Accountants- en adviesorganisatie Accon avm en INretail, de brancheorganisatie voor ondernemers met de mode-, woon-, schoenen- en sportwinkels gaan intensief samenwerken. Door de samenwerking krijgen de retailklanten van Accon avm toegang tot specialistische kennis.
De combinatie van kennis over retail en financieel economisch advies resulteert in een sterke propositie. Jan Meerman, voorzitter INretail: ‘Veel meer dan voorheen zijn cijfers hét instrument voor een retailer om vooruit te kijken. Dankzij de samenwerking met Accon avm kunnen onze leden vanuit die basis met actuele cijfers, begroting en jaarrekening, ervoor zorgen dat ze de juiste stappen zetten in deze uitdagende markt. Ook hebben ze nu direct toegang tot advies over bijvoorbeeld alternatieve financieringsvormen, fiscale mogelijkheden, overnames en rendementsanalyses.’
Het hele jaar rond
Peter Feijtel, bestuursvoorzitter van Accon avm: ‘Als retailer is het goed om ‘het hele jaar rond’ bewust te zijn van de financiële huishouding. Dat begint bij de prognose in oktober en november, en vervolgens door per kwartaal die prognose tegen het licht aan te houden.’ Retail is één van de belangrijke sectoren waarop Accon avm zich richt. Feijtel: ‘We hebben al jaren een innige relatie met de retailsector. Dat heeft zich in het verleden geuit in onder andere het aantrekken van specialistische retailadviseurs en de sponsoring van de Retailjaarprijs. Voor Accon avm is het een speerpuntmarkt, voor INretail de kernactiviteit. Door deze samenwerking zijn we de accountants- en adviesorganisatie met een duidelijke specialisatie in retail, dat maakt ons bijzonder.’
Geef een reactie