Plan Nederland heeft De Transparant Prijs gewonnen voor het meest transparante jaarverslag. De Transparant Prijs wordt uitgereikt aan maatschappelijke organisaties en social enterprises voor transparante verantwoording over maatschappelijke resultaten. Er zijn prijzen voor het meest transparante jaarverslag van een klein en een groot goed doel.
Plan Nederland, een stichting die streeft naar blijvende verbeteringen in het leven van kansarme kinderen, eindigde voor Red een Kind en Stichting Opkikker en ontvangt 50.000 euro. Mama Alice, een stichting die zich inzet voor Peruaanse straatkinderen, kreeg de prijs (15.000 euro) in de categorie kleine fondsenwervende instellingen. In de categorie social enterprises ging de prijs (10.000 euro) naar FairMail, een sociale onderneming die fair trade wens- en ansichtkaarten produceert. De prijs (25.000 euro) voor meest impactvolle boegbeeldproject ging naar Terre des Hommes voor ‘Sweetie’, een programma dat met behulp van een fictief personage plegers van webcamseks met kinderen ontmaskert.
De Transparant Prijs is een initiatief van PwC, ondersteund door De Nationale Postcode Loterij. De loterij is opgericht om goede doelen te steunen die werken aan een betere wereld. Dit jaar dongen voor het eerst ook social enterprises en boegbeeldprojecten van goede doelen mee naar de prijs. Door goede doelen en sociale ondernemingen te stimuleren transparanter verslag te doen van hun activiteiten en impact, vinden zij beter aansluiting bij publiek, donateurs en investeerders
Geef een antwoord