• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-Padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-Padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » Bestuursrechter corrigeert UWV over omzetberekening niet-verzilverde vouchers voor NOW

Bestuursrechter corrigeert UWV over omzetberekening niet-verzilverde vouchers voor NOW

Fiscaal, Nieuws

19 oktober 2023 door Accountancy Vanmorgen

Een bedrag van niet-verzilverde vouchers – door de accountant als vooruit ontvangen balanspost in de jaarrekening opgenomen onder kortlopende schulden – is door het UWV ten onrechte meegenomen bij de berekening van de omzet voor een aanvraag op grond van de NOW 1. De prestatie hiervan is immers niet in het boekjaar 2020 geleverd.

Dat oordeelt de rechtbank Overijssel in een zaak over de afwijzing van de NOW 1-aanvraag van camping Rammelbeek uit Lattrop-Breklenkamp. Veel schiet de campingexploitant daar overigens niet mee op. Het beroep is vanwege de verkeerde omzetberekening weliswaar gegrond, maar ook met een juiste berekening noteert de Overijsselse camping geen inkomensverlies van 20% of meer. Daarom laat de bestuursrechter de rechtsgevolgen van het vernietigde besluit in stand.

Aanvraag afgewezen

De campingexploitant had een aanvraag gedaan voor een tegemoetkoming op grond van de NOW 1 voor de maanden maart, april en mei 2020. Op 15 april 2020 besloot het UWV dat er een tegemoetkoming zou worden toegekend van € 30.789,-, waarvan een voorschot van € 24.630,- werd uitbetaald in drie termijnen. Daarbij ging het om een tegemoetkoming in de loonkosten op basis van het verwachte omzetverlies over de periode van 1 maart 2020 tot en met 31 mei 2020. Bij de definitieve berekening besloot het UWV echter op 21 september 2023 om de aanvraag af te wijzen.

Rechtszaak over omzetbegrip

Bij de bestuursrechter stelt de campingexploitant dat sprake is van een omzetverlies van 63% en daarom voldoet aan de voorwaarden voor toekenning van de tegemoetkoming. Het UWV is uitgegaan van een onjuist omzetbegrip door de inkomsten van de vouchers bij de omzet over de periode in geding te betrekken. Onder verwijzing naar een brief van de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid geeft de ondernemer aan dat de waarde van vouchers pas als omzet wordt geboekt in de periode waarin de onderneming de prestatie heeft geleverd. Hieruit blijkt evident dat de omzet in de betreffende periode moet worden verminderd met de waarde van de vouchers over deze periode. De accountant heeft daarom de waarde van deze vouchers als vooruit ontvangen omzet geboekt per 31 mei 2020. Het betreft een vermindering van de omzet van maart tot en met mei 2020 van € 229.088,71.

Een deel van de vouchers is verzilverd in de periode 1 juni 2020 tot en met 31 december 2020, namelijk 75%. Dit komt overeen met een bedrag van € 171.816,53. Dit is als omzet opgenomen in de jaarrekening 2020. Het bedrag van de nog niet in 2020 verzilverde vouchers, zijnde 25% van € 229.088,71, is in mindering gebracht op de omzet en als schuld in de jaarrekening 2020 opgenomen als balanspost onder kortlopende schulden omdat klanten tot 31 december 2021 de tijd hebben om de vouchers te verzilveren.

Ook uit artikel 1, tweede lid, van de NOW 1 blijkt dat de opbrengsten van diensten in de jaarrekening moeten worden opgenomen naar rato van de mate waarin die diensten zijn verricht, voert de ondernemer aan. Dit is pas op het moment dat de prestatie, zijnde het ter beschikking stellen van de campingplaats, heeft plaatsgevonden. Het UWV stelt volgens de ondernemer in het bestreden besluit van 24 februari 2023 ten onrechte dat volgens de grondslagen voor de bepaling van het resultaat in de jaarrekening de opbrengsten op transacties worden verantwoord in het jaar waarin ze zijn gerealiseerd. Het UWV gaat in haar stelling dan ook tevens voorbij aan de passage in de grondslagen voor de bepaling van de netto omzet dat de opbrengsten van de diensten worden opgenomen naar rato van de mate waarin de diensten zijn verricht. In dit geval is dit geweest ná 31 mei 2020. De campingexploitant verwijst hierbij naar haar jaarrekening over 2020 en de grondslagen hiervan.

