• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • AV-Top 50
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Accountancy Vanmorgen

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
Aanmelden nieuwsbrief
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • AV-Top 50
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
Home » Innovaties in klantadministraties: Standard, No hands, No hands unlimited

Innovaties in klantadministraties: Standard, No hands, No hands unlimited

Blog, Nieuws

5 september 2019 door Exact

Voorspelbaarheid is wat ondernemers belangrijk vinden in de dienstverlening van accountants. Dat is niet per se automatisch een discussie over uren x tarief. Klanten willen geen onaangename financiële verassingen, maar wel betrouwbare dienstverlening. Dat betekent heldere proposities, op maat van de ondernemer van klein tot groot. En tarieven voor administratieve dienstverlening die daar naadloos op aansluiten.

Aansluiten op de schaal, complexiteit en de omvang van de administratie. Maar tegelijk ook state of the art kunnen werken voor zowel het eenmansbedrijf als de complexe bouwonderneming of zakelijke dienstverlener.

Geen klant is hetzelfde. Ondernemers verschillen in omvang, complexiteit en wensen ten aanzien van de dienstverlening van een administratie- of accountantskantoor. ZZP’er, retail, complexere ondernemingen met bijvoorbeeld een holdingstructuur, zakelijke dienstverlening, stellen allemaal andere eisen aan hun administratie. Dat betekent dat het aantal boekingen en mutaties kan variëren in aard en complexiteit. Van een beperkt aantal boekingen per maand tot en met tientallen mutaties per dag.

Prijsmodellen op maat van de onderneming

Joost van Koot

Concreet vertaalt zich dat bij Exact in een drietal nieuwe proposities of prijsmodellen. Daarbij kan de boekhouder of accountant rekening houden met de schaal van de onderneming, de wijze waarop de ondernemer de te verwerken administratie aanlevert, rapportages en kengetallen die de ondernemer verwacht en de servicegraad die geboden wordt. Dit geldt niet alleen voor het gebruik van de accounting software, maar ook van software ten behoeve van salarisadministratie. Voor kantoren en ondernemers is dat straks geen complexe rekenoefening die afhankelijk is van het aantal facturen per maand en het eventuele gebruik van bankkoppelingen, scan-en-herken-faciliteiten, automatisch boeken et cetera. De nieuwe opzet vereenvoudigt de keuze. Geen oneindig te variëren menu, maar een keuze uit drie varianten. Varianten die aansluiten bij hoe ondernemers (willen) werken en de inhoud van de dienstverlening die het accountants- of administratiekantoor biedt.
‘We bieden drie varianten waarmee kantoren op de maat van klanten kunnen werken,’ aldus Joost van Koot, verantwoordelijk voor productstrategie bij Exact. De varianten zijn: Standard, No hands en No hands Unlimited.

Wat biedt Standard?

Erik Ledeboer

‘Precies wat het zegt. Standaard boekhouden zonder al te veel toeters en bellen,’ zo vertelt Erik Ledeboer, verantwoordelijk voor productmarketing. ‘Uiteraard in de cloud. En met de moderne interfaces die daarbij horen. Dus eenvoudig om mee te werken. Vooral geschikt voor MKB-ondernemers, ZZP’ers die geen ingewikkelde administratie hoeven te voeren. Basics als grootboek, BTW-aangiften worden prima gefaciliteerd. Een kleine schilder (eenmansbedrijf) die in september zijn 85e factuur verstuurt weet aan de hand van zijn banksaldo en zijn gevulde agenda heel goed hoe hij ervoor staat. Dashboard over liquiditeit, voorraden, debiteuren en crediteuren zijn voor een dergelijke ondernemer minder belangrijk.’

Wat biedt No hands?

‘No hands gaat een flinke stap verder,’ zo stelt Joost van Koot. ‘Het is state of the art boekhouden. Voorzien van alle moderne gadgets die een pakket kan bieden. Scan-en-herken, facturen ontvangen via Peppol, digitaal factureren, AI en machine learningtoepassingen waarmee ook ingewikkelde facturen automatisch kunnen worden herkend en geboekt. In-context communicatie waardoor de accountant en zijn klant heel simpel en laagdrempelig missende informatie kunnen delen. Bonnetjes en facturen die eenvoudig via de Mijn[Kantoor] app kunnen worden gescand. No hands werkt met templates voor verschillende soorten ondernemingen en branches. Wanneer accountants dit goed voor hun klant inrichten betekent dit dat de administratieve verwerking van alle transacties sneller en eenvoudiger gaat. Op basis van RGS gestandaardiseerde dashboards op maat van de onderneming en inspelend op concrete informatiewensen van de klant kunnen zo realtime geleverd worden.’

