De Coop & Haegen Adviseurs en Accountants ontwikkelt zich steeds verder van een reactieve naar een proactieve en datagedreven dienstverlener. Ben je benieuwd hoe zij deze stap maken? En welke meerwaarde het klanten biedt? Je leest het in dit blog.
Van jaarrekening naar pro-actief advies
De Coop & Haegen ontwikkelt zich steeds verder van een reactieve naar proactieve dienstverlener. Dit bereiken zij door steeds mee te gaan met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van automatisering. Hierdoor houdt De Coop & Haegen meer tijd over voor het echte advieswerk en stellen zij de klant in staat om gegevens makkelijker en sneller aan te leveren. Tegelijkertijd zorgt het ervoor dat medewerkers zich steeds verder ontwikkelen tot klantgerichte adviseurs.
Jaarcijfers geen verrassing meer
‘Wij investeren veel in slimme en gebruiksvriendelijke automatisering’, aldus Joris Dekker, relatiebeheerder bij De Coop & Haegen. ‘De klant kan hierdoor sneller, makkelijker en in veel gevallen zelfs geheel automatisch zijn of haar gegevens aanleveren. Daarmee winnen wij tijd. Tijd die we inzetten voor advisering. Bij ons zijn de jaarcijfers voor de klant geen verrassing meer; gedurende het jaar heeft hij al inzicht in de realisatie van het lopende jaar. De periodecijfers worden met de klant besproken, daarbij komen ook bredere adviesvraagstukken aan bod.’
De backoffice als fundament
Joris vertelt dat er in de afgelopen jaren heel wat is veranderd binnen de aanlevering en verwerking van de financiële administraties en aangiften. ‘Voorheen brachten de ondernemers de ordners fysiek op kantoor langs en vervolgens scande de officemanager de papieren. Nu wijzen onze relatiebeheerders de klanten op de efficiencyvoordelen en het gemak van het digitaal aanleveren van de administratie.’
Hij vervolgt: ‘Iedere klant van De Coop & Haegen heeft een eigen digitale brievenbus binnen DizzyData waar zij de facturen en bonnen naar toe sturen. Binnen DizzyData vindt de verdere verwerking van facturen plaats. Door de rechtstreekse koppeling met Exact Online zijn de verwerkte facturen binnen enkele seconde zichtbaar in de financiële klantadministratie. Een bankkoppeling zorgt voor de import van de dagelijkse mutaties en het dashboard toont een actueel overzicht van de openstaande in- en verkoopfacturen.’
Het vertalen van harde cijfers
De Coop & Haegen heeft gemerkt dat het delen van ‘harde cijfers’ de ondernemer niet altijd iets zegt. ‘Daarom hebben wij vier jaar geleden de keuze gemaakt om met behulp van Visionplanner visuele maatwerk rapportages aan onze klanten te verstrekken. Via deze weg delen wij, vanuit DizzyData, de real-time cijfers met de ondernemer. Zo heeft hij als het ware het stuur van zijn onderneming in handen. Met de bij De Coop & Haegen aanwezige expertises voorzien wij ondernemers van datagedreven adviezen en fungeren daarmee als zijn of haar ‘bijrijder’. Uiteindelijk zorgt de verregaande automatisering van de administraties en het gebruik van DizzyData ervoor dat onze adviseurs de klanten kunnen adviseren op basis van de meest recente cijfers. In een vroeg stadium kunnen wij bijsturen op de cijfers en kijken we wat de beste fiscale oplossingen zijn voor de klant.’
Bron: https://dizzydata.nl/klantverhalen/de-transitie-naar-toekomstgericht-advies/
Geef een reactie