Alfa Accountants en Adviseurs stapt over op de fiscale software van AFAS voor de 35.000 aangiften van haar klanten. AFAS gaat met Alfa als klant door de grens van 1 miljoen aangiften per jaar.
Met het opheffen van de Primaccount Software, waarmee Alfa de fiscale aangiften voor haar klanten tot dusver deed, moest het accountantskantoor nieuwe software kiezen. Het kantoor werkte organisatiebreed al met AFAS, maar nog niet voor de fiscale aangiften. ‘De klantgegevens en de fiscale gegevens zitten nu in één systeem’, zegt Fou-Khan Tsang, voorzitter van de Raad van Bestuur van Alfa.
Optimaal klantadvies
De keuze voor AFAS vloeit voort uit de strategie van Alfa dat vol inzet op klantadvies op basis van slimme analyses en signalering. De komende jaren verandert er weer het nodige in de fiscale wereld. Voor welke klant dat relevant en interessant is, kan Alfa straks heel eenvoudig zien. Tsang: ‘Daarmee kunnen we specifieke en klantgerichte adviezen uitbrengen voor groepen klanten.’ Het overstappen op AFAS brengt ook verdergaande procesoptimalisatie met zich mee. ‘We kunnen processen zo efficiënt mogelijk inrichten en we weten waar we staan dankzij de managementinformatie die we tot onze beschikking hebben. Met AFAS hebben wij een volledig inzicht per aangifte, per kantoor en voor de gehele organisatie.’
Klanten groeperen
Mohamed Amri, Manager Productmanagement bij AFAS, is zeer content met Alfa als klant: ‘Alfa loopt voorop als het gaat om advisering van de klant. Door klanten te segmenteren kun je op een efficiënte manier perfect adviseren. Met de fiscale software kun je groepen klanten indelen op wensen en behoeften. Het gaat onder meer om complexe zaken, waarbij de klanten van Alfa interessante voordelen kunnen behalen’, zegt Amri. Met AFAS heeft de Raad van Bestuur van Alfa via een cockpit overzicht van workflows, taken en signalen. ‘Daardoor kan de organisatie efficiënter opereren én proactief adviseren naar klanten.’
Geef een reactie