• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-Padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-Padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » Het nieuwe accountantskantoor: klant centraal en pas beginnen wanneer je alle informatie hebt

Het nieuwe accountantskantoor: klant centraal en pas beginnen wanneer je alle informatie hebt

Accountancy, Nieuws

29 december 2015 door Accountancy Vanmorgen

Accountancy Vanmorgen

Zet een aantal mensen bij elkaar, vanuit verschillende organisaties en vraag hen: wat is jouw ideale accountantskantoor? Dat was het startpunt van deze ronde tafel voor Accountancy Vanmorgen. Het resultaat van dit gesprek vindt u terug in de infographicbij dit artikel.

 

 

Efficiënt en klantgericht, zo wil iedereen werken. Maar hoe doe je dat in de praktijk? Volgens ons panel zou een kodern kantoor ongeveer zoals in bovenstaande visual georganiseerd moeten zijn. Zijn je mensen daarop ingesteld? Kan de software het aan? Heb je de interne processen zodanig georganiseerd dat die doelstellingen van een slim en efficient kantoor ook daadwerkelijk gerealiseerd kunnen worden? De vragen stellen is voor een groot deel ook de antwoorden al een beetje weggeven. En op al die vragen kom het antwoord: niet altijd! Wat dat betreft is de accountancybranche waarschijnlijk een branche net zoals iedere andere branche. Er zijn kantoren die voorop lopen, kantoren die volgen, kantoren die achterblijven. 

De visual is het resultaat van een ronde tafel; een blauwdruk voor het ideale accountantskantoor. Geen verleden van te dure huisvesting of verouderde systemen. Nee, opnieuw beginnen, startpunt 0. Deelnemers zijn:

Pery Telle, partner bij de Hoornwijkgroep (rond 50fte) en constant op zoek naar nieuwe ontwikkelingen..

Johan de Konink RA van Gjald uit Groningen, begonnen in de auditpraktijk van Deloitte en sinds 2006 verbonden aan Gjald. Onder die vlag vinden een aantal activiteiten plaats: consultancy rond AO en BIV, accountantskantoor (samenstelpraktijk) en – inmiddels verzelfstandigd- AFAS-implementaties.

Alexander Leppink RA is partner bij BDO startte zijn carrière bij KPMG en was eind vorige eeuw al betrokken bij KPMG Columbus, zo ongeveer het eerste online platform voor accountants. Hij is eindverantwoordelijk voor innovatie binnen BDO en BDO direct, een combinatie van operational excellence en customer intimacy.

Reindert Doorn is verbonden aan DOCCO. Daarvoor werkte hij als informatiemanager bij een accountantskantoor. DOCCO is twee jaar geleden opgericht met als doel: accountantskantoren te helpen op ICT-gebied: organisatie, tooling Vorig jaar initiatiefnemer van Accountancy Expo.  Op 23 juni a.s. vindt de tweede editie van dit evenement plaats.

Jonathan Mulder is student en de jongste aanwezige. Hij volgt de AA-opleiding aan de Hogeschool van Arnhem de student, heeft een master accounting & control behaald bij Radboud Universiteit te Nijmegen en is  accounting assistent bij Crop.

 

 

——————————————————————————————————————-

Klantcasus:

 

Casus

Jij en jouw directe collega’s beginnen een eigen kantoor. Je bent ambitieus. Je hebt kleine klanten, grotere klanten, je hebt controlecliënten, maar je aarzelt en besluit die controles niet meer zelf te doen en uit te besteden bij een bevriend audit only kantoor. Je hebt soms ook ingewikkelde klanten met complexe processen en je wilt als kantoor de lat hoog leggen. Je biedt je klant een volledig pallet diensten en je ziet jezelf en je kantoor ook nadrukkelijk een adviesrol spelen. Je wilt state-of-the art zijn en het liefst nog verder. Jouw kantoor overweegt een convenant in het kader van Horizontaal Toezicht.

 

Hoe richt jij jouw kantoor in?

Jullie krijgen een uur de tijd om de ideale flowchart van jullie kantoor samen te stellen.

 

Opdracht:

Maak een flowchart/workflow met daarin:

  • De verschillende processen van begin tot eind;
  • De interactiemomenten met de klant;
  • De interactiemomenten met externe stakeholders;
  • De interne bemoeienissen binnen het kantoor;
  • De benodigde bemensing binnen het kantoor.

 

——————————————————————————————————– 

De opdracht is het ontwerpen van een nieuw accountantskantoor. Op de volgende twee pagina’s ziet u het resultaat. Misschien komen veel zaken u bekend voor. Dat is mooi, dan is uw kantoor up to date.