Oordeel rechtbank

Het beroep is gegrond, de rechtsgevolgen van het bestreden besluit zullen in stand worden gelaten. Hierna legt de rechtbank uit hoe zij tot dit oordeel komt en welke gevolgen dit oordeel heeft.

In artikel 1, tweede lid, van de NOW-1 is bepaald dat onder omzet in deze regeling wordt verstaan de netto-omzet zoals gedefinieerd in artikel 377, zesde lid, van Boek 2 van het Burgerlijk Wetboek, gecorrigeerd voor de in de winst-en-verliesrekening verantwoorde wijziging in onderhanden projecten en bepaald op basis van grondslagen en detailtoepassingen die consistent zijn met de grondslagen en detailtoepassingen zoals deze door de werkgever zijn gehanteerd in de laatste voor 1 maart 2020 vastgestelde jaarrekening, mits deze conform de wet- en regelgeving is opgesteld. Alle baten die voortkomen uit de uitvoering van normale activiteiten van een organisatie, ook als deze gewoonlijk met een andere term dan omzet worden aangeduid, vallen onder omzet in de zin van deze regeling.

In artikel 3 van de NOW-1 is bepaald dat het doel van deze regeling is om werkgevers tegemoet te komen in de betaling van de loonkosten, indien sprake is van een acute terugval in de omzet met ten minste 20% gedurende een periode van drie maanden, vanwege een vermindering in bedrijvigheid door buitengewone omstandigheden die in redelijkheid niet tot het normale ondernemersrisico kunnen worden gerekend, zodat zij werknemers in dienst kunnen houden voor de uren die zij werkten voordat sprake was van deze terugval.

In artikel 4 van de NOW-1 is bepaald dat de Minister aan een werkgever, die gedurende een aaneengesloten periode van drie kalenderjaren in de periode van 1 maart tot en met 31 juli 2020 verwacht te worden geconfronteerd met een daling van de omzet van ten minste 20%, per loonheffingennummer een subsidie kan verlenen over de loonsom in de periode van 1 maart tot en met 31 mei 2020.

De periode in geding loopt van 1 maart 2020 tot en met 31 mei 2020. Niet in geschil is dat de inkomsten uit de vouchers van € 229.088,71 in de periode in geding zijn ontvangen. In geschil is of, en in hoeverre, de inkomsten van de vouchers toegerekend dienen te worden aan de in geding zijnde periode.

De rechtbank verwijst naar de Kamerbrief Beantwoording kamervragen over de Tijdelijke noodmaatregel overbrugging voor behoud van werkgelegenheid van 10 april 2020, p. 31:

“(..) De basis van de regeling is dat voor het omzetcriterium moet worden gekeken naar de omzet en baten zoals deze eerder door de ondernemer zijn gehanteerd. Dit zal in veel gevallen de omzetbepaling in de jaarrekening zijn, die consistent moet zijn met de grondslagen en detailtoepassingen zoals deze door de werkgever zijn gehanteerd in de laatste voor 1 maart 2020 vastgestelde jaarrekening. Kleine ondernemingen die geen jaarrekening maken mogen uitgaan van hun omzet in de zin van de Wet op de Inkomstenbelasting. Of vouchers, waardebonnen en andere soortgelijke middelen als omzet gelden in deze periode, is dus afhankelijk hoe en wanneer een ondernemer dit regulier in zijn administratie verwerkt en de daaraan gekoppelde regelgeving. Veelal wordt de waarde van de voucher pas als omzet geboekt in de periode waarin de onderneming de prestatie heeft geleverd, ongeacht de vraag of dat in die periode heeft geleid tot ontvangst van de geldmiddelen.”

Uit het door de rechtbank gearceerde deel volgt dat het UWV de volledige waarde van de vouchers heeft toegerekend aan de periode in geding en daarbij is uitgegaan is van de jaarrekening van de campingexploitant. Hierbij is verwezen naar artikel 1, tweede lid, NOW 1.  

