AFAS Software heeft gisteren de B2B Marketing Award 2016 gewonnen. Daarmee liet het familiebedrijf uit Leusden ABN Amro Lease en Rabobank achter zich, met de case rondom ‘De Accountancyscan’. Publiek en jury vonden tijdens het B2B Marketing Forum op 17 maart jl. in Utrecht dat AFAS de sterkste case gebouwd had.
AFAS legde voor zichzelf de uitdaging neer: hoe kom ik eerder in het aankoopproces op relevante wijze in contact met potentiële klanten? Daarom richtte de campagne rond de Accountancyscan zich niet alleen op leadgeneratie, maar vooral op leadinspiratie. Hiervoor werd onder andere content gemaakt over slimmer werken, optimale teamsamenstelling en betere kantoorprofilering. Sander Seton overtuigde met zijn presentatie en de resultaten het publiek en de jury, die bestond uit Ment Kuiper (IDMK Trainingen, voorzitter), Nord van de Mosselaer (Tele2 Nederland) en Marije van Donselaar (NUON Business Nederland). Het was de 7e keer dat het B2B Marketing Forum de B2B Marketing Award uitreikte. Behalve AFAS waren Rabobank en ABN Amro Lease genomineerd. Rabobank presenteerde in ‘de Fabrique’ in Utrecht de case rondom het verniewde contentplatform IkGaStarten, terwijl ABN Amro Lease de transformatie van de website van informatiekanaal naar leadkanaal had ingezonden
Connectie marketing & sales
Seton: “We zijn heel blij met deze prijs. Het is een beloning voor het hele marketingteam en er spreekt waardering uit voor de manier waarop we met marketing bezig zijn. We realiseren nog altijd de afspraken voor onze sales, dat blijft ook zo. Maar we zijn nu ook in staat om in elke fase van het aankoopproces onze potentiële klanten te bereiken en te ‘beraken’. De inzet van marketing automation en andere slimme applicaties zorgt ervoor dat we ook de resultaten kunnen volgen, van contact tot contract.” AFAS ging gisteravond naar huis met de Award, een opleidingscheque van Beeckestijn Business School / IDMK en een masterclass van spotONvision.
Geef een reactie