijk te laten verlopen, werkt de Belastingdienst samen met maatschappelijke organisaties en dienstverleners. Zo krijgt de fiscus steeds beter in beeld wie hulp nodig heeft en hoe daaraan invulling wordt gegeven.
Geef een reactie