Accountantsorganisatie de Jong & Laan is maandag een zogeheten employer branding-campagne begonnen. Daarmee wil het bedrijf zich steviger profileren op de arbeidsmarkt als aantrekkelijke werkgever. Centraal in de campagne staat het mensgerichte karakter van de Jong & Laan.
Volgens algemeen directeur Johan Evers vinden de medewerkers van de Jong & Laan jezelf mogen zijn een belangrijke cultuurwaarde binnen de organisatie. “Die gaan we met deze campagne de komende maanden collectief uitdragen. Dat doen we door dicht bij onszelf te blijven. Eigen medewerkers spelen de hoofdrol in onze campagne, gewoon door te zijn wie ze zijn. We laten zien dat we oog hebben voor de mens achter de collega en dat wij persoonlijke kwaliteiten minstens zo belangrijk vinden als vakinhoudelijke competenties. In onze sector, waarin het dagelijks gaat over presteren, resultaten en groei, geven wij met onze menselijke benadering een aantrekkelijke boodschap af aan potentiële medewerkers.”
Cultuur maakt het verschil
Uitingen zijn te zien op abri’s rondom de 25 vestigingen, in online advertenties, op social media, in vakbladen en in verschillende persoonlijke videocommercials. Telkens wordt verwezen naar de site www.werkenbijjonglaan.nl. “De centrale boodschap van de campagne: of je nu accountant, fiscalist of personeelsadviseur bent, bij de Jong & Laan ben je op de eerste plaats jezelf.” Het bedrijf noemt zichzelf met 700 medewerkers het grootste zelfstandige accountantskantoor in het noorden, oosten en midden van Nederland en wil verder groeien. “De ervaring leert dat wanneer wij eenmaal met mensen in gesprek zijn, wij als zeer aantrekkelijk worden gezien”, aldus Evers, volgens wie zijn bedrijf vooral met de cultuur het verschil maakt met andere organisaties.
Mond tot mond zorgt voor beste reclame. Ook op gebied van werving.
Zegt dit iets over de de organisatie als je er zoveel moeite voor moet doen om mensen te krijgen?
Helemaal eens, mond-tot-mondreclame werkt het beste. Met deze campagne willen wij graag laten zien wie we zijn en hoe het is om bij de Jong & Laan te werken. Wat mij betreft zegt dit zeker niets over onze organisatie. Employer branding is tegenwoordig voor elke organisatie van toegevoegde waarde, met name in onze branche kan dit het verschil maken.