Extendum
Vanaf de start in 1996 heeft Extendum zich ontwikkeld tot hét kennis- en adviescentrum voor MKB-accountantskantoren en hun klanten. Vanuit ons kantoor in Eemnes zijn wij landelijk actief. Extendum ondersteunt MKB-accountantskantoren met accountancy-vaktechniek, kwaliteitsbeleid, kwaliteitsbeheersing, waarneming en opleidingen.
Onze missie is om MKB-accountants en hun MKB-klanten te helpen hun onderneming te verbeteren door onze ervaring en kennis over ondernemingsvraagstukken met hen te delen. Dit resulteert in ons visie dat Extendum elk ondernemersvraagstuk oplost voor MKB-accountants en hun klanten!
Onze adviseurs
Onze adviseurs zijn allen ervaren professionals: o.a. accountants, juristen en fiscalisten. Zij ondersteunen accountantskantoren en hun klanten op verschillende vaktechnische gebieden zoals Accountancy, Bedrijfswaardering & Bedrijfsovername, Fiscaal advies, Bedrijfsfinancieringen, Financial Planning, Recovery en Herstructurering, Juridisch advies, Pensioenadvies, Verzuimbegeleiding, Salarisadministratie en Marketing & Communicatie.
Onze waarden
De dienstverlening van Extendum kenmerkt zich door de volgende kernwaarden:
- Professioneel Kennis en kwaliteit zijn onze basis.
- Samenwerken Kennis delen is onze missie. Dat kan alleen door samen te werken. En samenwerken doen wij betrokken en enthousiast.
- Resultaatgericht Wij zijn ook ondernemers. We streven naar het beste resultaat voor onze inspanningen.
- No-nonsense Wij zijn doeners: pragmatisch, nuchter en toegankelijk.
- Onafhankelijk Wij zeggen altijd eerlijk waar het op staat. Ook als dat een vervelende boodschap is.
Extendum Opleidingen
Naast onze adviespraktijk is Extendum een door de NBA, RB, NOAB en Nirpa erkende onderwijsinstelling die aan alle cursussen in het programma PE-uren toekent. Extendum is een CEDEO-erkende aanbieder van accountancyopleidingen. Belangrijkste kenmerk van de cursussen van Extendum is de directe toepasbaarheid in de praktijk. Onze docenten en trainers komen uit de praktijk en ontwikkelen zelf de cursussen op basis van hun eigen ervaringen en uiteraard de behoefte van de cursisten. Daarnaast zijn onze bijeenkomsten kleinschalig zodat er voldoende ruimte is voor interactie en aandacht voor iedere cursist.
Bij Extendum Opleidingen geven wij cursussen op de volgende vakgebieden: Accountancy, Fiscaal, Payroll, Juridisch, Corporate finance en IT.
Contactinformatie
Extendum B.V.
Eikenlaan 10a
3755 CP Eemnes
T: 088 – 55 123 00
info@extendum.nl
www.extendum.nl
Contactinformatie |
---|
Eikenlaan 10a 3755 CP Eemnes T: 088 – 55 123 00 info@extendum.nl https://www.extendum.nl/ |
Recente berichten van Extendum |
---|
9 februari 2024
Turboliquidatie en financiële verslaglegging
Op 15 november 2023 is de nieuwe wetgeving inzake turboliquidatie ingevoerd onder de naam ‘Tijdelijke wet transparantie turboliquidatie’. Inmiddels hebben de eerste turboliquidaties op grond van de nieuwe wet plaatsgevonden. Hoewel deze wet al op diverse plaatsen is besproken en becommentarieerd willen we hierbij aandacht besteden aan de deponeringsplicht van de documentatie waar het de […]
8 november 2023
Voldoet uw organisatie aan de nieuwe Wet Bescherming Klokkenluiders?
Op 18 februari 2023 is de Wet Huis voor klokkenluiders gewijzigd in de Wet bescherming Klokkenluiders, afgekort Wbk. Als gevolg van de Wbk zijn werkgevers met ten minste 50 werkzame personen verplicht hun interne meldprocedure aan te passen naar de nieuwe Europese richtlijnen die klokkenluiders beter zal beschermen.
28 augustus 2023
Dit moet je weten over de verwerking van deelnemingen in de commerciële jaarrekening
Regelmatig worden de accountants van Extendum geraadpleegd over de verwerking en presentatie van deelnemingen in de jaarrekening. Wij besteden in dit artikel aandacht aan drie vragen: hoe prestenteer ik een kapitaalbelang in een maatschap/VOF/CV? Wat zijn de gevolgen als de waarde van een deelneming negatief wordt? En wat moet ik doen als de aandeelhouder niet […]
20 juli 2023
Werknemer of (schijn)zelfstandige? Dit moet je erover weten
Al jaren worstelt de praktijk met de beoordeling van arbeidsrelaties. Enerzijds wordt gewerkt met zelfstandigen, anderzijds met werknemers. De ontwikkelingen op de arbeidsmarkt zijn, onder meer door de opkomst van zogenoemde platforms als Uber en Deliveroo, echter zodanig dat het onderscheid tussen het werken als zelfstandige en het werken als werknemer sterk vervaagt.
