• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV1 2023: Lifestyle en carrière
    • AV3 2022: ICT en Kengetallen
    • AV2 2022 : Bedrijfsoverdracht
    • AV1 2022: Lifestyle en carrière
    • Checkpoints
    • Corona
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • AV Top 50
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • STAP-budget
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • STAP-budget
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV1 2023: Lifestyle en carrière
    • AV3 2022: ICT en Kengetallen
    • AV2 2022 : Bedrijfsoverdracht
    • AV1 2022: Lifestyle en carrière
    • Checkpoints
    • Corona
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • AV Top 50
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
Home » Bereikbaarheidsdienst geen arbeidstijd, geen reden om beloning gelijk te stellen met aanwezigheidsdienst

Bereikbaarheidsdienst geen arbeidstijd, geen reden om beloning gelijk te stellen met aanwezigheidsdienst

Fiscaal, Nieuws

28 juni 2022 door Accountancy Vanmorgen

Een bereikbaarheidsdienst is niet hetzelfde als een aanwezigheidsdienst en mag dus ook anders worden beloond, heeft het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden geoordeeld. De bereikbaarheidsdienst van ambulancepersoneel op de Waddeneilanden is na weging van alle relevante omstandigheden van het geval niet aan te merken als arbeidstijd in de zin van de arbeidstijdenwet- en regelgeving. Daarom is er geen reden om een bereikbaarheidsdienst op het punt van beloning daarvan conform de cao gelijk te stellen met een aanwezigheidsdienst. Er is geen sprake van gelijke arbeid en er is geen verboden onderscheid, oordeelt het hof.

Wat is de situatie?

De werkgever onderhoudt een ambulancedienst met diverse standplaatsen in Friesland, Drenthe en op de Waddeneilanden Terschelling, Vlieland en Schiermonnikoog. Er zijn ongeveer 120 mensen bij de werkgever in de zogenoemde Waddenpool in dienst. Dit betreft medewerkers die ook diensten moeten doen op genoemde Waddeneilanden. De Waddenpool bestaat uit alle medewerkers van het cluster Friesland (wal en eiland) en een aantal medewerkers uit Drenthe. Op Terschelling zijn altijd twee ambulances 24/7 paraat met een bezetting van een chauffeur en een verpleegkundige. Op Vlieland en op Schiermonnikoog is steeds één ambulance 24/7 paraat.

Bij de 24/7-beschikbaarheid en -bereikbaarheid van een ambulancedienst geldt een landelijke (plan)norm, die erop neerkomt dat een ambulance bij spoed – de zogenoemde A1 oproepen – in 92,4 procent van de gevallen binnen 15 minuten ter plekke aanwezig moet zijn (de aanrijdtijd). Deze norm is gebaseerd op een jaargemiddelde. De werknemers zijn allen werkzaam bij de werkgever als ambulancechauffeur of ambulanceverpleegkundige en draaien mee in de Waddenpool. Ambulancemedewerkers willen dat de tijd die zij volgens hun rooster (thuis) beschikbaar moeten zijn om op oproepen te reageren, op gelijke wijze wordt beloond als bij de medewerkers die op de vaste wal onder de noemer van aanwezigheidsdienst inzetbaar zijn. De werkgever stelt zich op het standpunt dat een bereikbaarheidsdienst niet hetzelfde is als een aanwezigheidsdienst en dus ook anders mag worden beloond. De kantonrechter heeft de werknemers gelijk gegeven. Het hof komt tot een andere beslissing en geeft alsnog de werkgever gelijk.

Rechter: 24-uursdiensten = arbeidstijd

De kantonrechter heeft bij vonnis van 16 februari 2021 voor recht verklaard dat de aan de werknemers opgedragen 24-uursdiensten op de Waddeneilanden hebben te gelden als arbeidstijd en de werkgever veroordeeld om aan de werknemers vanaf 1 juli 2020 te betalen al wat tijdens een dienst van 24 uur minder wordt betaald dan waartoe artikel 6.1 en hoofdstuk 4 van de cao verplicht, vermeerderd met de wettelijke verhoging tot een maximum van 25 procent en met de wettelijke rente vanaf het tijdstip van opeisbaarheid. De kosten van de procedure zijn tussen partijen gecompenseerd. Het meer of anders gevorderde is afgewezen.

