Vanaf half juli 2025 gaat de fiscus brieven versturen over het doorgeven van het werkelijk rendement. De belastingdienst waarschuwt dat het even duren voordat belastingplichtigen één of meer brieven krijgen. Wie post ontvangt mag het formulier Opgaaf werkelijk rendement invullen. Het formulier staat vanaf donderdag 10 juli online. De belastingdienst roept mensen op te wachten met het invullen totdat daadwerkelijk een brief ontvangen. In de brief staat namelijk informatie die nodig is om het formulier in te vullen.
Dit gebeurt nadat de Eerste Kamer woensdag akkoord ging met de wet. Wie meer wil weten over het box-3 herstel, klikt op deze link van de Belastingdienst.


Kreeg vandaag de box 3 brief over 2019. Er staat onderaan die brief een bedrag dat ik zou hebben betaald (fictief rendement 2019). Dat wijkt sterk af van de aanslag die ik binnen heb gekregen in 2020. Bovendien is dit inz. massaal bezwaar fors teruggebracht in 2022. Dus wat ze bij de BD zitten te goochelen weet ik niet. Wee een schandaaltje erbij?