Zit u de hele dag achter stapels papier, achter uw beeldscherm of verricht u juist veel advieswerkzaamheden? Dankzij het online samenwerken kun je steeds efficiënter en effectiever te werk gaan. Je houdt meer tijd over om dat te doen waar je daadwerkelijk voor gestudeerd hebt. Is het niet fantastisch dat je administratieve rompslomp in een mum van tijd kan afhandelen en zo tijd over houdt voor extra strategische advieswerkzaamheden?
Toen er nog geen internet bestond en men de boekhouding en de aangiftes allemaal handmatig moest verrichten, stonden de kasten vol met ordners en de kelders vol met archiefdozen. Tegenwoordig kom je dat niet meer zo vaak tegen. Steeds meer kantoren hebben hun administratie in de Cloud. Hiermee is je administratie ook overal ter wereld beschikbaar. Het heeft wel één nadeel en dat is dat je tijdens je vakantie soms ook even wilt gluren wat de laatste stand van zaken is bij die ene klant, waar je een offerte hebt achtergelaten.
Dagelijks bezoek ik accountantskantoren en ik zie dat zij interesse tonen in het online samenwerken. Werkt u inmiddels ook online met uw cliënten? Wat is nu echt het voordeel van online samenwerken?
De belangrijkste voordelen van online samenwerken zijn het behalen van tijdwinst door efficiëntere communicatie en een betere dienstverlening. Cliënten kunnen immers zelf 24/7 bepaalde informatie opvragen en/of online aanleveren. Bovendien ervaren cliënten online samenwerken als een positieve manier van zakendoen. U creëert immers transparantie en betrekt de cliënt intensiever bij de administratieve processen.
Dit is toch wat u ook graag zou willen? Of bent u bang dat u door online samenwerken minder goed contact heeft met uw cliënt? Ik ben benieuwd hoe u hierover denkt. In mijn volgende blog meer hierover.
Canan Caliskan-Kantar, accountmanager New Business @ Pink Web Applications
Geef een reactie