Vordering in hoger beroep

De werkgever vordert in hoger beroep de vernietiging van het vonnis van de kantonrechter van 16 februari 2021 en de afwijzing alsnog van de vordering van de werknemers, met hun veroordeling tot terugbetaling van wat de werkgever op basis van het bestreden vonnis aan hen heeft betaald, vermeerderd met wettelijke rente vanaf 14 dagen na het wijzen van arrest, en met veroordeling van de werknemers in de kosten van beide procedures, inclusief nakosten en vermeerderd met wettelijke rente.

Negen grieven tegen vonnis

De werkgever heeft tegen het vonnis van 16 februari 2021 negen grieven voorgesteld. Al deze grieven hebben gemeenschappelijk dat zij bestrijden dat een bereikbaarheidsdienst, buiten feitelijke oproepen met bijbehorende inzet, moet worden aangemerkt als arbeidstijd in de zin van de arbeidstijdenwet- en regelgeving en, wat betreft de beloning daarvan, gelijk moet gesteld met een aanwezigheidsdienst in de zin van de cao. De werknemers betogen het tegendeel, omdat – in de kern – een bereikbaarheidsdienst een zodanige impact op hun sociaal leven heeft, dat deze dienst als arbeidstijd heeft te gelden en gelijk moet worden gesteld aan een aanwezigheidsdienst in de zin van de cao, met de daaruit voortvloeiende gevolgen voor inroostering en beloning. De vordering van de werknemers heeft daarmee zowel een arbeidstijdrechtelijke als een arbeidsvoorwaardelijke component. De werknemers hebben geen hoger beroep ingesteld tegen de afwijzing van een deel van hun vordering.

Aanwezigheids-of bereikbaarheidsdienst?

Het onderscheid tussen een aanwezigheidsdienst en een bereikbaarheidsdienst in de zin van de cao ligt in het al dan niet bestaan van een verplichting om tijdens die dienst op de werkplek (ofwel op de ambulancepost) aanwezig te zijn. In beide diensten verrichten de werknemers niet doorlopend fysieke arbeid, in de vorm van het reageren op oproepen.

Wachtdiensten

Uit vaste rechtspraak van het Hof van Justitie EU over wachtdiensten volgt dat een periode waarin de werknemer niet daadwerkelijk activiteiten verricht voor zijn werkgever niet per definitie rusttijd is in de zin van de Arbeidstijdenrichtlijn. In dat verband geldt voor wachtdiensten waarbij de werknemer niet verplicht is op zijn werkplek te blijven dat beoordeeld moet worden of door de opgelegde verplichtingen, gezien de objectieve en aanzienlijke impact daarvan, toch sprake is van arbeidstijd.

Gevolgen verplichtingen

Daarbij zijn van belang de gevolgen die alle aan de werknemer opgelegde verplichtingen samen hebben voor zijn mogelijkheden om de wachtdienst – voor zover hij niet wordt opgeroepen – vrij in te vullen en zich met zijn persoonlijke en sociale interesses bezig te houden. Bij de vraag of dit het geval is, is van belang hoeveel tijd de werknemer heeft om zijn werk te hervatten vanaf het moment dat de werkgever hierom verzoekt (de reactietijd), in voorkomend geval in combinatie met het gemiddeld aantal interventies dat hij tijdens de wachtdienst daadwerkelijk moet uitvoeren, hoe lang deze duren en de impact die dat voor de werknemer heeft om zijn tijd vrij in te vullen en in te plannen. Niet relevant is de afstand tussen de door de werknemer gekozen woon- of verblijfplaats en de plaats die hij binnen een bepaald tijdsbestek moet kunnen bereiken. Het komt daarbij aan op een totaalbeoordeling van alle omstandigheden van het geval.

Arbeidstijd belonen?

Als in dit geval de tijd die gemoeid is met een bereikbaarheidsdienst arbeidstijd is in de zin van de Arbeidstijdenwet en de Arbeidstijdenrichtlijn, betekent dat nog niet dat die tijd als arbeidstijd moet worden beloond. Het komt in dat geval dan aan op de vraag hoe dat in de arbeidsovereenkomst en/of de cao is geregeld. Die vraag moet afzonderlijk worden beantwoord. Een werknemer maakt al zijn of haar contracturen op basis van een inroostering als chauffeur of verpleegkundige uitsluitend op (één van) de eilanden, volgens het rooster zoals dat geldt vanaf 1 juli 2020. Twee werknemers werken deels (33 procent onderscheidenlijk 25 procent van hun uren) op de plaats waar de gestationeerde ambulance-helikopter staat, waarbij steeds wordt gewerkt op basis van een aanwezigheidsdienst. Een werknemer werkt voor de helft van haar contracturen in een huisartsenpraktijk. Twee andere werknemers hebben zich verplicht de helft van hun uren te werken op de wal, aldus in parate dienst en/of aanwezigheidsdiensten. Eén werknemer is in verband met arbeidsongeschiktheid na 1 juli 2020 niet ingeroosterd geweest en zij is met ingang van 1 maart 2021 gepensioneerd. In die zin moet de mate waarin de werknemers bereikbaarheidsdiensten hebben waarbinnen zij beperkingen zouden kunnen ondervinden voor hun sociale leven, worden genuanceerd.

