Achterblijvers van vermiste personen die zich bij de Belastingdienst melden met vragen die voortkomen uit de vermissing, vanaf nu geholpen vanuit één centraal aanspreekpunt. Dat hebben Belastingdienst en Slachtofferhulp Nederland vastgelegd in een Protocol vermiste personen.
Achterblijvers hebben vragen en vaak ook problemen bij het regelen van juridische en praktische zaken van de vermiste persoon. Denk daarbij aan bankzaken, verzekerings- en uitkeringskwesties, en belastingzaken van de vermiste persoon. Het ingestelde aanspreekpunt moet er voor zorgen dat achterblijvers van vermiste personen door de Belastingdienst correct worden benaderd en geholpen.
Coördinatiepunt Vermissing
Belastingdienst kantoor Den Haag treedt intern op als centraal coördinatiepunt voor vermissingen. Binnen dit coördinatiepunt wordt expertise opgebouwd over hoe te handelen bij een vermissing. Als een achterblijver zich meldt bij de Belastingdienst en er doen zich problemen voor door de vermissing, dan verwijst de medewerker de achterblijver door naar het Coördinatiepunt Vermissing. Hiervoor geld een protocol dat eerder deze week is gepubliceerd in de Staatscourant.
Geef een reactie