3 mei 2023
Hoeveel is kennis waard?
De uitkomst van de waardering van ondernemingen is soms verrassend. Deze verrassing vloeit vaak voort uit de vergelijking van de waarde van de onderneming met de boekwaarde van de onderneming. De vraag is dan “waarom liggen deze waarden zo dicht bij elkaar?” of “hoe kan het dat er zo’n verschil bestaat?”
27 februari 2023
Samen een bedrijf runnen? Doe dit nooit zonder een aandeelhoudersovereenkomst
Een bv is zo opgericht. Leuk; een veelbelovende nieuwe bedrijfsactiviteit samen met een of meerdere enthousiaste aandeelhouder(s) opstarten. Even langs de notaris, standaardstatuten en dan hopla van start. Pand huren en inrichten, investeren, werknemers in dienst nemen, leveranciers zoeken, marketing regelen enzovoort. Maar wat als na enige tijd blijkt dat de samenwerking toch niet optimaal […]
20 januari 2023
Deadline renseigneringsverplichting nadert: nog veel onduidelijkheid
Sinds 1 januari is er een nieuwe renseigneringsplicht ingevoerd. De regeling wordt aangeduid als ‘Regeling Uitbetaalde Bedragen aan Derden’ (Regeling UBD). De te verstrekken informatie moet jaarlijks voor 1 februari bij de Belastingdienst worden ingediend. In het zicht van deze deadline bestaat nog veel onduidelijkheid. In deze bijdrage bespreek ik de regeling en ga ik […]
26 augustus 2022
Wijziging arbeidswetgeving: wat zijn de civielrechtelijke en fiscale aandachtspunten?
Het zal u niet ontgaan zijn, per 1 augustus jongstleden is er een wijziging van de Nederlandse arbeidswetgeving ingegaan, als gevolg van de implementatie van een Europese Richtlijn van 20 juni 2019 betreffende transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden in de Europese Unie, Wet implementatie EU-richtlijn transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden genoemd. Wat verandert er voor werkgevers als […]
27 juli 2022
Hoe verwerk je deelnemingen in de commerciële jaarrekening?
Wij krijgen hierover regelmatig twee vragen: Ik neem belangen in deelnemingen altijd op volgens het zichtbare eigen vermogen van de deelneming. Maar is dat juist? En kan ik de deelname in een maatschap/vennootschap onder firma/commanditaire vennootschap ook presenteren onder de financiële vaste activa als deelneming? In dit artikel lees je het antwoord aan de hand […]
8 juli 2022
Hoe beoordelen financiers de financiering van een MBI (of MBO)?
Management Buy In’s (MBI) en Management Buy Out’s (MBO) zijn nagenoeg altijd zware financieringen. Welke aspecten komen hierbij kijken en wat zijn de aandachtspunten? Om een overname financierbaar te houden moet er sprake zijn van een behoorlijke cashflow. De solvabiliteit is doorgaans laag, omdat het vermogen van de werkmaatschappij (grotendeels) wordt gebruikt voor de financiering […]
22 mei 2022
Van bv naar eenmanszaak; wat zijn de fiscale gevolgen?
Als blijkt dat de bv-vorm niet langer de juiste ondernemingsvorm is, kan een ondernemer overwegen om de bv om te zetten in een eenmanszaak. In dit artikel nemen we de fiscale gevolgen van een omzetting van een bv in een eenmanszaak onder de loep.
26 april 2022
De benoeming van een bestuurder en de managementovereenkomst
Met enige regelmaat krijgen wij vragen over de regeling van het bestuur binnen een structuur van besloten vennootschappen. Het gaat daarbij niet alleen om de vraag wie formeel bestuurder dient te zijn, maar ook tussen welke vennootschappen een eventuele managementovereenkomst gesloten dient te worden. Feitelijk zijn dit twee losse vragen die ieder hun eigen achtergrond […]
18 maart 2022
Hoe beoordeel je aandeelhoudersleningen?
Het is niet ongebruikelijk dat een (groot) aandeelhouder/bestuurder een financiering verstrekt aan ‘zijn’ vennootschap. Deze financiering kent verschillende vormen, uiteenlopend van het daadwerkelijk verstrekken van gelden tot het door de vennootschap opschorten van de betalingen bijvoorbeeld op grond van een gesloten overeenkomst (‘schuldig blijven’). Vraag is hoe deze aandeelhoudersleningen juridisch moet worden geduid.
4 februari 2022
Earn-out regeling en COVID-19
De earn-out regeling is een veel toegepast middel om het prijsverschil tussen koper en verkoper bij overdracht van een onderneming te overbruggen. Het is de smeerolie in de deal. Zeker in de situatie waarin deze price gap veroorzaakt wordt door verschillen van inzicht tussen koper en verkoper over de toekomstige verdiencapaciteit van de onderneming.
6 januari 2022
De normatieve werking van het tuchtrecht voor accountants
Bij – het toepassen van – tuchtrecht wordt maar al te snel gedacht in termen van niet goed gedaan en straf. Echter een goede bijvangst van het tuchtrecht is de normatieve werking ervan en uitleg van de vele regels waar accountants rekening mee moeten houden.
|