Tussen 20.00 uur en 08.00 uur

Een bereikbaarheidsdienst ziet steeds op de uren tussen 20.00 uur en 08.00 uur op de volgende dag. Tijdens zo’n dienst is het toegestaan om te slapen. Onbetwist is verder dat genoemde uren nagenoeg geheel buiten de gebruikelijke winkeltijden vallen. Anders dan de werknemers aanvoeren, kan het niet kunnen doen van inkopen of boodschappen e.d. daarom niet als relevante beperking worden gezien. Zo’n dienst beperkt veeleer deelname aan sociale activiteiten in de avonduren, zoals het meedoen aan het verenigingsleven en het organiseren van en/of deelnemen aan festiviteiten (o.a. verjaardagen), waarbij onder elke omstandigheid een verbod op het gebruik van alcohol geldt.

Beperkingen tijdens dienst

Verdere beperkingen zijn, zo hebben de werknemers onbetwist gesteld, dat een werknemer tijdens een bereikbaarheidsdienst in de nabijheid moet blijven van de piketfiets of piketauto om zo bij een oproep snel de standplaats of de met de collega afgesproken plaats van samenkomst te bereiken. Daardoor zijn (lange) strandwandelingen e.d. niet mogelijk, zo is buiten discussie, evenals het ondernemen van een activiteit met jonge kinderen waarbij geen andere verzorger aanwezig is, maar andere privéactiviteiten wel.

Uniform(plicht)

De werknemers zijn niet verplicht tijdens een bereikbaarheidsdienst hun uniform te dragen, maar dragen deze doorgaans wel om bij een oproep voor een inzet – waarvoor wel een uniformplicht geldt – sneller te kunnen reageren. Gesteld noch gebleken is dat het dragen van een uniform op zichzelf (fysiek) belastend of beperkend is bij voorgenomen privé-activiteiten.

Zelfroostersysteem

Binnen de werkgever geldt voor de werknemers een zelfroostersysteem. De werknemers kunnen zelf hun diensten plannen en kunnen daarbij rekening houden met hun sociale activiteiten en verplichtingen. de werknemers hebben in dat verband niet weersproken dat de werknemers die op één van de eilanden wonen met voorrang boven de walwerknemers hun diensten mogen inroosteren. Onbetwist is dat de werkgever die zelfroostering zo veel als mogelijk volgt, indien dat overeenstemt met de arbeidstijdenregels, en dat een door de werknemer gekozen inroostering alleen verandert als een roosterprobleem moet worden opgelost. Gesteld noch gebleken is dat een zelfroostering voor een bereikbaarheidsdienst met enige frequentie door de werkgever is of wordt aangepast.

Behoorlijke invloed

Een bereikbaarheidsdienst kan – over een periode van 16 weken bezien – gemiddeld maximaal tweemaal per week worden ingeroosterd. De werknemers hebben daarmee een behoorlijke invloed op de mate waarin een bereikbaarheidsdienst hen eens dan wel tweemaal per week daadwerkelijk hindert bij het ondernemen van de door hen gewenste privéactiviteiten. Wat betreft de gemiddelde frequentie van een inzet tijdens een bereikbaarheidsdienst geldt dat de werkgever in hoger beroep gemotiveerd uiteen heeft gezet dat op Terschelling gemiddeld eenmaal per 8 dagen een A1-avondinzet (spoedinzet) en eenmaal per 4 dagen een nachtelijke A1-inzet plaatsvindt. Dat het geluid van de pieper, waarmee een oproep wordt ontvangen, te luid is en in de nachtelijke uren ook familieleden wekt, zoals de werknemers betogen, is naar het oordeel van het hof geen relevante omstandigheid voor de vraag of de bereikbaarheidsdienst als arbeidstijd moet worden beschouwd.