Ter zitting is gebleken dat 75% van de uitgegeven vouchers in het boekjaar 2020 zijn verzilverd. De prestatie die de campingexploitant moest leveren als gevolg van de verzilverde vouchers is derhalve ook in dat boekjaar geleverd. Dat is te vergelijken met de reguliere verwerking van de administratie door de campingexploitant in andere jaren: er wordt een reservering gemaakt, vervolgens wordt een aanbetaling gedaan en later in het jaar wordt de prestatie geleverd.

Vanwege de 75% in 2020 verzilverde vouchers heeft de campingexploitant geen relevant omzetverlies geleden. Uit het procesdossier blijkt namelijk dat een bedrag van € 229.088,71 aan vouchers is uitgegeven en dat 75% hiervan ook daadwerkelijk in het boekjaar 2020 is verzilverd. Dit betrof een bedrag van € 171.816,53. Voorts blijkt uit het dossier dat er naast de uitgegeven vouchers in de periode in geding nog andere – niet betwiste – inkomsten waren. Het UWV is immers uitgegaan van een omzet van 302.271 en er zijn vouchers uitgegeven voor een bedrag van € 229.088,71. Daarnaast heeft de campingexploitant een subsidie ontvangen op grond van de op grond van de Beleidsregel tegemoetkoming ondernemers getroffen sectoren COVID-19 (TOGS). Deze dient voor de periode in geding toegerekend worden voor een bedrag van € 3.348,-. Als van de volledige omzet, de vouchers en de TOGS worden afgetrokken resteert een bedrag van € 69.834,29 aan overige inkomsten.  

De overige 25%, van de niet in 2020 verzilverde vouchers, zijnde een bedrag van € 57.272,18, heeft de accountant als vooruit ontvangen balanspost in de jaarrekening opgenomen onder kortlopende schulden. Dit bedrag van niet-verzilverde vouchers is ten onrechte meegenomen bij de berekening van de omzet. De prestatie hiervan is immers niet in het boekjaar 2020 geleverd. Dat betekent dat het UWV door uit te gaan van het volledige bedrag van verzilverde en niet-verzilverde vouchers is uitgegaan van een onjuiste omzet namelijk € 302.271,-.

Geen rechtsgevolgen

Het beroep is hierom gegrond. Het besluit dient te worden vernietigd. De rechtbank zal voorts beoordelen of het geschil, op basis van alle beschikbare gegevens, alsnog kan worden beslecht.

De omzet was in dit geval als volgt. De verzilverde vouchers ten bedrage van € 171.816,53 plus de overige omzet ten bedrage van € 69.834,29, maakt een totaal van € 241.640,83 plus de subsidie op grond van de Beleidsregel tegemoetkoming ondernemers getroffen sectoren COVID-19 (TOGS), derhalve een bedrag van € 244.988,82 aan totale omzet.

In het referentiejaar 2019 was er een jaaromzet van € 785.872,-. Omgerekend naar een kwartaalomzet komt dit uit op € 196.468,-. Om aanspraak te kunnen maken op de NOW 1 had eiseres 20% of meer omzetverlies moeten lijden. Dat komt neer op een bedrag van
€ 39.293,60. Hierbij hoort een maximale omzet van € 157.174,40 per kwartaal.

Uit bovenstaande valt af te leiden dat de campingexploitant in de periode in geding geen omzetverlies van 20% of meer heeft geleden, aangezien zij meer omzet heeft gemaakt dan in 2019, zoals ook ter zitting erkend, ze heeft immers een omzet gemaakt van € 244.988,82. Dit bedrag ligt ruim boven het bedrag van de maximale omzet van € 157.174,40 waarbij eiseres een omzetverlies van 20% zou hebben gehad ten opzichte van 2019 en in aanmerking zou zijn gekomen voor de NOW. Het UWV heeft dan ook terecht gesteld dat de campingexploitant niet in aanmerking komt voor de NOW, zij het dat zij zich daarbij heeft gebaseerd op een onjuist uitgangspunt.

Het beroep slaagt en het besluit dient te worden vernietigd. Aangezien de campingexploitant nog steeds geen inkomensverlies heeft van 20% of meer zullen de rechtsgevolgen van het vernietigde besluit in stand worden gelaten.  

Rechtbank Overijssel, ECLI:NL:RBOVE:2023:4057

Categorie: Fiscaal, Nieuws Tags: Corona en noodmaatregelen, NOW-regeling, omzetbegrip

Tags: Corona en noodmaatregelen, NOW-regeling, omzetbegrip

Gerelateerde artikelen

15 juli 2025

TVL en TOGS hebben goed gewerkt, blijkt uit evaluatie

17 maart 2025

RA moest weten dat NOW-aanvragen niet aan regels voldeden

11 maart 2025

EU kan uitgaven uit coronaherstelfonds niet goed controleren

12 februari 2025

Ontbrekende OKB in NOW-1 dossier breekt accountant op

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

Werkgevers krijgen meer duidelijkheid over toepassing Rijnvarendenovereenkomst

Partnercarrousel

Maximaliseer kwaliteit & controle met deze vier succesfactoren
“We zetten vol in op ‘autonoom’ boekhouden”
AFAS Software maakt in 2025 overstap naar volledig elektrisch wagenpark  
De vijver is leeg: zo beschik je tóch over goed opgeleide boekhouders
Een hoge automatisering begint met een goede samenwerking
Wat betekent e-facturatie voor accountants- en administratiekantoren? 
De accountant ontzorgen: samenwerken aan het totale administratieproces
Proactief optimaliseren komt voor adviseren
Adviessoftware als geheime wapen bij AXP
De 5 beste factuurverwerking software van 2025
Vereenvoudigd cliëntenonderzoek Wwft: wanneer en hoe pas je het toe?
Koppel Zenvoices nu met Microsoft Dynamics 365 Business Central
Dubbele belasting, dubbele druk: waarom steeds meer Amerikaanse Nederlanders hun nationaliteit opzeggen
“Het primaire werk van een accountant verandert onomkeerbaar”
Zo geef je goed advies over aangiften van erf-en schenkbelasting
Zo zorg je voor een goede integratie van remoteteams
De evolutie van KYC/KYB: wat accountants in 2025 moeten weten
Sleutelrol accountant bij meldingsplicht transacties 
Hoe kies je de beste urenregistratie-software voor jouw accountantskantoor?
Accountants en bedrijfswaardering: je bent een onmisbare schakel
Perspectief van onze CCO: Interview met Edgar de Wit van XLReporting
Hoeveel overuren zijn eigenlijk normaal in de accountancy?
Debt advisory: De sleutel tot succesvolle groeistrategieën 
“Onderzoek: elke maand €500 extra declarabiliteit per medewerker”
Boekhoudlandschap sterk gefragmenteerd, softwarekampioen ontbreekt (nog) in Europa
Eenvoudiger werken met deze drie koppelingen
Fraude met vervalste handtekening, grote gevolgen
In 5 weken naar een serverloze werkplek 
Hoe speel je in op de kritische klant van 2025?
Visionplanner breidt software uit met AI, betere consolidatie en zorgfunctionaliteit
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Vijf veelgemaakte fouten bij het uitvragen van klantdata (en hoe je ze voorkomt)
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Fusies en overnames in de accountancysector: wat betekent dit voor jou als accountant?
Zo maakt Joanknecht gebruik van SharePoint als DMS
“Handmatig bonnetjes invoeren voelt straks net zo achterhaald als faxen”
Bjorn Lunden lanceert Lundify 
Documentbeheer: het verwaarloosde fundament van accountancykantoren
Technologie combinerenmet businesskennis
We helpen kantoren met AI hun nieuwe rol te pakken
Van loonstrook naar HR-partner: kengetallen die er wél toe doen
Meer tijd voor medewerkers door digitalisering dankzij HR workflows
Klanten soepel bedienen met AFAS SB
Hoe financier je werkkapitaal voor een onderneming?
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Bouw een sterk accountancyteam en stimuleer teamontwikkeling
Hoe stel je efficiënt de jaarrekening samen? Praktijkcasus met VLM
Loonontwikkelingen in 2024: zowel kansen als bedreigingen voor ondernemers
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
We werken aan een grote efficiencyslag voor de accountant
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Deelnemingen in de jaarrekening op fiscale waarderingsgrondslagen
Inhuur van VOF (vennoten) te beschouwen als zzp’ers of werknemers?
Waarom kennis van arbeidsrecht belangrijk is voor adviseurs

