• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • AV-Top 50
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Accountancy Vanmorgen

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
Aanmelden nieuwsbrief
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • AV-Top 50
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
Home » Herkent u de 5 verbeterpunten: Houd grip op uw accountantskantoor

Herkent u de 5 verbeterpunten: Houd grip op uw accountantskantoor

Accountancy, Artikelen

23 september 2015 door Accountancy Vanmorgen

Accountancy Vanmorgen

U bent met uw accountantspraktijk dagelijks in de weer om uw cliënten optimaal te ondersteunen bij hun activiteiten. Naast de administratieve en fiscale dienstverlening kunnen cliënten natuurlijk bij u terecht voor advies. Door de juiste focus aan te brengen in de processen van uw klanten, hebben zij grip op hun business en kunnen zij nóg succesvoller opereren. Maar hoe zit het met de grip op uw eigen kantoor?

Van boekhouding tot salarisverwerking en jaarrekeningen: deze werkzaamheden hebt u vast al optimaal geautomatiseerd met goed ingerichte ict-oplossingen. Voor het succes van uw kantoor is echter ook de centrale aansturing van deze diensten van belang. Hebt u daar ook grip op?

Veel kantoren gebruiken allerlei subadministraties om het werk aan te sturen. Maar bedrijfsprocessen over verschillende systemen verspreiden werkt inefficiënt en is foutgevoelig, met alle gevolgen van dien. Gelukkig zien wij veel kantoren die actief bezig zijn om procesverbeteringen aan te brengen. Herkent u de volgende verbeterpunten?

  1. Spreadsheets leidend bij aansturing activiteiten

Veel accountants- en administratiekantoren sturen hun werkzaamheden op basis van spreadsheets. Ze beschrijven per klant, team en medewerker wat er op welk moment moet gebeuren. Al die losse sheets bijhouden is enorm bewerkelijk en ook de actualiteit en kwaliteit ervan laat in veel gevallen te wensen over. Gegevens worden op verschillende manieren vastgelegd en zijn niet altijd voor iedereen inzichtelijk.

  1. Geen centraal relatiesysteem

In organisaties waar klantgegevens niet centraal worden beheerd, ontbreekt vaak het totaaloverzicht. Om alle informatie over een klant te verzamelen, moeten dan verschillende bronnen worden geraadpleegd. Hoeveel handiger zou het zijn om alle klantdata op één centrale plek inzichtelijk te maken?

 

  1. Communicatie over cliënten onvoldoende gestructureerd

De wijze waarop intern over klanten wordt gecommuniceerd, is regelmatig ongestructureerd. Een stortvloed aan e-mails, telefoontjes, losse notities en overlegjes bij de koffiemachine: er wordt op allerlei manieren informatie doorgegeven. Niet ieder contactmoment wordt bijgehouden en daardoor heeft niemand volledig zicht op wat er met een cliënt gebeurt. Ook de relatiemanager niet. Een zorgwekkende situatie.

  1. Geen of beperkte capaciteitsplanning

Wat voor gevolgen heeft het voor uw kantoor als een medewerker langere tijd uitvalt door ziekte? Welke taken en projecten had die collega liggen? Het is belangrijk om van ieder deel van uw dienstverlening de benodigde capaciteit in kaart te hebben. Alleen wanneer u inzichtelijk hebt welke capaciteit er nodig is om klanten goed te bedienen, kunt u op tijd bijsturen. Bij veel kantoren ontbreekt een capaciteitsplanning of is deze alleen beschikbaar bij grote klanten.

  1. Ontbreken van urenregistratie

Bij kantoren waar gewerkt wordt met vaste prijsafspraken met cliënten, worden niet altijd de uren adequaat bijgehouden. Immers, deze prijsafspraken worden vaak gemaakt op basis van een inschatting en op ‘gevoel’ en men bekijkt klanten daarbij op hun totaalomzet. Zonder goede urenregistratie kan nooit inzichtelijk worden gemaakt of op bepaalde activiteiten de juiste marge wordt gemaakt. Een goede registratie is ook essentieel bij de jaargesprekken met klanten.

Rust en grip met Visma Advisor

Zijn een of meerdere van bovenstaande punten voor u herkenbaar? Visma Advisor is een online tool specifiek ontwikkeld voor administratie- en accountantskantoren. Hiermee maakt u de aansturing van uw werkprocessen sneller, efficiënter en eenvoudiger. U hebt alle gegevens van een klant in een centraal digitaal dossier beschikbaar. Dit zorgt voor een actueel overzicht en hiermee voorkomt u hebt u steeds een actueel overzicht van uw werkzaamheden en voorkomt u nare ‘oeps-dat-had-ik-ook-nog-moeten-doen-momenten’. Niets geeft immers zoveel stress op kantoor als werkzaamheden die net voor of op het moment van de deadline moeten worden uitgevoerd. Sterker nog, dit kan uw kantoor zelfs geld kosten! In Visma Advisor wordt naast de aansturing van uw werkzaamheden ook de urenregistratie en het declaratieproces op eenvoudige wijze ondersteund. Daardoor maakt u in een mum van tijd complete declaraties!

