• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Corona
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • AV-Beurs
    • AV-Week
    • Nationale salarisdag
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Accountancy Vanmorgen

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
Aanmelden nieuwsbrief
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Corona
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • AV-Beurs
    • AV-Week
    • Nationale salarisdag
Home » Online samenwerken groeit door Covid-19 met meer dan 300%

Online samenwerken groeit door Covid-19 met meer dan 300%

Accountancy, Blog, Nieuws

22 oktober 2020 door Unit4 Bedrijfssoftware

Accountancy zou een branche zijn die veranderingen en innovatie relatief traag oppakt. Zelf merk ik vooral dat kantoren echt wel willen innoveren en investeren.

We doen dat als blauwe beroepsgroep niet alleen op een mooi verhaal; we willen aantoonbare resultaten zien.  Toen begin dit jaar Covid-19 net om de hoek kwam kijken, zijn we daarom bij Unit4 Bedrijfssoftware een initiatief gestart om ondernemers en accountants te helpen snel te schakelen naar meer online werken. Zo konden kantoren zelf ervaren wat de voordelen waren. Hieronder volgt een analyse van het toegenomen gebruik van de communicatiemodule en ja, accountants kunnen zeker zeer snel innoveren!   

Groei in modules en gebruikers 

Als softwarebedrijf in de accountancybranche zijn we gek op data en proberen we zoveel mogelijk datagedreven te werken. Onderstaande analyse gaat in op de verandering in het gebruik van de communicatiemodule tijdens de eerste fase van de pandemie. We vergelijken dus voornamelijk maart–september 2019 t.o.v. dezelfde periode in 2020. 

Als we kijken naar de groei in het aantal kantoren dat de communicatiemodule gebruikt dan is dat met 466% in een jaar toegenomen (september 2019 versus september 2020). Het aantal gebruikers is zelf met 612% in diezelfde periode gegroeid. Maar zoals zo vaak in software hoeft het afnemen van een module nog niet te leiden tot meer gebruik.  

Groei in het gebruik per medewerker 

Het belangrijkste wat we wilden onderzoeken, is zien of er daadwerkelijk een toename is in het gebruik van de communicatiemodule door kantoren sinds Covid-19. En zelfs voor mij was de groei een verrassing (ondanks dat ik echt wel een stevige groei verwachte). Wat we hebben gedaan is de groei per kantoorgebruiker van de communicatiemodule gemeten, dus los van de toename van het aantal kantoorgebruikers. Daardoor is de groei in gebruik niet dubbelop. Als we dan kijken naar de periode maart–september 2020 versus 2019 dan zijn dit de groeicijfers: 

  • 683% meer accorderingen  
  • 564% meer rapportages en dashboards gedeeld 
  • 302% meer VIA–machtigingen gebruikt 

We zien dus dat accordering veel sneller is gegroeid dan het gebruik van VIA–machtigingen. Dit is ook logisch doordat het proces van VIA–machtigingen voor een groot deel al voor maart is afgerond/in gang gezet.  

Gecombineerde groei 

Voor de oplettende lezer: doordat zowel het aantal gebruikers als het gebruik per gebruiker enorm is gestegen, is de gecombineerde groei gigantisch, maar liefst 1000+ %. Uiteraard is dat niet alleen door de pandemie te verklaren; de trend van meer online samenwerken is natuurlijk al langer gaande. Maar dat Covid-19 zeer fors heeft bijgedragen aan deze gigantische groei is wel duidelijk.  

Communicatiemodule wordt Communicatie Gemak 

Door het toegenomen belang van veilig online kunnen communiceren, mede door Covid-19, gaan wij fors investeren in online communiceren met je klant. Daarom hernoemen we per november de communicatiemodule tot Communicatie Gemak. Dit is dezelfde module, met dezelfde functionaliteit en dezelfde prijs. Na november en in de loop van 2021 zullen er allerlei nieuwe modules beschikbaar komen om integraal te kunnen samenwerken met jouw klant. Je kunt hierbij denken aan de mogelijkheid om direct vanuit iedere aangifte documenten te kunnen uitwisselen, vragen te kunnen stellen, met een prepare by client te werken en meer. 

Wilco Kraaij is Manager Productinnovatie bij Unit4 Bedrijfssotfware

Bron: https://www.unit4bedrijfssoftware.nl/over-ons/nieuws-blogs/online-samenwerken-groeit-door-covid-19-met-meer-dan-300/


Ook gratis instappen op Communicatiemodule? 

Het succes van het Covid-19–initiatief dit voorjaar was enorm. Helaas zitten we nog steeds midden in de pandemie. Daarom hebben we besloten dat kantoren tot het eind van het jaar gratis kunnen instappen op de Communicatiemodule. Zo kan het VIA–automatiseringsproces al in gang worden gezet en kunnen medewerkers alvast ervaring op doen met deze zeer laagdrempelige module.

Categorie: Accountancy, Blog, Nieuws

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen

  • Accountant: ‘NOW-afrekening nieuwe toeslagenaffaire?’
  • Register NOW 3 openbaar: veel minder accountantskantoren, wel enkele nieuwkomers
  • 337 keer dezelfde computer aftrekken, mag dat?
  • Blog | NOW-regeling zet de accountant klem

Partnercarrousel

Hoe digitaal is de accountancysector?
Disbalans vermogen en schuld – bieden WHOA en TOA-krediet uitkomst?
logo_pinkweb_2013_donker_340x156_top.png
Bescherm je privacy ook online
twinfield logo AV
Je klanten digitaal krijgen, hoe doe je dat?
Exact logo
Exact presenteert de Winter ’21 Release
Accountant, zo neem je je klant mee in het realiseren van een efficiënte samenwerking
Yuki Robotic Assistant
‘Niemand begint een onderneming met als doel om zo goed mogelijk de administratie te doen’
NOW Manager CaseWare koppelt met geanalyseerde data Full Finance
De werkkostenregeling (WKR): wat zijn precies de regels?
Btw-nummer controleren met één druk op de knop
Digitalisering, automatisering: ben jij klaar voor de toekomst?
Estate planning, een introductie
‘De salarisadministratie van de toekomst zal als een zelfrijdende auto functioneren’
Martin de Bie: ‘Implementeer RGS zo snel mogelijk’
Verzuim in coronatijden: ‘Goede communicatie is juist nu heel belangrijk’
RB
Register Belastingadviseurs: het opleidingsinstituut gericht op het mkb
FinTech-startup Finturi verruimt haar dienstverlening
Checklist: in 7 stappen van data naar dashboarding
NLP voor gevorderden: ‘Je leert naar jezelf te kijken’
Firm24: ‘20% meer BV-aanvragen ná persconferenties coronacrisis’
keurmerk ritregistratie
Privacy rondom ritregistratie
The Legal Company
Wetboek van Werk 2025 komt dichterbij: 5 grote veranderingen in het arbeidsrecht
Credion
Talloze mogelijkheden in alternatieve financieringen
Accountant, hoe loods jij de ondernemer door de coronacrisis?

De tipweek van Fiscount en AV

Abonneer nieuwsbrief AV

Vacatures

Adviseur MKB – Lochem
de Jong & Laan
Adviseur MKB – Emmeloord
de Jong & Laan
Accountant MKB – Zwolle
de Jong & Laan
Adviseur MKB – Hardewijk
de Jong & Laan
Assistent accountant
Rousch
Relatiebeheerder BonsenReuling Doetinchem
BonsenReuling
Assistent Accountancy AGRO 40 uur
acconavm
Senior Assistent Accountant Controlepraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Customer Success Manager
Yuki
Gevorderd assistent accountant BonsenReuling Doetinchem
BonsenReuling
New Business Development Manager
Yuki
Manager aangiftepraktijk – Zwolle
de Jong & Laan

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen