Banken zouden beter gebruik kunnen maken van de ideeën van jonge bankiers. Bovendien kunnen ze talentvolle jonge bankiers beter voorbereiden op toekomstige leidende functies. Uit het jaarlijks onderzoek van KPMG blijkt dat zo ongeveer de helft van de onderzochte doelgroep van deze punten overtuigd is.
Het onderzoek werd uitgevoerd onder 100 jonge werknemers van ABN Amro, Van Lanschot, ING, Rabobank en SNS Bank naar de wijze waarop zij tegen het bankieren van de toekomst aankijken.
Competenties
Naast vernieuwing, zijn in deze tijd ook competenties als empathie en inlevingsvermogen in de klant noodzakelijke ingrediënten voor een bank. Bankiers moeten nieuwe behoeftes kunnen identificeren en hier creatieve, technische oplossingen voor kunnen bedenken. Jonge bankiers zien nog veel ruimte voor verbetering in het ontwikkelen en/of behouden van deze competenties. Meer dan een derde vindt dat er te weinig tijd is om naar de klant te luisteren. Bovendien vindt minder dan 40% dat de werkgever innovatief en zelfkritisch is. De manier van werken wordt nog grotendeels bepaald door traditionele structuren.
Hans jacobs zegt
Klinkt toch een beetje , als wij van wc eend adviseren wc eend