Wat biedt No hands Unlimited?

‘Deze derde variant biedt dezelfde mogelijkheden als het No hands-aanbod. Echter wel met een belangrijk verschil. In de Unlimited-variant maakt het niet uit hoeveel transacties per maand worden verwerkt.’ Dus ook hier state of the art accounting, speciaal voor de ondernemers met hoge volumes.

Nieuw, transparanter prijsmodel

Joost van Koot vindt dat een belangrijk verschil met de oude door Exact gehanteerde prijsmodellen. ‘Daar stond in feite pay per use en per gebruikte faciliteit centraal. Dat leidt tot een complex prijsmodel. Daar willen we vanaf. Ons doel is een helder en voorspelbaar prijsmodel voor al onze klanten. Met de drie varianten kunnen kantoren ook weer aan de slag met een passend aanbod aan de ondernemer.’

Erik Ledeboer: ‘Traditionele schoenendoosklanten zijn er nog steeds. Die kunnen goed bediend worden met de Standardadministratie. Maar grotere en complexere klanten werken met No hands of met No hands Unlimited. Denk daarbij aan ondernemingen, waarin veel en ook meer complexe transacties plaatsvinden. Dat begint in de horeca bijvoorbeeld al met een Sligro-factuur die uiteengerafeld moet worden in diverse grootboekposten.’

Combineer varianten op maat voor ondernemer

‘No hands en No hands Unlimited kan ook ingezet worden ten behoeve van de ondernemer die verschillende werkmaatschappijen heeft,’ zo stelt Joost van Koot om aan te geven wat de mogelijkheden zijn om de verschillende varianten te combineren. ‘Voor de werkmaatschappij waar de dagelijkse business plaatsvindt – en dus veel transacties moeten worden verwerkt – kies je de No hands Unlimited-variant. Altijd inzicht en het complete overzicht op een veelheid van transacties en mutaties. Dashboards die de relevante kengetallen volgen. Voor de beheersmaatschappij van dezelfde ondernemer, waar veel minder transacties plaatsvinden, is de Unlimited-variant niet relevant. Het aantal transacties is daarvoor veel te gering. Maar wat daar weer wel telt is het bieden van inzicht in de belangrijke kengetallen en financiële prognoses.’

Sluiten de modellen voor salarisadministratie hier ook op aan?

Erik Ledeboer: ‘Daar kiezen we voor dezelfde aanpak. Er zijn genoeg kleine ondernemers met slechts een of twee medewerkers op de salarislijst. Per ondernemer kan een kantoor dan ook kiezen voor één salarisstrook, vijf stroken per maand of een onbeperkt aantal per maand. De grotere gedachte hierachter is dat het werken op één platform voor zowel accounting als salarisadministratie de administratieve processen voor de ondernemer en de accountant vereenvoudigt. Eén platform waarin de salarisadministratie en het grootboek gekoppeld zijn werkt veel efficiënter. Betalingen kunnen vanuit één systeem worden geaccordeerd. De salarisadministratie staat in één keer goed in het grootboek. Dashboard met KPI’s werken realtime met alle gegevens. ‘Oh ja, moet de salarisadministratie nog even inlezen,’ is passé. Niet nodig, gebeurt vanzelf!’

Welke rol kunnen accountants vervullen?

‘Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van de rol die een accountant voor zijn klant kan en wil vervullen,’ zo stelt Joost van Koot. ‘Bij de kleine ondernemer zonder complexe administratie is z’n rol: dienstverlener, gedoe weghalen bij de ondernemer. We maken het makkelijk voor jou. Dat geldt ook voor complexere ondernemingen, maar dan komt er wel iets bij. Functionaliteiten als scan-en-herken, automatisch boeken, gebruik van apps, zorgen ervoor dat zowel de ondernemer als de accountant veel minder tijd kwijt zijn aan het basale administratieve werk. Tegelijkertijd bied je de ondernemer managementinformatie op een veel hoger niveau. Natuurlijk kun je in Excel prachtige modellen maken, maar waarom zou je? Wanneer je salaris en accounting gekoppeld hebt kun je die gewoon realtime uit je boekhoudsoftware halen.’

‘En dat gaat tegenwoordig echt veel verder dan debiteuren en crediteuren. Voorraadposities, personele bezetting, liquiditeitsprognose, kostenbewaking, kunnen automatisch realtime worden gegenereerd. Accountants kunnen zo in gesprek met de ondernemer en de pijnpunten en kansen direct op tafel leggen. Noem het adviesrol of controlling. Het opent echt mogelijkheden.’

