Het relatief warme weer speelde in september de kledingwinkels parten. Toen kromp hun omzet fors. In oktober echter groeide de omzet van kledingwinkels met 14,4 procent.
Winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren zetten 8,3 procent meer om. Ook de omzet van drogisterijen en parfumerieën en de winkels in meubels en huishoudartikelen lag in oktober hoger. De omzet van de winkels in consumentenelektronica kromp opnieuw.
Ook omzet winkels in voedingsmiddelen hoger
De winkels in voedings- en genotmiddelen realiseerden in oktober een omzetstijging van 2,4 procent. De verkopen waren 1,7 procent hoger. De groei is toe te schrijven aan de supermarkten, waar de omzet 2,9 procent hoger was. De omzet van de speciaalzaken kromp licht met 0,2 procent.
Online omzet groeit opnieuw
De online omzet roeide in oktober met 19,2 procent ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten 23,7 procent meer om. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 14,1 procent.
Geef een reactie