Software heeft, net als elk ander intensief gebruikt middel, onderhoud nodig. Voor de grote groep kantoren die softwarepakketten in eigen huis beheren, introduceert CaseWare het CaseWare Support Pack.
Het reguliere onderhoud van software bestaat uit het periodiek installeren van updates, patches en hotfies. Het nadeel van het noodzakelijke onderhoud van software is dat het tijd, aandacht en de nodige kennis kost. Voor de grote groep kantoren die softwarepakketten in eigen huis beheren, introduceert CaseWare het CaseWare Support Pack. Volgens François Herms (manager Services) en Leon van Uffelen (accountmanager) biedt deze nieuwe vorm van dienstverlening precies die ondersteuning waar veel kantoren behoefte aan hebben. Leon van Uffelen: ‘Een belangrijke reden waarom we ermee gestart zijn, is dat klanten er zelf om vragen. Veel kleinere kantoren besteden hun systeembeheer uit of laten de updates over aan key-users. Die laatsten geven aan dat ze rondom updates heel goed de hulp van een CaseWareexpert kunnen gebruiken. Kantoren met professionele ICT-afdelingen regelen een standaard update doorgaans zelf. Zij hebben echter weer andere vragen die ze aan een specialist van CaseWare willen voorleggen. Om die reden kiezen we met CaseWare Support Pack voor dienstverlening op maat. CaseWare biedt verschillende soorten supportcontracten, van Brons tot Goud. CaseWare Support Pack is volledig op het kantoor afgestemd. Alle CaseWare gebruikers kunnen CaseWare Support Pack afnemen.’
Complex
De uitwerking voor de klant is volgens Leon heel simpel. ‘Hij betaalt een vast bedrag en CaseWare zorgt ervoor dat zijn pakketten snel en zonder gedoe up-to-date zijn.’ François Herms vult aan: ‘Ontzorgen betekent voor ons dat klanten zich niet meer druk hoeven te maken over uitrolmomenten, hotfies, patches en alle handelingen die nodig zijn om een update door te voeren. Met CaseWare Support Pack wordt al dit werk volledig uit handen genomen. Ons bedrijfsbureau houdt in de gaten welke pakketten binnen een kantoor worden gebruikt en wanneer er updates nodig zijn. Als het zover is, voert een consultant van CaseWare de werkzaamheden uit. Wij doen dus waar we goed in zijn terwijl de klant zich concentreert op zijn eigen werk. Je voorkomt daarmee ook dat belangrijke updates worden uitgesteld omdat het teveel tijd en aandacht vraagt.’
Kosten
De kosten van CaseWare Support Pack zijn volgens François Herms en Leon van Uffelen snel weer terugverdiend. Een kantoor is niet alleen verlost van ‘gedoe’ maar is ook geen tijd en geld meer kwijt aan het inlezen, de briefing van medewerkers, het inhuren van externe systeembeheerders of het bellen met de supportafdeling van CaseWare. ‘Het belangrijkste is echter dat CaseWare zich met de nieuwe service nog sterker kan bewijzen in de rol van sparring-partner’, benadrukt François Herms.
Het Support Pack wordt verwacht in het derde kwartaal.
Geef een reactie