Meer weten?

Wilt u weten wat Visma Advisor voor uw kantoor kan betekenen? Lees dan verder op onze website en bekijk de video. U kunt natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen, wij laten u graag zien hoe u meer grip krijgt op uw interne organisatie!

Dit artikel is ook verschenen in het digitale Visma Magazine van september.

Categorie: Accountancy, Artikelen Tags: kantoormanagement, workflow

Tags: kantoormanagement, workflow

Gerelateerde artikelen

28 augustus 2020

Nieuwe digitale medewerker met Exact RPA

26 augustus 2020

Richard Smid 216 accountants: Innoveren begint met veranderen gedateerde processen

11 augustus 2020

3 voorbeelden hoe je als accountant waarde toevoegt

18 maart 2020

Klanten op hoger niveau brengen of meer rendement; wat kies jij?

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen

  • ‘Vermogenden ontwijken belasting via giften aan eigen ANBI’
  • Gebruikelijk loon bestuurder belastingadviespraktijk terecht, naheffing loonheffingen en boetes correct
  • NOB: ‘Voorstel box 2-tarief kan leiden tot belastingdruk van 56 procent’
  • Tuchtrecht & accountants: de 10 opmerkelijkste zaken van dit jaar tot nu toe

Partnercarrousel

Komkommertijd in pensioenland – of toch niet?
Het einde van de schoenendoos?
Visma Pinkweb logo
Tien redenen om te kiezen voor een klantenportaal in tijden van personeelskrapte
Automatisering leidt tot beter advies aan je klanten
Exact logo
Exact PSD2-bankkoppeling voor Rabobank
Yuki logo 042021
Hé accountant, help jij je klanten met veiliger digitaal ondernemen?
Veilig werken op het wifi-netwerk van Starbucks is mogelijk
Caseware nieuw aug 2022
Integrated Accounting: controle en inzicht over alle processen

GAC is leverancier van Microsoft Dynamics 365 …  

Een werkdag zónder automatisering? Onvoorstelbaar voor Alfa Accountants en Adviseurs
‘Ik laat de digitalisering voor mij werken’
‘Met de informatie uit het systeem ben je iedereen altijd een stap voor’
Om deze 4 redenen blijven ondernemers bij hun accountant
5 concrete voorbeelden van data-driven sturen door accountants
Verzuim door menstruatiepijn: hoe kan uw klant dit beperken?  
In gesprek met accountants over SharePoint
‘Een volledige SBR Jaarrekening is nodig om de bank het juiste inzicht te geven’
Hoe Rijkse Accountants & Adviseurs zichzelf en ondernemers helpt met WeFact
Uw accountantskantoor altijd alle cijfers bij de hand
De digitale handtekening: wat moet je er als accountant over weten?
Fiscount en Markus Verbeek Praehep gaan opleidingsaanbod combineren
10 vragen waarop accountantskantoren graag een antwoord willen
Hoe verwerk je deelnemingen in de commerciële jaarrekening?
Sander Zeijlemaker (MIT): ‘Cybersecurity ook een zaak van financials’
Van reactief naar proactief benaderen van uw cliënten (6 tips)
keurmerk ritregistratie
Geld besparen met BTW over privégebruik auto
10 belangrijke lessen uit de coronarechtspraak voor de accountancybranche
Credion
Credion Den Haag breidt uit naar Delft-Westland
Vier juridische mogelijkheden om te reorganiseren

