Unit4 heeft de eerste klantadviesraad geïntroduceerd in Nederland. Het adviesorgaan voor Accountancy-klanten is onderdeel van het Industry Advisory Councils (IAC) programma, gericht op strategisch samenwerking met klantgroepen.
Per sector organiseert Unit4 drie tot vier keer per jaar een bijeenkomst van de klantadviesraad. De bijeenkomsten worden niet alleen ingezet als klankbord gecreëerd voor de gezamenlijke strategie en prioriteiten, maar ook om betrokkenen op de hoogte te houden van belangrijke trends in de markt. Op deze manier werkt de bedrijfssoftwareleverancier aan een constante innovatie van zijn oplossingen en diensten.
Digitale toekomst accountancymarkt
De eerste IAC Accountancy vond in april plaats in het Witte huis in Loosdrecht. Tijdens deze ontbijtsessie heeft Unit4 met een geselecteerde klantgroep gesproken over co-creatie, partnership en de (digitale) toekomst van de accountancymarkt. “We zijn erg verheugd dat onze klanten mee willen investeren om onze producten verder te ontwikkelen”, aldus Joris van Leeuwen, General Manager bij Unit4. “Innovatie is geen doel op zich, maar een middel om onze klanten nog beter te bedienen met onze producten en diensten. Deze Industry Advisory Councils zijn daar onmisbaar voor.”
Voor deze eerste sessie nodigde Unit4 een speciaal geselecteerde groep accountants uit, bestaande uit Marco Utermark (DRV Accountants & Adviseurs), Peter Verzaal (EY), Sjack Das (HLB Van Daal & Partners), Vincent van Otterloo (KAB Accountants), Wilbert Star (Van Wezel Accountants) en Robert Molenaar (Witlox van den Boomen). Zij hebben zich onder meer gebogen over de stellingen ‘co-creatie is essentieel voor succesvolle nieuwe software’ en ‘de échte accountant wordt nooit adviseur’.
Voor de zomer zal Unit4 adviesraden in het leven roepen in andere sectoren. De tweede IAC voor accountancy is op 24 mei gepland.
Geef een reactie