Vacatures

Zelfstandig Assistent Accountant Samenstelpraktijk
PIA Group
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Assistent accountant mkb
aaff
Adviseur accountancy Agri & Food – Zwolle
aaff
Financieel administratief medewerker
Scab
Gevorderd assistent accountant Audit
BonsenReuling
Assistent accountant Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Gevorderd Assistent Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Accountant Agri & Food- Gorinchem
aaff
Beginnend assistent accountant Audit
BonsenReuling
Accountant RA
PIA Group
Senior Belastingadviseur
Kaap Hoorn
Controleleider
PIA Group
Finance Consultant
a.s Works
Beginnend assistent accountant – Lichtenvoorde
BonsenReuling
Vacature Relatiebeheerder Barchem
Westerveld en Vossers
Zelfstandig Assistent Accountant
Hendriksen
Adviseur Agro
Schipper Accountants
Adviseur Accountancy Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
Gevorderd assistent Accountant – Controlepraktijk
PIA Group
Beginnend Assistent Accountant Audit & Assurance
PIA Group
Accountant met partnerambitie
Schipper Accountants
Relatiebeheerder  
Scab
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Teamleider Accountancy – Arnhem
aaff
zelfstandig assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Assistent Accountant
Schipper Accountants
Senior Assistent Audit
Confirm Audit & Assurance
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstel
Steens & Partners Accountants en Adviseurs
Gevorderd Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Kaap Hoorn
Finance & Business Development Analyst
PIA Group
Beginnend assistent accountant – Elst
BonsenReuling
Vacature Relatiebeheerder Duiven
Westerveld en Vossers
Adviseur mkb / Accountant
KRC Van Elderen
Vacature Assistent accountant Barchem
Westerveld en Vossers
Agro Accountant
Schipper Accountants
Controleleider audit
Kaap Hoorn
Teamleider Accountancy – Culemborg
aaff
Controleleider / Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Assistent Accountant gevorderd AA Zwijndrecht
PIA
Accountant AA
Hendriksen Accountants en Adviseurs
Beginnend assistent accountant Audit (met 1 jaar ervaring)
BonsenReuling
Accountant mkb- Gorinchem
aaff
Teamleider Accountancy  – Dronten
aaff
Junior Adviseur mkb
KRC van Elderen
Senior Assistent Accountant
Schipper Accountants
Adviseur Vakspecialist Accountancy
Schipper Accountants
Adviseur accountancy Agri & Food – Hoogeveen
aaff
Assistent accountant mkb- Zelhem
aaff
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Oud-FIOD’er Douma (105), pensioen na 39 jaar en 4 maanden, liep bonus mis 64.8k weergaven

  • Waarom goede medewerkers vertrekken (en het bijna nooit aan het salaris ligt) 30.9k weergaven

  • Box 3 in 2028: het wordt voor de belegger niet beter 15k weergaven

  • Fiscus gaat brieven sturen over box 3-herstel 13.2k weergaven

  • Pensionado’s bijten in het stof met klacht tegen accountant om jaarrekening ABP 11.9k weergaven

Vraag en aanbod

Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor in medische sector
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Ter overname of fusie gezocht: accountants- of belastingadvieskantoor Noordoost-Brabant
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Zeewolde gezocht
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in Overijssel met sectorspecialisatie
Ter overname gezocht: accountants- of administratiekantoor regio Rotterdam
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in de regio Doetinchem
Ter overname/aansluiting gezocht: accountants-, belastingadvies- en administratiekantoor in de regio Kennemerland
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Rotterdam gezocht
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Administratiekantoor ter overname gezocht
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor in de kop van Noord-Holland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor regio Den Haag gezocht

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen