Weet jij als accountant of boekhouder wat de nieuwe generatie ondernemers van jou verwacht? In deze blog lees je over drie verwachtingen die zij van jouw accountants – of administratiekantoor hebben.
Er vindt een verschuiving plaats in het ondernemerslandschap. Waar de oude garde ondernemers voortkabbelt komt er een nieuwe generatie ondernemers aan die simpelweg andere verwachtingen en behoeften heeft.
Dienstverlening op maat
Klantbehoeften veranderen altijd. De ondernemer past niet meer in een hokje met vaste kenmerken. Jouw klant verwacht een flexibele organisatie die maatwerk levert. Een persoonlijke ervaring. Het liefst via een digitaal platform waarop hij inlogt en de cijfers inzichtelijk heeft die voor hem relevant zijn en die passen bij zijn behoeften en/of doelen.
Realtime inzicht
Snelheid en gemak worden steeds belangrijker. De ondernemer is steeds meer bezig met het monitoren, kort cyclisch sturen en verbeteren op basis van cijfers om gestelde doelen te behalen. Realtime inzicht in cijfers via verschillende apparaten helpt hem hierbij.
Heldere en transparante dienstverlening
Voorheen boden accountants hun dienstverlening voornamelijk op basis van het uurtje-factuurtje model aan. Klanten betaalden de rekening toch wel, want ze hadden immers geen idee wat een dienst zou moeten kosten. Die tijd is voorbij. De klant wil weten welk werk er verzet wordt en tegen welke prijs. We zien daarom ook steeds vaker vaste tarieven (abonnementen) in accountancy.
Meer lezen over wat de nieuwe generatie ondernemers van jouw als accountant verwacht? En wat de impact van deze verwachtingen op jouw kantoor zijn? Lees dan het volledige e-book: Dit zijn de échte redenen waarom jouw accountants-of administratiekantoor moet veranderen.
Geef een reactie