De visual kent een opbouw van links naar rechts, van input, via proces naar output. Dat was echter niet het verloop van de discussie en de daadwerkelijke opbouw. ‘Zo moeten we niet beginnen,’ stelde Alexander Leppink. En hij kreeg bijval.

Alle deelnemers vonden dat als start voor het ontwikkelen van een nieuw kantoor een slecht begin. Een valkuil, want je start dan eigenlijk weer met je  eigen vertrouwde, oude, manier van werken. Dus begon de discussie met een gedachtewisseling over wat je als accountant wil zijn en wilt bereiken. Geen audits doen maakt de uitvoering al wel een stuk makkelijker. Uiteindelijk werd de rechterkant  van het flowchart als eerste grofweg in kaart gebracht: Wat wil de klant? Stel de klant centraal. Dat leidde tot een uitgebreide discussie over de aard van de dienstverlening: ontzorgen werd daarin het trefwoord en het team maakte de keuze voor een full service aanbod:

  • Administratie
  • Fiscaliteit
  • Tussentijdse rapportages
  • Ken je klant!

In de discussie over de ideale workflow viel nauwelijks het grote woord ‘advies.’ Wel terugblik en forecast. Alleen een terugblik is in de ogen van Johan de Konink niet ambitieus. ‘Dat is er al. Interpretatie van die informatie is wat echt belangrijk wordt.’ Kan de accountant daadwerkelijk duiding geven aan de informatie die uit de administratie en de systemen van zijn klant komt? Dit werd door alle gesprekspartners onderschreven en het leidde onmiddellijk tot het aanscherpen van een aantal zaken. Ken je klant betekent dat je veel moet weten over je klant. Dan gaat het om zakelijke informatie, maar ook om zijn privésituatie, zijn ambities, kennis van de branche waarin de klant werkzaam is. Op dat moment kwamen in de discussie ook voor het eerst de profielen en vaardigheden aan de orde ten behoeve van de bemensing van het kantoor. Vakkennis, branchekennis, fiscale kennis, financiële kennis. Perry Telle noemde hier als paraplubegrip: Bedrijfseconomie! Volgens hem een belangrijke kern. 

Het proces

Niet eerder beginnen aan je werkzaamheden dan wanneer je alle informatie van je klant beschikbaar hebt, werd door iedereen vooropgezet. Om diverse redenen: inefficiënt, wanneer je in de loop van de keten jaarrekening  samenstellen,  aangiften opstellen, tussentijdse rapportages voorbereiden enz. nog een keer  bij de klant moet vragen om additionele informatie. Dat is niet nodig wanneer er voor het begin van de werkzaamheden binnen het kantoor een grondige volledigheidscheck op de data wordt uitgevoerd. Niet voor niets is dat een prominent begin van de processen. Perry Telle merkt hierbij op dat ‘een volledig cloudkantoor is nog steeds niet goed mogelijk. Dossierbeheer ontbreekt! Grote kantoren kunnen dat misschien zelf bouwen, kleinere niet.’  

Johan de Konink wijst erop dat veel onderdelen van de werkzaamheden wederkerend zijn. Daarmee benadrukt hij het belang van strak organiseren. De incidenten: ‘er staat iets bij de cliënt in brand,’ stellen extra eisen, ook in het kader van beroepsregels en compliance. Deze niet-recurring, meer incidentele issues vragen wel om een aparte aanpak.

Op dat moment worden ook nut en noodzaak van een goed eco-systeem – een portal – helder. Daarin moet veel worden vastgelegd: van klantacceptatie, afspraken, voortgang, belangrijke gespreksnotities, maar ook koppelingen tussen de diverse systemen zodat informatie makkelijk beschikbaar is en kan worden verwerkt. ‘Misschien dat softwareleveranciers hier ook eens goed naar willen kijken en  opnemen in hun software. Dan komt het ook beschikbaar voor kleinere kantoren, die dat zelf niet kunnen ontwikkelen.’ Stelt Johan de Konink.

Uiteindelijk omarmt iedereen de gedachte dat je continu met de ondernemer in gesprek te kunnen zijn. Op zo’n moment zeker wanneer je als accountant regelmatig en goed in gesprek bent met je klant zal de gesprekken geen grote nieuwe incidenten aan het licht brengen, juist omdat je de situatie bij de klant goed kent.

Uiteindelijk moet er output geleverd worden. Een flink deel daarvan is verplichte kost zoals de rapportages voor de KvK, fiscus, banken, e.d. Daar valt nauwelijks toegevoegde waarde te bieden. Dat betekent dat de accountant toegevoegde waarde moet bieden met als basis realtime bijgewerkte gevalideerde informatie voor zijn klant. Dat is het startpunt van het (facetime/skype) adviesgesprek.

