Agrariërs die klant zijn bij de grote accountantskantoren zijn aanzienlijk minder loyaal dan agrariërs die klant zijn bij de kleinere kantoren.
Dit blijkt uit het Net Promotor Score (NPS) onderzoek van Prosu Databased Marketing. Uit het onderzoek blijkt dat de loyaliteit van agrariërs aan hun accountants gemiddeld 0% is. ‘In vergelijking met andere onderzoeken die Prosu Databased Marketing uitvoert, is dat een hoge score. Gemiddeld scoren bedrijven in een NPS-onderzoek -10%’, aldus het persbericht.
Het hoge gemiddelde is volgens Prosu Databased Marketingvooral te danken aan de kleinere accountantskantoren. ‘Zij hebben in sommige gevallen wel een loyaliteit van 24%! De grotere accountantskantoren hebben allen een negatieve NPS-score. Dit houdt in dat hun klanten minder loyaal zijn en in veel mindere mate zorgen voor positieve mond-tot-mond reclame.’
Prosu Databased Marketing onderzoekt sinds begin 2014 continue de NPS-score van accountants. In totaal zijn meer dan 13.500 agrariërs naar hun accountant gevraagd. Door de NPS-score te onderzoeken, meet Prosu Databased Marketing de mate van loyaliteit.
Geef een reactie