Praten met software. Dat is de oplossing die Unit4 lanceert met Wanda. Wanda is wat Unit4 noemt een digitale zakelijke assistent. Wanda moet een ‘compleet nieuwe ERP-gebruikerservaring’. Het past in de ontwikkeling naar bieden van zelfsturende zakelijke software. Gebruikers kunnen met Wanda communiceren zoals ze ook met collega’s praten: via de chat. Het systeem begrijpt het zelfs wanneer er meerdere onderwerpen door elkaar worden behandeld in een gesprek. Een aparte inlog is niet nodig.
Het systeem moet een natuurlijke gebruikerservaring bieden. Daarvoor kan gebruik gemaakt worden van hetzij: Skype, Slack of Facebook Messenger. Wanda zorgt dan voor een vriendelijke en simpele poort naar data in het Unit4 Business World ERP-systeem en geeft gebruikers suggesties die hen moeten helpen om taken snel te voltooien. Wanda is voor klanten beschikbaar als cloud service en vereist geen training van de gebruiker. Wanda moet mensen helpen om proactief om repetitieve taken te automatiseren, prioriteren en af te ronden in een fractie van de tijd die het voorheen kostte.
De nieuwe digitale assistent is gebouwd op Unit4’s People Platform, de motor achter de ontwikkeling van zelfgestuurde applicaties, mogelijk gemaakt door Microsoft Azure. Daardoor profiteert Wanda van geavanceerde analytics en machine learning technologie. Ook gebruikt Unit4 Microsoft’s Language Understanding Intelligent Service (LUIS) waardoor Wanda begrijpt wat een persoon wil door de woorden die hij gebruikt. Deze technologie moet de productiviteit naar een hoger niveau tillen, zo stelt de softwareleverancier.
5 Werkgebieden
Met Wanda als blauwdruk bouwt Unit4 in de toekomst verder aan vijf nieuwe assistenten:
- HR-assistent – Simpele voltooiing van zelfsturende HR-gerelateerde taken zoals het aanmaken van afwezigheidsaanvragen en navraag doen naar vakantiesaldi en loonstroken.
- Inkoop assistent – Voor het vinden van producten en leveranciers, het genereren van vorderingen en beheren van goedkeuringen.
- Tijd assistent – Genereert automatisch timesheets gebaseerd op verschillende datastromen, gps en locatiebepaling om de tijd bij te houden.
- Reis assistent – Genereert reisverzoeken en regelt goedkeuringen gebaseerd op reispatronen en voorkeuren en vult declaraties automatisch in dankzij herkenningstechnologie van ontvangstbewijzen.
- Goedkeuring assistent – Meldt en herinnert managers om taken goed te keuren en markeert belangrijke taken als deadlines dringend zijn.
De ontwikkeling van dergelijke software past volgens Unit4 in de trend van het steeds verder automatiseren van nu nog menselijke taken. Administratieve en ondersteunende taken worden zo grotendeels geautomatiseerd. ‘Wij leveren de meest hulpvaardige ERP die beschikbaar is, een zelfsturende assisterende en interactieve gebruikerservaring’, zo stelt Stephan Sieber, CEO van Unit4. ‘Microsoft’s brede gebruikerservaring draagt daaraan bij, doordat ze de technologie van de consument ook beschikbaar maken voor de zakelijke markt, waardoor complexe technologie toegankelijk wordt voor de gebruiker. Wij gebruiken onze expertise in het vormgeven en implementeren van deze allernieuwste technologie om de productiviteit van mensen te verbeteren zodat ze van extra waarde zijn voor zichzelf en hun organisaties.’
Klantverwachtingen
De nieuwe toepassing moet zakelijke gebruikers veel tijd uit handen door administratieve taken te versimpelen en te versnellen. McKinsey & Company voorspelt dat technologie 45% van de activiteiten waarvoor mensen worden betaald kan automatiseren. Wanda moet dit in de echte wereld laten zien hoe dit in de komende jaren waarschijnlijk realiteit wordt.
Geef een reactie