Exact heeft de SRA een toelichting gegeven op de wijzigingen die zijn doorgevoerd in de abonnementen van Exact Online. De koepelorganisatie had daarom gevraagd.
Bij de SRA waren via social media berichten binnengekomen over wijzigingen in de Exact-abonnementen, waaronder prijsverhogingen. Exact is daarop in gesprek gegaan met de SRA en heeft uitgelegd dat in Exact Online voor Boekhouden sinds de introductie in 2005 een veelvoud aan mogelijkheden is ontstaan om het product in te richten. Daardoor werden de structuur en keuzemogelijkheden soms als complex ervaren. “De abonnementenstructuur en onderlinge verhoudingen van edities en mogelijkheden moest vereenvoudigd worden.”
Aanpassingen sluiten beter aan op gebruik
Uit een onderzoek onder ruim duizend bestaande en potentiële klanten bleek dat aanpassingen door Exact niet altijd aansloten bij de manier waarop de software wordt gebruikt. Zo werd ondersteuning voor verkoopfacturen alleen in de duurste versie van het abonnement aangeboden. Nu zijn verkoopfacturen in alle abonnementen beschikbaar. Verschillende modules die eerder als add-on werden aangeboden, kunnen nu worden afgenomen als onderdeel van het abonnement. “Bij de meeste klanten is meer dan één gebruiker van de software, daarom is besloten in de aanpassingen mee te nemen dat er standaard een tweede gebruiker beschikbaar is in twee van de drie edities.”
Voorstel voor best passende abonnement
Op basis van het gebruik is aan iedere klant een voorstel gedaan voor het best passende aangepaste abonnement. “Hieruit is gebleken dat er naast prijsverhogingen ook klanten zijn die minder gaan betalen dan vóór de aanpassing.” Omdat de wijzigingen voor verwarring hebben gezorgd, heeft Exact afgesproken dat bij volgende aanpassingen de SRA in een vroeg stadium wordt ingelicht.
Geef een reactie