Checkpoints van Fiscount en AV

Abonneer nieuwsbrief AV

Vacatures

Senior Assistent Accountant RA
Share Impact Accountants
Ervaren assistent-accountant en afgestudeerde AA-er
WEA Accountants & Adviseurs
Medewerker Financiële administratie (m/v/x) 24-40 uur, Den Haag
Duits-Nederlandse Handelskamer
Professional – Medewerker accountancy
Van Oers
Accountant Internationaal
Visser & Visser
Accountant manager samenstel in Middelburg
Moore DRV
Professional – Loonadministrateur
Van Oers Accountancy & Advies
Accountant Internationaal
Visser & Visser
Gevorderd assistent Accountant Samenstelpraktijk (min. 24 uur per week)
CROP
Fiscount Fiscalisten
Fiscount
(Zelfstandig) assistent-accountant
van de Kamp & van Gelder
Controleleider in Terneuzen
DRV
Fiscount zoekt een specialist sociale zekerheid
Fiscount
Senior Assistent Accountant Samenstel​praktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Administratief consulent (32-40 uur)
BROADSTREET
Accountant AA (24-40 uur per week in Alphen aan den Rijn of Gouda)
Lansigt
Beginnend assistent-accountant samenstelafdeling
SMK Accountants
Senior Assistent Accountant Controlepraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Adviseur mkb / Accountant (Wezep)
KRC Van Elderen
Assistent Accountant (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn, Gouda of Ridderkerk)
Lansigt
(Junior) Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Controleleider
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Supervisor Assurance – Amersfoort
CROP
IT auditor Alphen aan den Rijn, Ridderkerk
Lansigt
Jaarrekening Specialist, Dordrecht
Visser &Visser
Assistent Controlepraktijk (24-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Controleleider (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn of Ridderkerk)
Lansigt
Ervaren medewerker administratieve dienstverlening Lisse, 32-40 uur
van Helder
Staff Assurance | WO starter- Amersfoort
CROP
Ervaren allround fiscalisten in Noord-West en Oost-Nederland
Fiscount
Assistent Accountant, Oud-Beijerland
Visser & Visser
Fiscount zoekt accountants (AA/RA)
Fiscount
Docent Accountancy (1,0 fte)
Hogeschool van Amsterdam
Product Marketing Specialist Accountancy
Visma
Compliance officer vaktechneut (24-32 uur in overleg)
UNP accountants adviseurs
Assistent accountant in Breda
Moore DRV
Manager bij Coney Accountancy & Analytics (min 32 uur)
Coney
Senior Assistant Accountant RA – Alkmaar, Amsterdam, Hoofddorp, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven en Heerlen
RSM
Assistent Accountant
Schuiteman
Data-analist met Audit Analytics mindset (32 uur mogelijk)
Coney
Senior Accountant / Teamleider Samenstelpraktijk, vestiging Barneveld
Visser & Visser
Staff Assurance- Amersfoort, Ede en Nieuwegein
CROP
Klantmanager
Finance Plus
(Senior) controller / teamleider Rotterdam
Yaarwerk
Assistent accountant Controlepraktijk
Van der Vlugt Accountants
Ervaren accountmanager
Fiscount
Accountant, Amstelveen
Stolwijk Registeraccountants en Belastingadviseurs
Junior administratief medewerker Nieuwegein, 32-40 uur
van helder
Fiscalist
SNP Adviseurs
Specialist sociale zekerheid
Fiscount
Relatiebeheerder
Scab
(Senior) marketeer
Fiscount
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur mkb (Apeldoorn)
KRC Van Elderen
Accountant (AA/RA)
SMK Accountants
Ervaren agro-fiscalist | HBO | WO | 24 – 40 uur | Thuiswerken | Groot netwerk
Accountant relatiebeheerder in Rotterdam
Moore DRV
(Junior) Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit)
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Werken als Salarismedewerker Interim en Detachering
Rikst
Adviseur MKB Accountancy
NBA
Relatiebeheerder BonsenReuling Doetinchem
BonsenReuling
Ervaren accountantsadviseurs (AA/RA)| HBO | 24 – 40 uur | Thuiswerken | Groot netwerk
Fiscount
Accountant AA (24-40 uur) – Beverwijk
De Hooge Waerder
Fiscaal medewerker accountantspraktijk
Van der Vlugt Accountants
Assistent Accountant, Ede 24 – 40 uur
Schuiteman
Relatiebeheerder Accountancy
Visma
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur mkb (Zwolle)
KRC Van Elderen
Opdrachtleider met belangstelling om ook ITGC thema op te pakken
Coney
Partner & Externe Accountant
Coney
Zelfstandig Assistent Accountant, Barendrecht
Visser & Visser
Ervaren fiscalist-estate planner
Fiscount
Boekhouder – Accounting & Treasury (m/v/x) 20-24 uur, Amsterdam en hybride
Duits-Nederlandse Handelskamer
Manager Accountancy & Advies
Lentink De Jonge
Accountant RA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Gevorderd assistent-accountant / beginnend controleleider (Zwolle)
KRC Van Elderen
Accountant AA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Junior Assistent Accountant Samenstelpraktijk ( min. 24 uur per week)
CROP
Fiscalist
Extendum
Assistent accountant
Rikst
Gevorderd assistent accountant in Sliedrecht
Moore DRV
Financial Controller
ENTRPNR
Controleleider
SNP Adviseurs
Controleleider  
Scab
Assistent Accountant (24-40 uur) – Alkmaar/Heerhugowaard/Beverwijk
De Hooge Waerder
Professional – Loonadministrateur Onderwijs
Van Oers
Zelfstandig assistent accountant samenstel
SNP Adviseurs
Ervaren controleleider (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Startend assistent accountant (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Ondernemende Belastingadviseur
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Assistent accountant – samenstelpraktijk
Scab
Assistent accountant samenstelpraktijk
Van der Vlugt Accountants
Fiscaal jurist
WEA Accountants & Adviseurs
Relatiebeheerder zelfstandig (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Assistent Accountant in audit & iAccountancy Praktijk
Coney
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Gevorderd Assistent Audit (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn, Gouda of Ridderkerk) 
Lansigt
Salarismedewerker Interim en Detachering
Rikst
Controleleider Audit (Zwolle)
KRC Van Elderen
Senior Assistent Accountant
Schuiteman

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen