Sazas, uw verzuimspecialist
Voor een gezond bedrijf heb je vitale medewerkers nodig. Toch kan het gebeuren dat een medewerker ziek wordt. Sazas neemt de zorgen uit handen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid. Hierbij kun je denken aan verzekeren, preventie, verzuimbegeleiding en re-integratie.
Sazas is een klantgedreven partner die haar klanten helpt op een persoonlijke, transparante en integere manier. Zo draagt zij bij aan financieel gezonde bedrijven en vitale medewerkers in Nederland en aan een samenleving waarin iedereen kan deelnemen aan de arbeidsmarkt.
Met een verzuimverzekering van Sazas zorgt de werkgever ervoor dat een medewerker weer snel en verantwoord aan de slag kan. Sazas biedt de best mogelijke ondersteuning bij het verkorten van verzuim en houdt de regie op elke ziekmelding. Zo houd je grip op de financiële risico’s.
Samen verzuim voorkomen en verminderen
Wist je dat de kosten van een zieke medewerker kunnen oplopen tot wel € 405,- per dag? Vaak worden de kosten van ziekteverzuim van een medewerker onderschat. De werkgever is namelijk niet alleen verplicht om het loon van de medewerker door te betalen, maar is ook geld kwijt aan andere zaken. Zoals verzuimbegeleiding, re-integratie en vervanging.
Sinds 1993 helpt Sazas bedrijven om de financiële risico’s van verzuim en langdurige arbeidsongeschiktheid te beperken. Door haar kennis en persoonlijke aanpak, ervaren klanten Sazas als een betrokken en deskundige partner op het gebied van verzuim. Samen met haar partners en klanten werkt Sazas aan het verminderen en voorkomen van verzuim, om zo de verzuimkosten zo laag mogelijk te houden.
Postadres
OWM Sazas u.a.
Postbus 2010
3440 DA Woerden
Contactinformatie |
---|
Beneluxlaan 2D 3446 GR Woerden T: 088 56 79 100 info@sazas.nl |
Recente berichten van Sazas |
---|
14 november 2024
Dertien vragen voor werkgevers bij het kiezen van de juiste verzuimverzekeringVerzuimspecialist Sazas heeft 13 belangrijke vragen samengesteld om jouw klant, de werkgever, te helpen bij het maken van een weloverwogen keuze voor een verzuimverzekering. Een verzuimverzekering beschermt bedrijven tegen financiële risico’s bij ziekteverzuim van medewerkers. 29 oktober 2024
Ziekte tijdens proeftijd: wat mag je klant verwachten?De proeftijd is een belangrijke periode om te ontdekken of werkgever en medewerker bij elkaar passen. Tijdens de proeftijd gelden er minder strenge regels voor ontslag. Maar wat als een medewerker tijdens deze periode ziek wordt? Verzuimspecialist Sazas legt uit wat een werkgever moet weten over ziekte tijdens de proeftijd. 18 oktober 2024
Mantelzorg combineren met betaalde baan: hoe voorkom je verzuim?Steeds meer medewerkers combineren hun werk met mantelzorg. Dit kan effect hebben op hun werkprestaties en zelfs leiden tot verzuim. Als werkgever is het daarom belangrijk om hierop samen met medewerkers in te spelen. Verzuimspecialist Sazas geeft informatie en tips. 4 oktober 2024
Bescherm jouw klant tegen de hoge kosten van ziekteverzuimVeel ondernemers onderschatten de impact van ziekteverzuim. Naast loondoorbetaling komen er ook kosten voor productieverlies en vervanging bij kijken. Verzuimspecialist Sazas legt in dit artikel uit welke stappen jouw klant kan nemen om grip te houden op verzuim en hoe zij de financiële risico’s van langdurig ziekteverzuim kunnen beperken. 19 september 2024
Stress bij medewerkers: zo is het te herkennenVan relatieproblemen tot financiële zorgen; persoonlijke omstandigheden kunnen leiden tot langdurige uitval bij medewerkers. Sazas legt in dit artikel uit hoe ondernemers stresssignalen kunnen herkennen en daarmee verzuim zoveel mogelijk kunnen voorkomen. 28 augustus 2024
De overgang wordt vaak aangezien voor een burn-outVeel vrouwen die te maken hebben met overgangsklachten, krijgen ten onrechte de diagnose burn-out. Dit kan leiden tot een langere herstelperiode en onnodig verzuim. 9 augustus 2024
Calamiteitenverlof: zo werkt het
Wanneer een medewerker onverwacht voor een bijzondere persoonlijke situatie komt te staan, kan diegene even niet werken. Toch is het dan niet de bedoeling dan iemand zich ziekmeldt, maar calamiteitenverlof opneemt. Verzuimspecialist Sazas legt in dit artikel uit wat de regels rond dit korte verzuimverlof zijn, zodat de werkgever hier rekening mee kan houden.
