Kenniscentrum Nemacc is gestart met een onderzoek dat moet leiden tot een nieuwe methode om een onderscheidend profiel te maken voor elk MKB-accountantskantoor. Daarvoor worden accountants en klanten opgeroepen om input te leveren.
De centrale vragen in het onderzoek zijn “Hoe kunnen MKB-accountants zich onderscheiden van administratiekantoren, automatiseerders en de ‘Big-4’? Hoe ontwikkelt u een fris en uniek profiel dat ondernemers aanspreekt?” De antwoorden op die vragen worden gebruikt om een nieuwe methode te ontwikkelen waarmee ieder kantoor een eigen, authentiek en onderscheidend profiel kan maken. “Het doel is om een methode te ontwikkelen voor het maken van een goed profiel.”
In gesprek met accountants en MKB
Nemacc wil graag in gesprek met accountants en klanten uit het MKB. “In een gesprek onderzoeken we de behoeften van MKB-ondernemers. Op welk moment in zijn of haar ondernemerschap kan u als MKB-accountant nu écht het verschil maken?” Wie wil meewerken, kan zich melden via Antoinette Rijsenbilt (rijsenbilt@ese.eur.nl) of Niels van der Weerdt (vanderweerdt@erasmuscbi.nl).
Eerder dit jaar deed het kenniscentrum online onderzoek naar de organisatiekwaliteit van MKB-accountantskantoren.
Nemacc is een samenwerkingsverband van de NBA en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het doel is de ondersteuning en de profilering van de maatschappelijke betekenis van de mkb-accountant. Nemacc wordt gefinancierd uit het vermogen van de NOvAA, die in 2013 opging in de NBA.
Geef een reactie