Twinfield, onderdeel van Wolters Kluwer, verbindt zich als sponsor aan de Stichting Jong Ondernemen, een non-profit organisatie die zich ten doel stelt om in samenwerking met het bedrijfsleven en het onderwijs zoveel mogelijk jongeren de kans te bieden hun ondernemende houding te ontwikkelen op een praktijkgerichte manier.
De leverancier van innovatieve boekhoudsoftware in de cloud voor ondernemers en accountants vindt dat sponsoring van Jong Ondernemen uitstekend in de doelstellingen van het bedrijf past. ‘Ondernemen zit in de haarvaten van ons bedrijf’, vertelt Frank van der Woude, directeur Nederland bij Wolters Kluwer Tax & Accounting Europe. ‘Twinfield is 15 jaar geleden gestart met de eerste online boekhoudoplossing van Nederland. Dat vereiste ondernemersgeest. 15 jaar geleden zagen we al dat ook kantoorapplicaties de stap naar de cloud zouden gaan maken. Dit digitale tijdperk vereist nieuwe vaardigheden en heeft impact op de manier van communiceren waarmee de nieuwe generatie nu opgroeit.’ Joyce Rommelaar, directeur van de Stichting Jong Ondernemen, sluit zich hierbij aan. ‘Het gaat om ondernemerschap en het ontwikkelen van de vaardigheden die daarbij horen. Jong Ondernemen beoogt om jongeren tijdens hun studie zoveel mogelijk te laten ervaren welke kansen en uitdagingen het ondernemerschap biedt.’
Ondernemerschapsprogramma’s
Twinfield omarmt twee ondernemerschapsprogramma’s van Jong Ondernemen: Junior Company en Student Company. Junior Company richt zich op leerlingen in het voortgezet onderwijs. Met het programma Student Company bedient Twinfield mbo-studenten, maar ook studenten op het hbo/universiteit . ‘Die koppeling is belangrijk voor ons en sluit aan op onze visie’, legt Theo Reijnders, Manager Marketing bij Twinfield, uit. ‘We zorgen er op deze manier voor dat leerlingen tijdens hun gehele leerweg na het basisonderwijs met de Twinfield software in aanraking kunnen komen. Ook worden onze medewerkers en klanten uitgedaagd om bedrijfsbegeleider te worden van een student company.’
Nieuwe generatie
De nieuwe generatie studenten leert, werkt en communiceert anders dan de huidige generatie professionals. Reijnders: ‘Wolters Kluwer ontwikkelt intuïtieve software die hierop inspeelt. Gebruikers willen snel en eenvoudig informatie delen en online samenwerken. Wij leveren de software die dat mogelijk maakt. Door de samenwerking met Jong Ondernemen laten we studenten kennismaken met online boekhouden en het veilig verwerken en opslaan van data in de cloud.’
Joyce Rommelaar is trots op de overeenkomst met Twinfield. ‘Ik ben blij dat we Twinfield voor een langere periode aan Jong Ondernemen kunnen verbinden. Twinfield is een bekende naam in de wereld van de online boekhoudsoftware. Het bedrijf richt zich op de samenwerking tussen ondernemers en accountants. Dat zit ook in de haarvaten van Jong Ondernemen: samenwerken, verbinden, uitdagen, verbeteren. We zorgen er samen voor dat studenten bewuster hun pad naar een ondernemende toekomst kunnen uitstippelen.’
De sponsorovereenkomst wordt aangegaan voor de duur van drie jaar.
Geef een reactie