App’s die advertenties blokkeren houden de groei van de digitale advertentiemarkt niet tegen. De inzet van mobile advertising nam in het eerste half jaar van 2016 met maar liefst 61% toe. Zo laat de Online Ad Spend Study H1 2016, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, zien.
De uitkomsten van het onderzoek wijzen op definitieve veranderingen in de budgetbestedingen tussen online en offline media. Zo wordt inmiddels bijna een derde van het totale online display advertentiebudget ingezet op mobile advertising en is in de eerste helft van 2016 voor maar liefst 65 miljoen euro aan video advertising besteed. Mobiele inkomsten kenden een groei van 55% .
Dubbele cijfers
‘De verwachting dat video in 2016 zou doorbreken, wordt bevestigd door een sterke groei van mobiele inkomsten van 55% in de eerste helft van 2016. Lokale spelers verdwijnen snel uit de achteruitkijkspiegel van de digitale spelers, welke twee keer zo snel groeien in digital video. Over het algemeen blijft digital groeien met dubbele cijfers in elke gemeten display-categorie,’ aldus Jeroen Verkroost, directeur IAB Nederland.
Geef een reactie