Sinds woensdag staat de nieuwe website van de Belastingdienst online. Naast het uiterlijk van de site is actuele en veelgevraagde informatie makkelijker vindbaar en komen bezoekers sneller bij de voor hen belangrijke acties. Ook op mobiele telefoon of tablet is de website voortaan zonder problemen te raadplegen en te gebruiken.
Op de nieuwe website vindt de bezoeker snel actuele onderwerpen en de meest geraadpleegde informatie via ‘uitgelicht’. De informatie is gerangschikt rond thema’s zoals scheiden of ondernemen. De nieuwe opzet maakt het makkelijker om snel in actie te komen. Binnen twee kliks is de bezoeker op de juist plek om bijvoorbeeld aangifte te doen of een toeslag te wijzigen. Nadere achtergrondinformatie is ook makkelijk te vinden. In de ‘verdiepingslaag’ van de website is de vertrouwde, uitgebreide informatie te vinden voor zowel particulieren als ondernemers.
Getest door burgers en bedrijven
Voor de livegang is de nieuwe website uitgebreid getest. In december kregen ruim 2.000 burgers en bedrijven de kans de vernieuwde opzet uit te proberen. Daarnaast bezochten nog eens 6.000 medewerkers van de Belastingdienst de testversie van de site. De reacties waren erg positief: de nieuwe opzet kreeg een rapportcijfer 8. Inmiddels zijn de verbeterpunten uit de testfase verwerkt en staat de nieuwe website live.
Moderne interactie met burgers en bedrijven
De vernieuwing van de website is een onderdeel van de modernisering van de Belastingdienst. Met de vernieuwde website wordt beter ingespeeld op de actuele informatiebehoefte van bezoekers. Door burgers en bedrijven online beter van dienst te zijn, kunnen onnodige telefoontjes en fouten worden voorkomen.
Geef een reactie