Max. 2 bereikbaarheidsdiensten per week

Het voorgaande komt er dus op neer dat een werknemer zich doorgaans moet inroosteren voor gemiddeld maximaal twee (avond- en nacht)bereikbaarheidsdiensten naar keuze per week, waarbij de werknemer dan in de nabijheid van de piketfiets of -auto moet blijven en geen alcohol mag drinken. De kans dat de werknemer tijdens zo’n dienst niet wordt opgeroepen voor een inzet is daarbij vele malen groter dan dat hij in de avond en/of nacht wel wordt opgeroepen. Als de werknemer wordt opgeroepen, moet hij onmiddellijk reageren, naar de plaats van samenkomst gaan en gekleed in uniform uitrukken, waarna de inzet doorgaans minder dan twee uren omvat.

Geen arbeidstijd

De in dat verband voor de werknemer geldende verplichtingen hebben volgens het hof, een en ander in samenhang afwegende, in onvoldoende mate een objectieve en aanzienlijke impact op de mogelijkheden om zijn tijd tijdens het wachten op een eventuele oproep vrij in te vullen. Daarmee is een bereikbaarheidsdienst geen arbeidstijd in de zin van de arbeidstijdenwet- en regelgeving. Het hoger beroep van de werkgever slaagt op dit punt. Nu tot uitgangspunt moet worden genomen dat een bereikbaarheidsdienst als zodanig geen arbeidstijd is, is er geen grond voor een wel daarop gebaseerde verklaring voor recht. Er is daarnaast onvoldoende reden om een beschikbaarheidsdienst arbeidsvoorwaardelijk gelijk te stellen aan een aanwezigheidsdienst.

Geen toewijzing achterstallig loon

Er is daardoor onvoldoende reden om een bereikbaarheidsdienst op het aspect van beloning conform de cao gelijk te stellen aan een aanwezigheidsdienst. Omdat vanwege het verschil tussen een bereikbaarheidsdienst en een aanwezigheidsdienst (de plicht om buiten inzet na oproep aanwezig te zijn op de standplaats) geen sprake is van gelijke arbeid, mist ook doel het beroep van de werknemers op schending van het beginsel van ‘gelijke arbeid, gelijk loon’ alsook hun beroep op een verboden onderscheid c.q. schending van het verbod op (indirecte) discriminatie. Ook in zoverre slaagt het hoger beroep van de werkgever. Als gevolg daarvan ontvalt ook aan de toewijzing van achterstallig loon met wettelijke verhoging en wettelijke rente de basis.

Wijze van inroosteren onevenwichtig

De werkgever heeft beaamd dat, zoals de werknemers hebben gesteld, de voor 1 juli 2020 bestaande wijze van inroosteren niet voldoende evenwichtig was. De werkgever heeft daarnaast erkend dat de discussie daarover te lang heeft geduurd en dat een eerdere aanpassing van de wijze van inroosteren dan per 1 juli 2020 deze procedure had kunnen voorkomen. Met de uitkomst van deze procedure betekent een en ander dat achteraf bezien de proceshandelingen overbodig zijn geweest. Het hof ziet daarin reden om geen kostenveroordeling ten laste van de werknemers uit te spreken en de door de kantonrechter uitgesproken compensatie van proceskosten te handhaven. Dat sluit ook aan bij de ter zitting door de werkgever gedane mededeling dat zij afziet van terugbetaling van teveel betaald salaris met nevenvorderingen.

Uitspraak Hof Arnhem-Leeuwarden, 24 mei 2022, ECLI:NL:GHARL:2022:4189

Categorie: Fiscaal, Nieuws Tags: arbeidsrecht, arbeidstijden, werktijden

Tags: arbeidsrecht, arbeidstijden, werktijden

Gerelateerde artikelen

2 juni 2023

Kabinet legt concurrentiebeding aan banden

26 mei 2023

Geen deugdelijke urenadministratie, werkgever moet achterstallig loon betalen

25 mei 2023

Loonstop onterecht – weigeren koffiemomenten in avonduren mag

16 mei 2023

10 minuten voor werktijd verplicht aanwezig, hof: betaalde werktijd

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hoofdsponsor

Soft skills van onschatbare waarde in technologietijdperk

Partnercarrousel

Het einde van papierwerk: hoe automatische factuurverwerking het verschil maakt
Veilig mailen als accountant? Zo doe je dat

