De NBA gaat dinsdag van start met een nieuwe campagne die het imago van accountants moet opvijzelen. ‘Nederland rekent op zijn accountants’, is de slagzin.
De campagne begint met een paginagrote advertentie in het FD. ‘Met deze campagne wil de NBA het imago van de accountant verbeteren en de relevantie van het beroep voor de samenleving versterken. Inzet van de campagne is dat een groter deel van de samenleving het publiek belang van de rol van de accountant erkent.’ Maandag zijn er als opwarmers al radiospotjes te horen op BNR Nieuwsradio en Radio 1. ‘Zowel de spotjes als de advertenties worden enkele keren herhaald. Daarnaast worden er artikelen geplaatst op Nu.nl. Ook is de campagne te vinden op onze eigen social-media-kanalen: LinkedIn, Twitter en Instagram.’
In de campagne voert de NBA diverse personen op: huisarts Dagmar, restauranthouder Dzjengis, tandarts Carolien, crècheleidster Lydia en levensgenieter Pascal. De eerste fase of ‘flight’ duurt tot half november. In het voorjaar wordt de campagne hervat.
Geef een reactie