ABAB Accountants en Adviseurs heeft in de categorie Accountancy en Belastingadvies de eerste plaats behaald in het Incompany 100-onderzoek naar klanttevredenheid. Volgens het onderzoek heeft ABAB de beste reputatie van alle adviesbedrijven in het onderzoek.
De overall score van ABAB op het gebied van klanttevredenheid bedroeg dit jaar 7,66. Nooit eerder scoorde een accountantskantoor in dit onderzoek hoger dan een 7,5. Met name de aspecten ‘visie’, ‘toegevoegde waarde’ (beide 7,77) en ‘communicatie’ en ‘betrouwbaarheid’ (beide 7,82) werdenin het onderzoek met hoge cijfers gewaardeerd. In 2011 behaalde ABAB ook al deze nummer 1-positie op het gebied van klanttevredenheid. In 2013 had ABAB de beste reputatie in het Incompany 100-onderzoek. Wederom een nummer 1-positie op het gebied van klanttevredenheid én de beste reputatie van alle 124 adviesbedrijven in combinatie met de hoge scores op de diverse onderdelen, is een unieke prestatie in de sector. ABAB telt rond de 700 medewerkers, verdeelt over 14 kantoren. Over 2014 haalde het kantoor een omzet van € 56,9 miljoen tegen € 57,3 miljoen in 2013. De omzet per FTE bedroeg over 2014 € 99.100. Het kantoor staat in de top 30 van accountantskantoren tussen De Jong & Laan en Grant Thornton.
Aanpak verbeterd
‘We hebben de afgelopen jaren onze klantgerichte aanpak steeds verder verbeterd. Dit heeft iedere dag weer onze volledige aandacht en hierop houden we elkaar binnen onze organisatie scherp. Het is goed om te zien, dat deze aanpak dit jaar door onze klanten met maar liefst twee awards is beloond’, zegt John Verhagen, voorzitter hoofddirectie bij ABAB Accountants en Adviseurs. ‘Nu twee keer een nummer 1-positie in het Incompany 100-onderzoek is dan ook een compliment voor alle collega’s, die zich dagelijks inzetten om onze klanten proactief van advies te voorzien en hun verwachtingen te overtreffen.’
In opdracht van Incompany heeft onderzoeksbureau MWM2 ook dit jaar een onderzoek uitgevoerd onder zakelijke beslissers naar hun tevredenheid over adviesbedrijven in Nederland. Elk adviesbedrijf wordt met rapportcijfers beoordeeld op 16 aspecten. Deze aspecten vormen samen vier categorieën: knowhow, prijs, service en resultaat. Vervolgens worden per sector de resultaten van de 100 beste adviesorganisaties gepresenteerd. Hoe hoger de rapportcijfers, des te hoger staat het bedrijf in de ranking. ABAB heeft dit jaar zowel de eerste plaats op het gebied van klanttevredenheid in de categorie Accountancy en Belastingadvies behaald als de eerste plaats op het gebied van reputatie van alle adviesbedrijven. Daarnaast staat ABAB met klanttevredenheid op de tweede plaats in de complete top 100-ranking van alle adviesbedrijven
Geef een reactie