18 juli 2024
Wat is een loonsanctie en hoe kan je klant dit voorkomen?Je klant en de zieke medewerker zijn samen verantwoordelijk voor de re-integratie. Als de re-integratie niet volgens de regels wordt uitgevoerd, kan UWV een loonsanctie opleggen aan je klant of de medewerker. In dit artikel legt verzuimspecialist Sazas uit wat deze sanctie inhoudt en geeft tips om een loonsanctie te voorkomen. 5 juli 2024
Wat is de transitievergoeding en heeft je klant recht op compensatie?Is een medewerker langer dan 2 jaar arbeidsongeschikt? Dan mag je klant het dienstverband beëindigen. De medewerker heeft dan recht op een transitievergoeding. 18 juni 2024
Moet je klant loon doorbetalen bij ziekte?Is een medewerker van je klant ziek, dan moet hij of zij het loon doorbetalen. Deze loondoorbetalingsverplichting geldt de eerste 2 jaar. In dit artikel legt verzuimspecialist Sazas uit hoeveel de werkgever moet betalen, welke maatregelen er zijn om de kosten laag te houden en waar je klant op moet letten. 5 juni 2024
Kan een zieke medewerker een vervroegde IVA-uitkering aanvragen?Als een zieke medewerker niet beter kan worden, dan kan hij of zij een vervroegde IVA-uitkering ontvangen. Maar wat betekent dat? En wat zijn de voordelen voor je klant en de medewerker? In dit artikel legt verzuimspecialist Sazas het uit en geeft een aantal tips voor jouw klant en de medewerker. 6 mei 2024
Een migrainevriendelijke werkomgeving; die creëer je zoMigraine is een hersenziekte die heftige, terugkerende hoofdpijn veroorzaakt. De hoofdpijn komt in aanvallen, die een paar uur tot drie dagen kunnen duren. Ongeveer 1 op de 10 mensen heeft last van migraine (Laurentius Ziekenhuis, 2019). Dit heeft invloed op hun dagelijks leven, ook op het werk. Jouw klant kan een migrainevriendelijke werkomgeving creëren, zodat zijn of haar medewerkers met migraine toch zo goed mogelijk kunnen presteren. 15 maart 2024
De kosten van arbeidsongeschiktheid: hoe jouw klant die laag kan houdenEr zijn verschillende regelingen die werkgevers helpen om de kosten van arbeidsongeschiktheid laag te houden. Maar welke zijn er precies en wanneer kan jouw klant daarvan gebruik maken? Verzuimspecialist Sazas heeft de belangrijkste regelingen op een rij gezet, zodat je jouw klant hierover kunt informeren. 6 februari 2024
Rouw en werk: hoe gaat jouw klant daarmee om?
Wanneer jouw klant (of een medewerker van jouw klant) te maken krijgt met een sterfgeval, kan dat leiden tot verzuim. Verzuimspecialist Sazas laat zien hoe je jouw klant bij rouw kan ondersteunen, bijvoorbeeld met het gratis whitepaper ‘Verzuim door persoonlijke omstandigheden’ en het opstellen van een rouwprotocol.
26 januari 2024
Wetsvoorstel beoordeling arbeidsrelaties komt met nieuw uurtarief
Weet jouw klant wanneer hij of zij een zzp’er in dienst moet nemen en wanneer juist niet? Het wetsvoorstel verduidelijking beoordeling arbeidsrelaties en rechtsvermoeden geeft hier meer duidelijkheid over. Ook komt er een nieuw uurtarief.
|