De keuze om vol in te zetten op de cloud heeft Exact geen windeieren gelegd. De unieke vorm van samenwerken die de cloud mogelijk maakt en de kansen die hierdoor ontstaan voor accountants zijn goed ingeschat. In drie jaar tijd is de omzet uit cloudproducten met € 30 miljoen gegroeid en is het partnerprogramma succesvol uitgerold.
In het Exact Online App Center staan nu een kleine 300 apps en Exact verwelkomt momenteel wekelijks zo’n 1000 nieuwe klanten. Daar profiteert iedereen van!
Tijdens de strategische accountancy partnerupdate 2016 op Exact Live onthulde ik samen met Gerrit Veltkamp (Thoughtleader Accountancy bij Exact) wat het komende jaar de speerpunten zijn voor Exact Online: 1 primeur, 1 belangrijke update en 2 beloftes van Exact. Lees in dit blog welke dat waren en wat dit voor jou en je klanten betekent. Bekijk ook de korte video voor een impressie. |
Strategische speerpunten
Dat het lekker loopt, wil niet zeggen dat Exact zich kan veroorloven om stil te zitten. We zijn ons ervan bewust dat het áltijd beter kan! Daarom zijn dit de speerpunten voor de komende jaren:
- Internationale uitbreiding
- Uitbreiding van het productportfolio
- Focus op de accountant
- Aandacht voor wat gebruikers nú nodig hebben
- Investeren in partnerships
Hierbij focussen we op de volgende drie thema’s:
- Efficiency verbeteren: marges verbeteren door procesoptimalisatie
- Proactief adviseren: klantloyaliteit verhogen
- Nieuwe kansen creëren: tools om extra omzet te genereren
Samenwerken is waarde toevoegen
De cloud is hét perfecte middel om de samenwerking tussen accountants en klanten te optimaliseren. Met onze software -en die van onze partners in het App Center- kun je de service naar jouw klanten zodanig optimaliseren, dat er ruimte ontstaat voor een intensievere samenwerking. Door proactief en voorspellend te adviseren bewijs je als accountant je meerwaarde als businesscoach. De praktijk leert dat intensievere samenwerking altijd goed is voor de omzet. Uit onze jaarlijkse MKB Cloud Barometer in samenwerking met KPN blijkt dat 40% van de accountants op zoek is naar aanvullende diensten. Bovendien creëert 92% van de accountants extra werk door vaker in contact te zijn met de opdrachtgever. Dus kijk mee met je klant, dan kun je eerder ingrijpen en waarde toevoegen.
Exact focust nadrukkelijk op accountants
Als accountant ben je de spil waar Exact Online om draait. Daarom maken wij er werk van dat jij je werk nóg beter kunt doen. We maken jou als accountant efficiënter, zodat je je marge op peil kunt houden en aanvullende diensten kunt aanbieden. Hoe doen we dat? Met onze gratis trainingen en certificeringen leer je hoe je het maximale gemak uit Exact Online haalt en doorgroeit tot een strategische businesspartner. Ook het Exact Online Accountancy Center op de website gaan we voor Google optimaliseren, zodat de vindbaarheid een boost krijgt.
Primeur: we investeren in analytics!
De buzz is er. De behoefte is er. Maar wij zien niet dat het wordt aangeboden. Heldere cockpits met relevante, voorspellende bedrijfsinformatie op basis waarvan je je klanten proactief kunt informeren, waarschuwen of adviseren. Daarom gaan we het zelf maken. Plug and play!
Update: kleine verbeteringen met grote gevolgen
Om te groeien moet je groot denken, maar ook de details niet uit het oog verliezen. Kleine verbeteringen aan bestaande oplossingen kunnen vaak een enorm verschil maken. Dus ook daar werken we aan. Zoals bijvoorbeeld de verbeteringen aan het inboekscherm en het nieuwe gebruiksvriendelijke dashboard voor Scan & Herken. Twee voorbeelden uit onze to-do-list:
- Employee self service: we willen de salarishuishouding openbreken en medewerkers zelf toegang geven tot bijvoorbeeld loonstroken en dienstverbandgegevens.
- Klantenkaart als hart van ‘t systeem: vanuit een vernieuwde en verbeterde klantenkaart zie je straks alle relevante klantinformatie, geordend zoals jij dat wilt. Vanuit deze kaart kun je direct dieper het systeem in. Oftewel: Per klant een eigen dashboard!
Belofte 1: we maken werk van kantoorbeheer
Dit jaar gaat Exact aan de slag met software voor Practice Management. Zo stroomlijnen we niet alleen de financiële processen, maar álle kantoorprocessen. En ontstaan er kansen voor een efficiëntere bedrijfsvoering, bijvoorbeeld op het gebied van CRM en dossierbeheer. Heb jij mooi tijd voor het échte werk!
Belofte 2: elke klant z’n eigen dashboard
En dan als laatste de belofte voor volgend jaar. We maken ons graag hard voor een modulair dashboardsysteem dat je per klant naar behoefte in kunt richten. Alle voor jou relevante gegevens in 1 oogopslag.
Praat mee over de toekomst
We investeren graag in een optimaal product. Alleen daarmee helpen we onze klanten om de dialoog aan te gaan met hún klanten. Zo voeg je waarde toe die zich zeker zal terugbetalen. Om er zeker van te zijn dat we je de juiste tools meegeven, horen we graag wat jouw ideeën zijn. Welke app mis jij bijvoorbeeld nog in het App Center? En als het om analytics gaat: op welke KPI’s kunnen we onze dashboards het beste inzetten? Alle feedback is meer dan welkom. Zo kunnen we samen onze business ontwikkelen. Denk dus mee en profiteer!
E-mail jouw ideeën en suggesties naar Arjen Nijdam, onze productmarketeer van accountancy, via arjen.nijdam@exact.com. Alvast bedankt voor je feedback. Wil je de PowerPoint presentatie van de sessie nog eens bekijken? Dat kan hier.
Geef een reactie