 

Categorie: Blog, Nieuws Tags: accounting, cloudservices, kengetallen, KPI, MKB, salarisadministratie

Tags: accounting, cloudservices, kengetallen, KPI, MKB, salarisadministratie

Gerelateerde artikelen

21 juli 2022

‘Klimaatschade treft mkb zwaarder dan grote bedrijven’

18 juli 2022

Kabinet wil één loket voor mkb-financieringen

15 juli 2022

Geen deugdelijke salarisadministratie, werkgever moet achterstallig loon betalen

15 juli 2022

Kabinet zet subsidieregeling voor energieadvies MKB tijdelijk stop vanwege misbruik

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen

  • Tuchtrecht & accountants: de 10 opmerkelijkste zaken van dit jaar tot nu toe
  • AFM dient tuchtklacht in tegen accountant Mazars om controle bij Accon avm
  • Hersteloperatie box 3 biedt vooral grootste vermogens potentieel voordeel
  • Geluidsopname was smoking gun bij fraude Accon-topman Delger

Partnercarrousel

Komkommertijd in pensioenland – of toch niet?
Het einde van de schoenendoos?
Visma Pinkweb logo
Tien redenen om te kiezen voor een klantenportaal in tijden van personeelskrapte
Automatisering leidt tot beter advies aan je klanten
Exact logo
Exact PSD2-bankkoppeling voor Rabobank
Yuki logo 042021
Hé accountant, help jij je klanten met veiliger digitaal ondernemen?
Veilig werken op het wifi-netwerk van Starbucks is mogelijk
Caseware nieuw aug 2022
Integrated Accounting: controle en inzicht over alle processen

GAC is leverancier van Microsoft Dynamics 365 …  

Een werkdag zónder automatisering? Onvoorstelbaar voor Alfa Accountants en Adviseurs
Bedrijfsoverdracht | Maak het je klant gemakkelijk
‘Met de informatie uit het systeem ben je iedereen altijd een stap voor’
Om deze 4 redenen blijven ondernemers bij hun accountant
3 data-driven managementtips voor een futureproof kantoor
Verzuim door menstruatiepijn: hoe kan uw klant dit beperken?  
In gesprek met accountants over SharePoint
‘Een volledige SBR Jaarrekening is nodig om de bank het juiste inzicht te geven’
Hoe Rijkse Accountants & Adviseurs zichzelf en ondernemers helpt met WeFact
Uw accountantskantoor altijd alle cijfers bij de hand
De digitale handtekening: wat moet je er als accountant over weten?
Fiscount en Markus Verbeek Praehep gaan opleidingsaanbod combineren
10 vragen waarop accountantskantoren graag een antwoord willen
Hoe verwerk je deelnemingen in de commerciële jaarrekening?
Sander Zeijlemaker (MIT): ‘Cybersecurity ook een zaak van financials’
Van reactief naar proactief benaderen van uw cliënten (6 tips)
keurmerk ritregistratie
Geld besparen met BTW over privégebruik auto
10 belangrijke lessen uit de coronarechtspraak voor de accountancybranche
Credion
Credion Den Haag breidt uit naar Delft-Westland
Vier juridische mogelijkheden om te reorganiseren