GAC is leverancier van Microsoft Dynamics 365 …  

Accountmanager op non-actief gesteld wegens ongewenste appjes
KANS-klachten door beeldschermwerk voorkomen
Vakantie tijdens verlof en verzuim, hoe zit dat precies?
Zo werkt digitalisering ook voor jouw kantoor

CONTENT MARKETING VOOR DE FINANCIËLE SECTOR Maak je …  

Exact logo
Hoe je als klein kantoor je positie kunt versterken
Koen Scheepers adviseur bij Credion
Silverfin en PKIsigning ontwikkelen software-integratie voor accountants
Data is de sleutel voor minder werkdruk bij accountantskantoren
Soft skills van onschatbare waarde in technologietijdperk
Caseware nieuw aug 2022
Reanda als eerste in Nederland aan de slag met AUDIT+ van Caseware
De toegevoegde waarde van de accountant als copiloot
Verduurzaming zorgt voor meer groene businesscases
Hoeveel is kennis waard?
Wat te doen bij een datalek? Onderneem deze stappen!
Zeven feitjes over vakantiegeld
Vier tips voor een beheersbare planning voor accountants
Visma Pinkweb logo
Verhoog werkgeluk door efficiënter werken
RSM: “CSRD is geen one size fits all”
Fiscount en Markus Verbeek Praehep gaan opleidingsaanbod combineren
Het belang van een passende bedrijfscultuur
Maximaal profiteren van Microsoft 365? Zo doe je dat in 6 stappen met Power BI
Vijf tips om meer medewerkers in SharePoint te laten werken
Uitbreiding NT Middelgroot faciliteert aanleveren van één dataset aan KvK en bank voor middelgrote ondernemingen
Zo regel je efficiënt een statutenwijziging
Hoe je als accountant je klant helpt met het delen van bestanden
AV-Top 50 | Boekhoudsoftware met een ziel
Hoe bereid je je als accountant voor op een toezichthouder van de WWFT?
Wat moet je doen als je op een phishinglink hebt geklikt?
Coronabetalingsregeling houdt op: wat kan je als accountant voor je klant doen?
Yuki logo 042021
Duurzaamheidsmonitor van Visma-bedrijven Yuki en SmartTrackers maakt verplichte rapportage toegankelijk voor mkb

Meest gelezen

  • Man (34) aangehouden voor grootschalige fraude met omzetbelasting
  • Hard oordeel over accountants van KLM
  • Volkskrant: ‘Belastingontwijking Verstappen kost fiscus 200 miljoen’
  • Geen eigenwoningaftrek omdat leningen niet aan de eisen voldoen

