
Baker Tilly Nederland grijpt Internationale Vrouwendag aan om een nieuw intern netwerk te lanceren: FeMale Inc. Dit netwerk is specifiek bedoeld om gelijke kansen binnen Baker Tilly te stimuleren en bevorderen.
Het accountancy- en advieskantoor wil graag dat alle werknemers zich thuis en gelijkwaardig voelen en gelijke kansen ervaren. Dit willen ze onder andere voor elkaar krijgen door samen met de ambassadeurs van het FeMale Inc. netwerk verschillende activiteiten te organiseren en een sponsorprogramma te introduceren.
Een van die activiteiten is een podcastreeks waarin de ambassadeurs met gastsprekers in gesprek gaan over thema’s zoals inclusief leiderschap, diversiteit en inclusie, vrouwen en hun carrière, gelijke kansen en ontwikkeling, rolmodellen en sponsorprogramma’s. In de eerste aflevering vertelt bestuursvoorzitter Ronald Hoeksel over de lessen die hij zijn dochters meegeeft.
Waarom gaat het alleen over vrouwen en hun carrière, en niet over mannen/non-binaire personen en hun carrière? Lijkt me niet erg inclusief.
Omdat het internationale VROUWENdag was… Dit sluit niet uit dat er ook aandacht is voor andere aspecten van DEI binnen Baker Tilly. Jammer dat dit initiatief een negatief gevoel oproept.