Het maakt je kantoor efficiënter, meer niet. Dat is waar tot nu toe software over gaat in het accountantskantoor. Scannen & herkennen, online boekhouden, portaalsoftware, etc. Het maakt je kantoor efficiënter en zorgt dat je met minder medewerkers meer kunt doen. Prima. Maar als je je als kantoor wil onderscheiden, dan moet je de behoeften van klanten beter vervullen dan anderen. Wat nou als er software is, waarmee je op individueel niveau de behoeften van klanten in kaart kunt brengen? Je precies weet wanneer een klant waar behoefte aan heeft? En je geautomatiseerd met die kennis slimme dingen kunt doen?
Dat is waar marketing automation software je mee kan helpen. Geautomatiseerd verrijkte klantprofielen opbouwen. Bepaalde condities formuleren en daar geautomatiseerd slimme dingen mee doen. Als je roept als accountantskantoor dat je wil gaan adviseren, is dit noodzakelijke software. Diep inzicht krijgen in klanten en daardoor advieskansen signaleren en beter advies kunnen geven. Simpelweg omdat je meer weet van klanten.
Tijdens het Kluwer Jaarcongres Accountant 2015, heb ik gesproken over de prachtige mogelijkheden van marketing automation software voor accountantskantoren. Inclusief een aantal praktische voorbeelden van toepassingen. Ik heb deze presentatie opgenomen en de video hiervan kun je hieronder bekijken. Een must-see voor accountantskantoren die klaar zijn om zich slim te positioneren, te onderscheiden en de klant(waarde) centraal te stellen!
Geef een reactie