Checkpoints van Fiscount en AV

Abonneer nieuwsbrief AV

Vacatures

Controleleider (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn of Ridderkerk)
Lansigt
Controleleider Audit (Zwolle)
KRC Van Elderen
Fiscaal medewerker accountantspraktijk
Van der Vlugt Accountants
Gevorderd assistent accountant in Sliedrecht
Moore DRV
Accountant AA (24-40 uur) – Beverwijk
De Hooge Waerder
Accountant RA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Accountant Internationaal
Visser & Visser
Ervaren fiscalist-estate planner
Fiscount
(Junior) Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit)
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Assistent Controlepraktijk (24-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Specialist sociale zekerheid
Fiscount
Ervaren accountantsadviseurs (AA/RA)| HBO | 24 – 40 uur | Thuiswerken | Groot netwerk
Fiscount
Relatiebeheerder
Scab
Assistent Accountant, Oud-Beijerland
Visser & Visser
Accountant manager samenstel in Middelburg
Moore DRV
Gevorderd assistent-accountant / beginnend controleleider (Zwolle)
KRC Van Elderen
Ervaren assistent-accountant en afgestudeerde AA-er
WEA Accountants & Adviseurs
Junior administratief medewerker Nieuwegein, 32-40 uur
van helder
Salarismedewerker Interim en Detachering
Rikst
Assistent accountant
Rikst
Ondernemende Belastingadviseur
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Professional – Loonadministrateur Onderwijs
Van Oers
Fiscalist
SNP Adviseurs
Beginnend assistent-accountant samenstelafdeling
SMK Accountants
IT auditor Alphen aan den Rijn, Ridderkerk
Lansigt
Assistent accountant samenstelpraktijk
Van der Vlugt Accountants
Fiscount Fiscalisten
Fiscount
Product Marketing Specialist Accountancy
Visma
Fiscaal jurist
WEA Accountants & Adviseurs
Manager Assurance
CROP
Senior IT-Audit Professional
CROP
Medewerker Financiële administratie (m/v/x) 24-40 uur, Den Haag
Duits-Nederlandse Handelskamer
Relatiebeheerder Accountancy
Visma
Adviseur MKB Accountancy
NBA
Accountant AA (24-40 uur per week in Alphen aan den Rijn of Gouda)
Lansigt
Senior Assistent Accountant RA
Share Impact Accountants
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Docent Accountancy (1,0 fte)
Hogeschool van Amsterdam
Administratief consulent (32-40 uur)
BROADSTREET
Assistent Accountant (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn, Gouda of Ridderkerk)
Lansigt
Supervisor Assurance
CROP
Supervisor Assurance
CROP
Controleleider  
Scab
Assistent Accountant in audit & iAccountancy Praktijk
Coney
(Senior) controller / teamleider Rotterdam
Yaarwerk
Fiscount zoekt accountants (AA/RA)
Fiscount
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur mkb (Zwolle)
KRC Van Elderen
Adviseur mkb / Accountant (Wezep)
KRC Van Elderen
Professional – Loonadministrateur
Van Oers Accountancy & Advies
Ervaren allround fiscalisten in Noord-West en Oost-Nederland
Fiscount
Senior Accountant / Teamleider Samenstelpraktijk, vestiging Barneveld
Visser & Visser
Tax Manager
Crop
Accountant, Amstelveen
Stolwijk Registeraccountants en Belastingadviseurs
Supervisor Compilation
CROP
Financial Controller
ENTRPNR
Relatiebeheerder BonsenReuling Doetinchem
BonsenReuling
Accountant relatiebeheerder in Rotterdam
Moore DRV
Partner & Externe Accountant
Coney
Senior Assistent Accountant Samenstel​praktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Assistent accountant – samenstelpraktijk
Scab
Accountant AA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Accountant (AA/RA)
SMK Accountants
Fiscount zoekt een specialist sociale zekerheid
Fiscount
Controleleider
SNP Adviseurs
Senior Assistent Accountant Controlepraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Manager bij Coney Accountancy & Analytics (min 32 uur)
Coney
Zelfstandig assistent accountant samenstel
SNP Adviseurs
Assistent accountant Controlepraktijk
Van der Vlugt Accountants
Boekhouder – Accounting & Treasury (m/v/x) 20-24 uur, Amsterdam en hybride
Duits-Nederlandse Handelskamer
Manager Accountancy & Advies
Lentink De Jonge
Ervaren medewerker administratieve dienstverlening Lisse, 32-40 uur
van Helder
Assistent Accountant (24-40 uur) – Alkmaar/Heerhugowaard/Beverwijk
De Hooge Waerder
Controleleider in Terneuzen
DRV
Ervaren agro-fiscalist | HBO | WO | 24 – 40 uur | Thuiswerken | Groot netwerk
Jaarrekening Specialist, Dordrecht
Visser &Visser
Opdrachtleider met belangstelling om ook ITGC thema op te pakken
Coney
Ervaren accountmanager
Fiscount
Startend assistent accountant (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Senior Assistent Accountant
Schuiteman
Accountant Internationaal
Visser & Visser
Compliance officer vaktechneut (24-32 uur in overleg)
UNP accountants adviseurs
(Senior) marketeer
Fiscount
Zelfstandig Assistent Accountant, Barendrecht
Visser & Visser
Klantmanager
Finance Plus
(Zelfstandig) assistent-accountant
van de Kamp & van Gelder
Controleleider
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Relatiebeheerder zelfstandig (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Werken als Salarismedewerker Interim en Detachering
Rikst
Fiscalist
Extendum
Assistent Accountant
Schuiteman
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur mkb (Apeldoorn)
KRC Van Elderen
Senior Assistant Accountant RA – Alkmaar, Amsterdam, Hoofddorp, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven en Heerlen
RSM
Supervisor Compilation
CROP
Staff Compilation
CROP
Ervaren controleleider (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Data-analist met Audit Analytics mindset (32 uur mogelijk)
Coney
Assistent Accountant, Ede 24 – 40 uur
Schuiteman
(Junior) Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Professional – Medewerker accountancy
Van Oers
Senior Supervisor Assurance
CROP

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen