Qwoater: Het cloud document managementsysteem voor Accountants.
Qwoater is dé online document management oplossing voor accountants gericht op het beheer en verwerking van alle documenten van je cliënten of klanten.
Als accountantskantoor herken je het belang van een goed werkend en gestructureerd cliëntdossier. Het verwerken van alle documenten die op verschillende wijze ontvangen of gecreëerd worden maakt het lastig om het cliëntdossier actueel, compliant en overzichtelijk te houden. Het werken met documenten kost daardoor meer tijd dan nodig en gaat ten koste van de dienstverlening aan de klanten.
Qwoater is er volledig op gericht om jouw document-gerelateerde cliëntprocessen efficiënt te ondersteunen. Qwoater lost de uitdagingen op door het bieden van een centraal cliëntdossier waar je rechtstreeks of via gekoppelde cloudoplossingen eenvoudig toegang toe hebt. We voorkomen gesleep met documenten en voorkomen dat deze meerdere keren opgeslagen worden dan wel verdeeld raken over meerdere omgevingen en inzicht ontbreekt. Wij gaan diepgaande integraties aan met onze partners van online accountancy oplossingen.
Wij ondersteunen alle deeldossiers zoals die in de accountancy voorkomen waaronder jaarrekening-, advies, samenstel-, audit- en loondossiers. Bij ons staan de waarden veiligheid, gemak, functionaliteit, snelheid, stabiliteit en kwaliteit centraal. We maken daarvoor gebruik van moderne technische mogelijkheden.
Onderscheidend vermogen
Gericht op de accountancy
Qwoater onderscheidt zich van vele andere documentmanagement oplossingen doordat zij enkel gericht is op de accountancy en daaraan gerelateerde partijen zoals administratiekantoren. Qwoater heeft als doel alle klant-gerelateerde documentprocessen binnen deze branche effectiever, efficiënter en betrouwbaarder te maken.
Plug & Play, geen lange ICT projecten
Doordat Qwoater vooraf al ingericht is voor de accountancy branche, is er bij afname geen configuratie van de oplossing nodig waardoor je als klant geen lang ICT-traject door hoeft. Qwoater is Plug and Play, en kan na afname van de oplossing meteen gebruikt worden.
We onderhouden actief de integratie met gekoppelde SaaS systemen
Naast dat we in gesprek blijven met onze klanten onderhouden we ook actief de contacten met alle gekoppelde SaaS partijen om gezamenlijk de beste oplossing te kunnen bieden voor onze klanten. De koppeling tussen Qwoater en andere partijen wordt daarbij actief onderhouden op basis van eisen en wensen van de verschillende stakeholders.
Veiligheid en betrouwbaarheid op hoog niveau
Binnen Qwoater wordt veiligheid en vertrouwelijkheid erg serieus genomen wat onder andere terugkomt in onze SOC2 Type II en SOC3 verklaringen.
Voor groot en klein
Qwoater is er voor groot en klein, een belangrijk deel van de Top 30 kantoren maakt al meerdere jaren gebruik van Qwoater.
Zie onze website voor veel meer informatie: www.qwoater.nl , Voor een gratis proefaccount kun je jouw kantoor aanmelden!
Qwoater BV
Contactinformatie |
---|
Reitseplein 1 5037 AA Tilburg T: 013-3031605 |
Recente berichten van Qwoater |
---|
14 augustus 2024
Drie red flags bij het ontmaskeren van een fake ‘cloud-oplossing’ voor accountantsOn-premise DMS is verleden tijd, het is tijd voor de cloud. Maar let op: er zijn oplossingen die doen alsof. Met een goed verhaal beloven ze je allemaal ‘cloudvoordelen’, maar die kunnen ze vervolgens niet waarmaken. 10 juli 2024
“De Document Hub geeft jou kostbare tijd terug”Steeds dezelfde problemen rondom documenten oppikken en daar vervolgens niks mee doen? Het kan stukken slimmer in de accountancy. 16 mei 2024
Vijf keer waarom slimme accountants kiezen voor de Document HubSlimme accountants werken met de Document Hub. Waarom? Dat leggen we je haarfijn uit in vijf redenen. Zo slaat de Document Hub jouw documenten centraal op én is deze vooraf al helemaal ingericht voor jouw kantoor. Maar er zijn nog meer voordelen. 6 mei 2024
Document Hub versus DMS: de belangrijkste verschillen voor jou als accountantEén veilige plek, waar je alle klantdossiers van jouw accountancykantoor opslaat en lekker makkelijk weet te vinden? Die je eenvoudig koppelt aan (én weer losmaakt van) de applicaties waar je mee werkt? Dát is de Document Hub. Maar omdat het over documenten gaat, wordt dit veelal verward met een DMS. Dat klopt niet, want er zijn belangrijke verschillen. Welke dat zijn, ontdek je in dit artikel. Wie wint voor jou de battle? 13 oktober 2023
Hix realiseert koppeling met Qwoater
Afgelopen maand is de koppeling tussen Hix en Qwoater live gegaan. Door deze koppeling is het eenvoudig geworden om documenten vanuit Hix automatisch op te slaan in het klantdossier van Qwoater en is het voor accountants makkelijker geworden om klantdocumenten te beheren.
13 september 2023
Cloud documentmanagement: voor veilig en efficiënt documentbeheer
De digitalisering van klantdossiers brengt binnen de accountancy grote veranderingen met zich mee. Cloud documentmanagement komt naar voren als een waardevolle en geavanceerde optie voor accountants om gegevens veilig op te slaan en efficiënt te werken. In deze blog bespreken we de voordelen voor accountants en laten we zien hoe deze keuze verschilt van andere […]
24 augustus 2023
Is SharePoint geschikt voor de opslag van klantdocumenten in de accountancy?
De cloud is niet meer weg te denken uit ons werk. Met de overgang naar de cloud kiezen veel organisaties voor Microsoft 365. Daarmee ligt het voor de hand om documenten op te slaan via SharePoint. Maar is dit platform wel geschikt voor het opslaan van klantdocumenten en -dossiers? In deze blog kijken we naar […]
23 augustus 2023
Hoe NIS2 invloed heeft op jou als accountant
Als accountant ben je waarschijnlijk op de hoogte van de Network and Information Security Directive 2 (NIS2), een belangrijke EU-richtlijn gericht op het verbeteren van de beveiliging van netwerk- en informatiesystemen. Maar wist je dat deze richtlijn ook van invloed kan zijn op jouw werk als accountant? In deze blog zullen we de NIS2-richtlijnen en […]
1 augustus 2023
Bescherm het vertrouwen van je klanten: veilige gegevensopslag voor accountants
Als accountant is het van cruciaal belang om te zorgen voor veilige gegevensopslag en te voldoen aan de wet- en regelgeving en compliance-eisen. Je wilt immers niet dat de vertrouwelijke gegevens van je klanten in verkeerde handen vallen. Dit betekent dat je de juiste beveiligingsmaatregelen moet nemen om te voorkomen dat gevoelige informatie in verkeerde […]
17 juli 2023
Het belang van veilig en efficiënt documenten delen voor accountants
Als accountant is het beheer en delen van documenten een essentieel onderdeel van je dagelijkse werkzaamheden. Het waarborgen van de veiligheid en vertrouwelijkheid van gevoelige informatie is van groot belang, terwijl het verbeteren van de efficiëntie van je werkprocessen ook een prioriteit is. In deze blogpost verkennen we de voordelen van geautoriseerd documenten delen en […]
28 juni 2023
Vijf tips voor documentbeheer in de samenstelpraktijk
Als je binnen de samenstelpraktijk werkt, krijg je hoe dan ook te maken met veel documenten. Deze documenten veilig en overzichtelijk beheren kan een flinke uitdaging zijn. Zeker tijdens de piekperioden die zogeheten ‘samenstelstress’ veroorzaakt. In dit artikel geven we je dan ook vijf tips waardoor het beheren van documenten een stuk makkelijker wordt en […]
22 juni 2023
Qwoater en PKIsigning bundelen krachten voor integratie voor digitale ondertekening van HR-documenten
Qwoater, een leverancier voor cloud-documentmanagement voor de accountancybranche, en PKIsigning, specialist op het gebied van digitale handtekeningen, kondigen een nieuwe samenwerking en software-integratie aan.
1 juni 2023
Hoe je als accountant je klant helpt met het delen van bestanden
Als accountant wil jij zo veilig en gemakkelijk mogelijk documenten delen met je klant. Niet alleen omdat dit vanuit de AVG-wetgeving verplicht gesteld is, maar ook omdat je het vertrouwen van je klant wilt behouden. Als accountantskantoor is het dan ook belangrijk om de juiste tools in te zetten en zo bestanden en documenten veilig […]
|