PwC doet aanstaande zaterdag voor de zevende keer mee aan de Canal Parade en vaart voor de tweede keer mee met een eigen boot. Deze keer is dat in samenwerking met de Duitse collega’s.
De Canal Parade is onderdeel van Pride Amsterdam, waarvan PwC sponsor is. De boot van de accountantsorganisatie heeft als thema ‘I can be myself @ work’. “Iedereen moet zich op de werkvloer vrij kunnen voelen te laten zien wie hij of zij is. Helaas is dit ook in Nederland nog niet voor iedereen even eenvoudig of vanzelfsprekend. Door hier aanwezig te zijn, laten we zien dat wij bij PwC geloven dat diversiteit in organisaties een kracht is.”
Diversiteit
De boot is versierd met dertig portretten van PwC’ers die achter de boodschap staan. De nadruk ligt niet alleen op de seksuele geaardheid: “Niet alleen het LGBT-netwerk van PwC is vertegenwoordigd op de boot, maar ook ons vrouwennetwerk, ons multiculturele netwerk, en ons netwerk van medewerkers met een beperking tot de arbeidsmarkt.” Daarnaast varen er diverse bestuurders mee, onder wie bestuurslid Jolanda Lamse. “Diversiteit is voor onze organisatie enorm van belang. Als collega’s zichzelf kunnen zijn ontstaan verrassende inzichten en innovatieve en onconventionele oplossingen voor onze klanten. Daarvoor moet je je wel thuis kunnen voelen op de werkvloer, oftewel een inclusieve cultuur hebben. De nieuwe waarden die wij onlangs als organisatie hebben vastgesteld helpen ons daarbij.”
PwC, dat als enige van de grote accountantsorganisaties meedoet aan de Canal Parade, heeft de afgelopen maanden een aantal derdejaars wo-bachelor- of masterstudenten geworven om zaterdag mee te varen. Zij krijgen eerst een korte introductie van PwC en stappen daarna aan boord van de boot.
Geef een reactie