 

Skills

Een minstens zo belangrijke vraag in dit kader is: welke kennis en vaardigheden moet de bemensing van zo’n kantoor hebben. Jonathan Mulder, o.a student noemt onmiddellijk de combi van vakkennis en menselijke maat als belangrijke kwaliteiten. Die hoeven echter niet allemaal per sé in een persoon aanwezig te zijn. Perry Telle noemde al eerder ‘bedrijfseconomie’ als een belangrijke kennispijler. Johan, Reindert en Alexander leggen meer nadruk op de verschillen: empathisch vermogen voor de adviseur/generalist, vakkennis voor de specialist, en organisatorische vaardigheden –procesmatig kunnen werken – in de backoffice. Maar het zijn wel allemaal professionals op een hoog niveau.

 

 Dit artikel is eerder verschenen in Accountancy Vanmorgen nr 2

Tenslotte

Tenslotte kwam er nog een paar vragen en opmerkingen naar boven.

Perry Telle: Heeft dit kantoor nog een fysieke locatie? Niet echt nodig!

Alexander Leppink: We willen van iedereen stimuleren om continue procesverbeteringen aan te dragen.

Johan de Konink: heldere tariefstellingen, vaste afspraken en ook vooraf factureren.

Reindert Doorn: Liever creëren en dan repareren.

Jonathan Mulder: Een ontzorgde klant is een gelukkige klant!

Categorie: Accountancy, Nieuws Tags: accountancy, ICT, kantoormanagement

Tags: accountancy, ICT, kantoormanagement

Gerelateerde artikelen

15 juli 2025

De vijver is leeg: zo beschik je tóch over goed opgeleide boekhouders

14 juli 2025

Waarom AI de mens nooit uit de accountancy vervangt

8 juli 2025

“Marketing in accountancy is geen luxe, maar noodzaak” 

7 juli 2025

Hoeveel overuren zijn eigenlijk normaal in de accountancy?

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

Werkgevers krijgen meer duidelijkheid over toepassing Rijnvarendenovereenkomst

Partnercarrousel

Maximaliseer kwaliteit & controle met deze vier succesfactoren
“We zetten vol in op ‘autonoom’ boekhouden”
AFAS Software maakt in 2025 overstap naar volledig elektrisch wagenpark  
De vijver is leeg: zo beschik je tóch over goed opgeleide boekhouders
Een hoge automatisering begint met een goede samenwerking
Wat betekent e-facturatie voor accountants- en administratiekantoren? 
De accountant ontzorgen: samenwerken aan het totale administratieproces
Proactief optimaliseren komt voor adviseren
Adviessoftware als geheime wapen bij AXP
De 5 beste factuurverwerking software van 2025
Vereenvoudigd cliëntenonderzoek Wwft: wanneer en hoe pas je het toe?
Koppel Zenvoices nu met Microsoft Dynamics 365 Business Central
Dubbele belasting, dubbele druk: waarom steeds meer Amerikaanse Nederlanders hun nationaliteit opzeggen
“Het primaire werk van een accountant verandert onomkeerbaar”
Zo geef je goed advies over aangiften van erf-en schenkbelasting
Zo zorg je voor een goede integratie van remoteteams
De evolutie van KYC/KYB: wat accountants in 2025 moeten weten
Sleutelrol accountant bij meldingsplicht transacties 
Hoe kies je de beste urenregistratie-software voor jouw accountantskantoor?
Accountants en bedrijfswaardering: je bent een onmisbare schakel
Perspectief van onze CCO: Interview met Edgar de Wit van XLReporting
Hoeveel overuren zijn eigenlijk normaal in de accountancy?
Debt advisory: De sleutel tot succesvolle groeistrategieën 
“Onderzoek: elke maand €500 extra declarabiliteit per medewerker”
Boekhoudlandschap sterk gefragmenteerd, softwarekampioen ontbreekt (nog) in Europa
Eenvoudiger werken met deze drie koppelingen
Fraude met vervalste handtekening, grote gevolgen
In 5 weken naar een serverloze werkplek 
Hoe speel je in op de kritische klant van 2025?
Visionplanner breidt software uit met AI, betere consolidatie en zorgfunctionaliteit
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Vijf veelgemaakte fouten bij het uitvragen van klantdata (en hoe je ze voorkomt)
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Fusies en overnames in de accountancysector: wat betekent dit voor jou als accountant?
Zo maakt Joanknecht gebruik van SharePoint als DMS
“Handmatig bonnetjes invoeren voelt straks net zo achterhaald als faxen”
Bjorn Lunden lanceert Lundify 
Documentbeheer: het verwaarloosde fundament van accountancykantoren
Technologie combinerenmet businesskennis
We helpen kantoren met AI hun nieuwe rol te pakken
Van loonstrook naar HR-partner: kengetallen die er wél toe doen
Meer tijd voor medewerkers door digitalisering dankzij HR workflows
Klanten soepel bedienen met AFAS SB
Hoe financier je werkkapitaal voor een onderneming?
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Bouw een sterk accountancyteam en stimuleer teamontwikkeling
Hoe stel je efficiënt de jaarrekening samen? Praktijkcasus met VLM
Loonontwikkelingen in 2024: zowel kansen als bedreigingen voor ondernemers
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
We werken aan een grote efficiencyslag voor de accountant
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Deelnemingen in de jaarrekening op fiscale waarderingsgrondslagen
Inhuur van VOF (vennoten) te beschouwen als zzp’ers of werknemers?
Waarom kennis van arbeidsrecht belangrijk is voor adviseurs

Vacatures

Assistent Accountant
Schipper Accountants
Assistent Accountant gevorderd AA Zwijndrecht
PIA
Teamleider Accountancy  – Dronten
aaff
Finance Consultant
a.s Works
Controleleider audit
Kaap Hoorn
Senior Assistent Audit
Confirm Audit & Assurance
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstel
Steens & Partners Accountants en Adviseurs
Controleleider / Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstelpraktijk
PIA Group
Accountant met partnerambitie
Schipper Accountants
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Adviseur Agro
Schipper Accountants
Adviseur accountancy Agri & Food – Zwolle
aaff
Beginnend assistent accountant – Lichtenvoorde
BonsenReuling
Gevorderd assistent Accountant – Controlepraktijk
PIA Group
Gevorderd assistent accountant Audit
BonsenReuling
Financieel administratief medewerker
Scab
Accountant mkb- Gorinchem
aaff
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
Adviseur Vakspecialist Accountancy
Schipper Accountants
Senior Belastingadviseur
Kaap Hoorn
Beginnend Assistent Accountant Audit & Assurance
PIA Group
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Zelfstandig Assistent Accountant
Hendriksen
Agro Accountant
Schipper Accountants
Gevorderd Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Kaap Hoorn
Teamleider Accountancy – Arnhem
aaff
Controleleider
PIA Group
Senior Assistent Accountant
Schipper Accountants
Finance & Business Development Analyst
PIA Group
Assistent accountant mkb- Zelhem
aaff
Beginnend assistent accountant Audit
BonsenReuling
Gevorderd Assistent Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Accountant AA
Hendriksen Accountants en Adviseurs
Accountant Agri & Food- Gorinchem
aaff
Relatiebeheerder  
Scab
Beginnend assistent accountant Audit (met 1 jaar ervaring)
BonsenReuling
Teamleider Accountancy – Culemborg
aaff
Adviseur accountancy Agri & Food – Hoogeveen
aaff
Vacature Assistent accountant Duiven
Westerveld en Vossers
zelfstandig assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Assistent accountant Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Assistent accountant mkb
aaff
Junior Adviseur mkb
KRC van Elderen
Vacature Assistent accountant Barchem
Westerveld en Vossers
Adviseur Accountancy Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Accountant RA
PIA Group
Beginnend assistent accountant – Elst
BonsenReuling
Adviseur mkb / Accountant
KRC Van Elderen
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Box 3 in 2028: het wordt voor de belegger niet beter 16.5k weergaven

  • Oud-FIOD’er Douma (105), pensioen na 39 jaar en 4 maanden, liep bonus mis 12.8k weergaven

  • Pensionado’s bijten in het stof met klacht tegen accountant om jaarrekening ABP 12.2k weergaven

  • BDO naar rechter om BFT-boete in Vitesse-zaak 8.6k weergaven

  • Waarom goede medewerkers vertrekken (en het bijna nooit aan het salaris ligt) 5.3k weergaven

Vraag en aanbod

Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Zeewolde gezocht
Administratiekantoor ter overname gezocht
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Rotterdam gezocht
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Ter overname of fusie gezocht: accountants- of belastingadvieskantoor Noordoost-Brabant
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor in de kop van Noord-Holland
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in de regio Doetinchem
Ter overname gezocht: accountants- of administratiekantoor regio Rotterdam
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in Overijssel met sectorspecialisatie
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor regio Den Haag gezocht
Ter overname/aansluiting gezocht: accountants-, belastingadvies- en administratiekantoor in de regio Kennemerland
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor in medische sector

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen