• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV3: ICT en Kengetallen
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • AV Top 50
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • STAP-budget
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • STAP-budget
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV3: ICT en Kengetallen
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • AV Top 50
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
Cursus informatiePrijsInschrijven
Home » Opleidingen » Inkoop en aanbesteden

Inkoop en aanbesteden

20 december 2022 door

Algemene informatie

  • € 675,00
Direct inschrijven

Agenda

22 juni 2023, 09:00 - 17:00
Utrecht
Cursus informatie

RC’s en CPC’s kunnen deelnemen tegen de ledenprijs

Aanbesteden is ‘een veelkoppig monster’. Vanuit de oorsprong van goede intenties is in de loop van jaren een zwaarlijvige complexiteit gegroeid. En die complexiteit is verder geïntensiveerd met de invoering van de Europese aanbestedingsrichtlijnen in de Nederlandse wet- en regelgeving.

Hoe kun je als financial enerzijds je organisatie bijstaan in het navigeren door dit woud aan regels en procedures? Hoe begeleid je hen bij ogenschijnlijke tegenstellingen en onduidelijkheden? En welke beheersmaatregelen zijn er nodig in het licht van de doelstellingen van je organisatie? Om welke verankering in de AO/IB vraagt het?

En anderzijds, hoe kun je er op gedegen wijze verantwoording over afleggen na afloop? Waar dient rekening mee gehouden te worden bij het beoordelen van de doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van de verplichtingen en uitgaven?

In deze cursus doorlopen we de diverse stadia en aspecten van het inkoopproces, welke plaats het aanbesteden daarin inneemt en hoe zich dit verhoudt tot de rol en de verantwoordelijkheden van de accountant en die van de financial. Hoe kunnen deze het beste samenwerken om het gemeenschappelijke doel samen te verwezenlijken?

Doelstelling
Tijdens deze cursus gaan we aan de slag met de volgende leerdoelen:

  • Inzicht opdoen over de bedoeling, de oorsprong, van het aanbestedingsgedachtegoed
  • Leren over de verschillende stappen in het inkoopproces en hoe die zich verhouden tot de aanbestedingswet en -regelgeving
  • Inzicht opdoen over (Europese/maatschappelijke) ontwikkelingen & trends op het gebied van aanbesteden
  • Leren over de belangrijkste beheersmaatregelen ingezet kunnen worden in de bedrijfsvoering en welke verankeringen in de AO/IB nodig zijn
  • Leren van ‘lessons learned’ uit praktijksituaties: grijze gebieden, dilemma’s, conflicten en (ogenschijnlijke) tegenstrijdigheden in regelgeving
  • De contextuele rol en verantwoordelijkheden van de accountant en de andere financials in de keten

Inhoud
Tijdens deze cursus passeren de kernaspecten van het inkoopproces in het publieke domein. We kijken met elkaar naar:

  1. de huidige doelstellingen en hoe die zich verhouden tot de processtappen in en karakteristieken van ‘publieke domein’ inkoop
  2. de benodigde beheersmaatregelen (AO/IB)
  3. hoe verantwoording af te leggen over en controle op rechtmatigheid en de maatschappelijke context waarin dit plaatsvindt

De onderwerpen die behandeld gaan worden, zijn:

  • Bedoeling en beginselen van de wet: waartoe is dit ontstaan?
  • Inkoopproces op hoofdlijnen
  • Actoren, systemen, rollen en verantwoordelijkheden in het inkoopproces
  • Wettelijke kaders op hoofdlijnen
  • Subsidie of overheidsopdracht?
  • Algemene bepalingen voor alle overheidsopdrachten
  • Aanbestedingsprocedures algemeen en onder de EU-aanbestedingsdrempels;
  • Europese aanbestedingen;
  • (Quasi) inbesteden
  • Wijziging van overeenkomsten
  • Risico’s in aanbestedingsprocessen
  • Beheersmaatregelen in inkoop-/aanbestedingsproces
  • Stappen in (gegevensgerichte) controle op aanbestedingen

De training is zeer interactief van aard en er is volop ruimte voor de inbreng van eigen casuïstiek.

Bestemd voor

(Register) Controllers (RC’s), Certified Public Controllers (CPC’s), Internal Auditors, Overheidsaccountants, Controlerend Accountants (AA/RA’s) en andere financiële professionals werkzaam in en/of voor het publieke domein

Prijs

Het inschrijfgeld bedraagt € 675,00 per persoon (excl. BTW).

€ 675 (leden), € 795 (niet-leden)

 

Contact

Delen

Algemene informatie

  • € 675,00
Direct inschrijven

Agenda

22 juni 2023, 09:00 - 17:00
Utrecht

Delen

Inschrijven

Inschrijven

"*" geeft vereiste velden aan

Bedrijfsgegevens

Adres*

Deelnemer gegevens

E-mailadres*
Ik wil PE-punten voor
Wil je in aanmerking komen voor het STAP-budget?
Als jij je inschrijft voor deze cursus en het STAP-budget aanvraagt, verklaar je akkoord te gaan met de voorwaarden voor het STAP-budget. Let op! Startdatum cursus moet 4 weken na aanvang van het STAP-budget zijn.

STAP budget gegevens

Deze gegevens zijn nodig voor uw eventuele STAP-budget aanvraag
Privéadres*
DD slash MM slash JJJJ

Cursus gegevens

Datum*

Overige vragen

Hoe bent u geattendeerd op deze cursus?

Kortingen en totaalprijs

Kortingsbon
Kortingsbon
Samen op cursus
Let op, je collega dient zich wel zelf in te schrijven en jouw naam ook te noemen.
NB: De kortingen zijn pas zichtbaar op de factuur.
Prijs: € 0,00
Voorwaarden*
Wij houden u op de hoogte van onze opleidingen en fiscaal nieuws. Als u deze informatie niet meer wilt ontvangen kunt u zich gemakkelijk afmelden via de nieuwsbrief.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen