De websites of portals van financiële instellingen zijn nog niet zo opgebouwd dat alle content optimaal wordt getoond op diverse schermformaten. Dit beperkt de eindklant in het plaats- en tijdonafhankelijk contact zoeken met financiële instellingen.
Hyarchis, specialist in content- en online samenwerkingsoplossingen heeft deze en andere onderzoeksresultaten gebundeld in het rapport ‘Ready? Set. Go! Online samenwerken met klanten: is de financiële markt futureproof?’
Het scala aan mogelijkheden aan de frontoffice van financiële dienstverleners is breed: van online en interactief advies vragen tot en met het faciliteren van videochats. Een responsive design heeft dus geen prioriteit, maar welke mogelijkheden krijgen van financiële instellingen wel prioriteit?
‘De genoemde mogelijkheden hebben allemaal betrekking op het inrichten van de frontoffice’, aldus Serge Leclercq, commercieel directeur van Hyarchis. ‘Dat is mooi, want een goed ingerichte frontoffice is de basis als het gaat om online samenwerken met klanten. Maar als je als organisatie écht online wil samenwerken, zal ook het mid- en backofficeproces volledig naar het online collaboration-principe moeten worden ingericht. Het feit dat nog niet eens één op de drie professionals aangeeft dat hun website of portal responsive is, maakt duidelijk dat er nog flinke stappen te zetten zijn.’
Geef een reactie