Checkpoints van Fiscount en AV

Abonneer nieuwsbrief AV

Vacatures

Meewerkstage Accountancy
Flynth
Accountant Agro
Flynth
Voorzitter en een lid Raad van Commissarissen Countus Groep B.V.
Countus Groep B.V.
Assistent Accountant Agro
Flynth
Controleleider
WEA Gouda
Relatiebeheerder – 32-40 uur p.w | Brielle
WEA Deltaland
Beginnend assistent-accountant MKB
Moore MTH
Gevorderd assistent-accountant / beginnend controleleider
KRC Van Elderen
Assistent Accountancy en Advies
HLB Witlox
Medewerker Aangiftepraktijk
Yours Accountancy
Financieel administratief medewerker
Scab
Traineeship Accountancy Alphen aan den Rijn
Lansigt
Senior external auditor/aankomend vennoot
Klop
Adviseur internationaal
Flynth
(senior) Medewerker aangiftepraktijk
Scab
Senior Manager Samenstelpraktijk
RSM
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur mkb – Zwolle
KRC Van Elderen
Medewerker Belastingadvies
Flynth
Assistent Audit
Lansigt
Senior accountant relatiebeheerder mkb in Bergen op Zoom
Moore DRV
Docent Accountancy (1,0 fte)
Hogeschool van Amsterdam
Assistent Accountant
Marshoek
Senior assistant audit in Zeeland
Moore DRV
Ondernemende Belastingadviseur (32-40 uur)
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Relatiebeheerder – Accountant
Moore MTH
(Senior) Manager Accountancy & Advies
HLB Witlox Van den Boomen
Manager audit
Moore MTH
Beginnend assistent-accountant MKB
Moore MTH
Manager Assurance | Amersfoort, Arnhem, Ede, Hoofddorp en Utrecht
CROP
Relatiebeheerder / Accountant MKB
Moore MTH
Assistent Accountant Samenstel
Lansigt
Supervisor Assurance | Amersfoort, Hoofddorp, Ede, Arnhem en Utrecht
CROP
Vennotabel Directeur audit RA
Klop
Manager Accountancy en Advies
HLB Witlox Van den Boomen
Assistent-Accountant
Yours Accountancy
Assistent accountant duaal
Flynth
Relatiebeheerder / Accountant MKB
Moore MTH
Intern Controller/ Auditor
Gemeente Heerde
Floormanager / Assistent – Accountant
Jongejan & Partners
Vacature gevorderd assistent accountant
WEA Deltaland
Senior Supervisor Assurance | Amersfoort, Arnhem, Ede, Hoofddorp en Utrecht
CROP
Supervisor audit in Brabant
Moore DRV
Controleleider Supermarkten
Lansigt
Fiscalist (24-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Gevorderd Assistent Accountant | Hoofddorp, Amersfoort, Arnhem, Ede en Utrecht
CROP
Senior Assistent Accountant Audit
Flynth
Beginnend Belastingadviseur (32-40 uur) – Beverwijk of Haarlem
De Hooge Waerder
Director accountancy & advies
Baker Tilly
Cost Accountant
Top Onions
Werkperiode Junior assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Relatiebeheerder / Accountant MKB
Moore MTH
Boekhouder
Gelders Genootschap
Aankomend Accountant-Administratieconsulent
Yours Accountancy
Gevorderd Assistent Accountant (Assurance)
KRAMERKUIPER accountants|adviseurs
Manager audit
Moore MTH
Medewerker Facturatie
Flynth
Supervisor audit in Oud-Beijerland
Moore DRV
Externe Accountant
Coney Minds
Relatiebeheerder Accountancy & Advies | Amersfoort en Ede
CROP
Senior manager Accountancy general practice samenstelpraktijk te Arnhem
Klop
Controleleider
Lansigt
Gevorderd Assistent Accountant Gouda
Lansigt
Ervaren assistent-accountants samenstelpraktijk (dit betreft meerdere vacatures)
WEA Gouda
Director accountancy & advies
Baker Tilly
IT Auditor
Lansigt
Zelfstandig Assistent Accountant | Amersfoort, Ede, Hoofddorp en Utrecht
CROP
Gevorderd Assistent Accountant
Moore MTH
Senior Assistent Accountant Audit
HLB Witlox Van den Boomen
Assistent-Accountant controlepraktijk (beginnend)
KRC Van Elderen
Data-Scientist (medior)
Coney Minds
(Junior) Accountant
Lansigt
Vennotabel AA/RA manager te Aalsmeer
Klop & Partners
Opdrachtmanager Accountancy & Advies
Witlox van den Boomen
Allround vennotabel accountant RA – Den Haag
Klop & Partners B.V.
Beginnend assistent-accountant MKB duaal
Moore MTH
Relatiebeheerder MKB
Moore MTH
Assistent Accountant (24 – 40 uur)
Flynth
Senior Manager Accountancy & Advies | Ede
CROP
Assistent-Accountant (zelfstandig)
KRC Van Elderen
Controleleider
Moore MTH
Assistent Accountant Audit
HLB Witlox Van den Boomen
Senior financial auditor
Gemeente Haarlem
Belastingadviseur Agro
Flynth
Gevorderd assistent-accountant MKB
Moore MTH
Zelfstandig Assistent Accountant voor samenstelpraktijk (32-40 uur)
KRAMERKUIPER accountants|adviseurs
Adviseur Corporate Finance (32-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Controleleider
Moore MTH
(zelfstandig) Assistent-accountant
van de Kamp & van Gelder
Accountant RA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Belastingadviseur
Flynth
Financieel administratief medewerker
Fiscount
Werkstudent accountancy MKB
Moore MTH
Accountant AA of RA voor samenstelpraktijk (32-40 uur)
KRAMERKUIPER accountants|adviseurs
Gevorderd assistent accountant • Dordrecht
WEA Deltaland
Assistent Accountant (24 – 40 uur)
Flynth
Belastingadviseur BTW – Venlo
Flynth
Officemanager
van Helder
Ervaren Assistent-Accountant (32 – 40 uur)
Jongejan & Partners
Vennotabel RA external auditor te Amsterdam
Klop & Partners
ASSISTENT-ACCOUNTANT (24 – 40 uur)
Jongejan & Partners

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen