Informer koppelt een zgn. ChatBot gekoppeld aan het online boekhoudpakket InformerOnline Met deze automatische chatfunctie kunnen ondernemers via de berichten-apps Facebook Messenger en Telegram, direct communiceren met hun eigen boekhouding. De chatfunctie is per direct beschikbaar voor gebruikers.
Met de ChatBot kunnen gebruikers via hun smartphone communiceren met hun boekhouding. Zo kunnen ondernemers – zo claimt Informer – onder andere vragen naar het resultaat, de cashflow, het te betalen bedrag aan BTW en naar openstaande posten. Bonnetjes en facturen en kunnen via de Informer ChatBot naar de juiste plaats in de boekhouding worden gestuurd.
Alerts
Maar dat is nog niet alles, de Informer ChatBot kan ook uit zichzelf notificaties sturen. Bijvoorbeeld wanneer de betaaltermijn van een verkoopfactuur is verstreken. Ook wordt een berichtje gestuurd als een klant een bepaalde factuur heeft betaald.
Na de functies op het gebied van Robotic Accounting is de chatfunctie opnieuw een moderne feature die aan InformerOnline wordt toegevoegd. ‘Met de chatfunctie zitten ondernemers nog dichter op hun cijfers. Dit bevordert niet alleen de snelheid van de boekhouding, maar ook het inzicht van de ondernemer in zijn eigen cijfers’, aldus Michael IJspelder, CTO van Informer. Hij is met zijn team van ontwikkelaars verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Informer ChatBot.
Geef een reactie