De conversie van de overname van Retail Accounting, dat financieel-administratieve dienstverlening biedt aan de franchisenemers van Jumbo, door BDO is een feit. Het accountantskantoor maakt gebruik van Loket.nl voor salarisverwerking, HRM-processen en documentgeneratie.
Ondernemers ontzorgen
BDO maakte de overname van Retail Accounting in juni al definitief bekend. Nu is ook de conversie een feit. In de zoektocht naar een nieuwe financiële administratieve partner zocht Jumbo naar een partij die haar franchisers helpt te ontzorgen, maar die tegelijkertijd een innovatieve aanpak heeft wat betreft dataverwerking en rapportages.
Vervangen van werkprocessen
Medewerkers van Retail Accounting kwamen per 1 juli in dienst bij BDO. Voor hen heeft de overname wel wat gevolgen. Jos Zomerdijk, partner bij BDO, licht toe: ‘Alle systemen en werkprocessen worden vervangen door de standaard systemen die BDO hanteert voor de financiële administratie. Wij maken hierbij gebruik van Loket.nl voor salarisverwerking, HRM-processen en documentgeneratie.’
Extra toegevoegde waarde
In het dagelijkse werk bij BDO is alles geautomatiseerd dat geautomatiseerd kan worden. ‘De focus ligt, veel meer dan in het verleden, op het leveren van extra toegevoegde waarde voor de ondernemer’, zegt Zomerdijk. ‘Voorbeelden hiervan zijn minder handelingen die verricht hoeven te worden door de ondernemer, dagelijkse rapportages en bredere en meer frequente advisering.’
Loonstrook in het Werknemerloket
Met de overgang naar BDO halen 22.000 werknemers van Jumbo Supermarkten hun loonstrookje vanaf het nieuwe jaar op in het Werknemerloket van BDO. Dat is niet het enige, de Jumbo-werknemers kunnen hier ook hun verlof regelen en inzien en beoordelingen en verstrekkingen raadplegen. Zomerdijk: ‘Zowel de werkgevers als de werknemers van Jumbo gaan het Werkgeverloket en het Werknemerloket gebruiken.’
Geef een reactie