• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV2 2023: ICT en Kengetallen
    • AV1 2023: Lifestyle en carrière
    • AV4 2022: AV-Top 50
    • AV3 2022: ICT en Kengetallen
    • AV2 2022 : Bedrijfsoverdracht
    • AV1 2022: Lifestyle en carrière
    • Checkpoints
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • AV Top 50
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • STAP-budget
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • STAP-budget
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV2 2023: ICT en Kengetallen
    • AV1 2023: Lifestyle en carrière
    • AV4 2022: AV-Top 50
    • AV3 2022: ICT en Kengetallen
    • AV2 2022 : Bedrijfsoverdracht
    • AV1 2022: Lifestyle en carrière
    • Checkpoints
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • AV Top 50
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
Home » Betrokken medewerkers, ook als je op afstand (samen)werkt. Hoe pakt Sazas dat aan?

Betrokken medewerkers, ook als je op afstand (samen)werkt. Hoe pakt Sazas dat aan?

Accountancy, Blog

23 juni 2021 door Sazas

Accountancy Vanmorgen

Betrokkenheid is een belangrijk onderdeel van vitaliteit. Maar hoe houd je als werkgever medewerkers betrokken als je elkaar niet langer dagelijks op de werkplek kunt zien en ontmoeten? Ter inspiratie delen we met u hoe wij zelf deze uitdaging hebben aangepakt na de start van de crisis. En met succes, want we zijn dit jaar op basis van een medewerker betrokkenheidsonderzoek uitgeroepen tot Topwerkgever. Dat betekent dat we horen bij de ca. 5% gelukkigste organisaties van Nederland. Hoe wij onze medewerkers betrokken houden? Liesbeth Post, HR-manager bij Sazas, vertelt het u graag.

(Online) bijeenkomsten en activiteiten

Sazas heeft verschillende personeelsbijeenkomsten, sinds de coronatijd online in plaats van op kantoor, om met alle collega’s bij elkaar te komen en elkaar op de hoogte te houden. “Ieder kwartaal hebben we een zogenaamde medewerkers inspiratiebijeenkomst, waarin we een thema centraal stellen door een externe spreker uit te nodigen om ons te inspireren. Ook hebben we één keer per maand een zogenaamde wrap-up, waarin we medewerkers kort meenemen in actuele ontwikkelingen in de organisatie. Hiernaast organiseren we iedere maand een 11-uurtje, waarin de directie en ik op informele manier in gesprek gaan met een deel van de medewerkers over allerlei stellingen en/of vragen, zowel op zakelijk als persoonlijk gebied. Het 11-uurtje hebben we in frequentie iets verhoogd sinds de coronatijd, om het contact op afstand te onderhouden.”
Ook worden er nu in het ‘thuiswerkjaar’ allerlei gezamenlijke online activiteiten georganiseerd. “Zo hebben we drie keer met alle collega’s ‘de grote Sazas QuarantaineQuiz’ gedaan en worden er ook binnen de verschillende teams online activiteiten/teamuitjes ondernomen. Alle activiteiten samen zorgen ervoor dat de verbondenheid en betrokkenheid vergroot wordt”, vertelt Liesbeth.

Niet alleen mentaal, maar ook fysiek fit én betrokken blijven

Het onderwerp ‘vitaliteit’ staat in 2021 prominent op de agenda bij Sazas. Minstens ieder kwartaal wordt over vitaliteit gesproken, zowel binnen het management als binnen de verschillende teams. “Binnen elk team worden afspraken gemaakt over de acties die in het kader van vitaliteit worden genomen. Regelmatig wordt door een team in de interne nieuwsbrief of in een wrap-up verteld wat het team op dat gebied ondernomen heeft, zodat andere teams hier weer van kunnen leren.”

Bij Sazas zijn er al verschillende online initiatieven geweest om met elkaar in beweging te blijven ondanks het vele thuiswerken. Zo doen bijvoorbeeld veel collega’s uit verschillende teams mee aan de wandel-app Ommetje en wandelt één van de teams dagelijks terwijl ze telefonisch bijpraten. Hiernaast zijn er online sessies geweest met een fitness elastiek en heeft binnen één van de teams een collega uitleg gegeven over de Vijf Tibetanen oefeningen. “Regelmatig zie je bij dit soort activiteiten dat voornamelijk de lachspieren op de proef worden gesteld, maar ook dat is gezond en zorgt voor verbinding. Gezondheid is, zeker nu we nog minder bewegen, een heel belangrijk thema. Als medewerker moet je mentaal én fysiek in balans zijn; je hebt een gezonde leefstijl en zit goed in je vel. Daardoor kun je beter presteren en beter met veranderingen, maar ook met tegenslagen omgaan”, legt Liesbeth uit.

De reactie van Ramond Minnaar, Business & Financial Controller bij Sazas:

Ramond: “Ik ben sinds 2011 werkzaam bij Sazas. Na al die tijd vind ik het nog steeds leuk om voor Sazas te werken. Er is een informele sfeer binnen het bedrijf, waardoor het aanvoelt als een grote familie. Er is het afgelopen jaar natuurlijk veel veranderd door de coronapandemie, maar dat betekent niet dat het werken bij Sazas minder gezellig is geworden. Zo heb ik nog regelmatig contact met een groot aantal collega’s via de telefoon, Zoom of Skype. Verder kun je tijdens de medewerkers inspiratiebijeenkomsten alle collega’s altijd weer even (online) zien. En als ik na de bijeenkomsten zoals wrap-ups nog vragen heb over de onderwerpen dan voel ik me altijd vrij om contact op te nemen met de betrokken collega’s. Bij Sazas vinden wij openheid belangrijk.”
Door de coronatijd was het ook voor de medewerkers van Sazas soms best even zoeken naar manieren om contact met elkaar te houden. “Als oplossing hiervoor zijn er een aantal online activiteiten gedaan met de nadruk op het informele karakter. Denk hierbij aan online borrelsessies, quizzen en andere digitale teamuitjes. Ik heb bijvoorbeeld een aantal weken geleden met mijn team Finance & Control een digitale escape room gedaan. Super leuk! Dit zijn leuke manieren om weer even met je collega’s te ontspannen,” legt Ramond uit. “Wat nu tijdens de coronacrisis ook extra belangrijk is, is de fysieke fitheid van de medewerkers. Vanuit de medewerkers van Sazas zijn hiervoor diverse oplossingen bedacht zoals digitaal bijpraten tijdens een wandeling buiten. Alle activiteiten dragen er aan bij dat de zowel de betrokkenheid als de fysieke gesteldheid van de medewerkers worden verbeterd. En misschien nog wel belangrijker: dat je in contact blijft met je collega’s.”

Zoals we al aan het begin van dit artikel aangaven: investeren in vitaliteit draagt bij aan het beperken en voorkomen van verzuim en daarmee ook het bijbehorende financiële risico. Heeft u misschien klanten die hier meer over willen weten? Op onze website geven we uitgebreid uitleg over het afdekken van dit risico.

Wilt u zelf meer weten over de verzuimoplossingen die wij uw klanten kunnen bieden? We hebben speciaal voor accountants informatie over het vinden van een passende verzuimverzekering voor een werkgever.

Bron: Sazas

Categorie: Accountancy, Blog Tags: verzuim, vitaliteit

Tags: verzuim, vitaliteit

Gerelateerde artikelen

17 september 2023

Medewerkers met schulden; wat betekent dit voor uw klant?

21 augustus 2023

Verzuim voorkomen onder 55-plussers: tips voor meer vitaliteit

15 augustus 2023

ABN AMRO: preventie ziekteverzuim cruciaal vanwege aanhoudende werkstress

10 juli 2023

Zo help je je klant met het opstellen van een verzuimbeleid en verzuimprotocol

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

Toezicht op nieuwe leest moet stresslevel kantoren verlagen

Partnercarrousel

Professionals hebben de ‘war for talent’ gewonnen: werkgevers solliciteren bij werknemers
Zo beheer je documenten op een veilige manier

GAC is leverancier van Microsoft Dynamics 365 …  

ICT en Kengetallen 2023 | “Het unieke inzicht biedt kansen”
Taxture Global: een frisse wind in Legal & Tax advies
Moore DRV verhoogt efficiency met de digitale handtekening
Wet verbetering poortwachter? Bekijk deze checklist!
Zo regel je efficiënt een statutenwijziging
Best of Breed vs. Best of Suite: welke wint de strijd in jouw accountantskantoor?
Effectieve capaciteitsplanning: waarom je achterblijft als je dit negeert 
Nieuwe generatie accountants steeds vaker vrouw
Maximaal profiteren van Microsoft 365? Zo doe je dat in 6 stappen met Power BI
MKB Brandstof en Exact vereenvoudigen administratie met e-facturen
“AFAS is een warm bad en wij zijn de badeendjes”
Vijf redenen waarom ieder accountantskantoor servicemanagement zou moeten omarmen | (1) Structuur
Dit moet je weten over de verwerking van deelnemingen in de commerciële jaarrekening
Zo verdrievoudig je in twee jaar tijd
De voordelen van AI voor accountants op een krappe arbeidsmarkt
Hoe bereid je je als accountant voor op een toezichthouder van de WWFT?
De NIS2-richtlijn: de versterking van cyberveiligheid in een digitale wereld, geldt deze ook voor uw klanten?
Financieringsuitdaging als accountant? Er is soms meer mogelijk dan je denkt
Biometrische gezichtsherkenning: nieuw binnen AuditCase

Contentmarketing voor de financiële sector Zorg voor …  

De Belastingdienst start met invorderen: wat zijn de opties?
Toezicht op nieuwe leest moet stresslevel kantoren verlagen
HR as a service als toegevoegde waarde voor een accountantskantoor
De duurzame audit: waar moet je op letten als accountant?
Teams Bellen biedt Vermetten een veilige en schaalbare bereikbaarheids-oplossing
Boekencontrole Belastingdienst? Bekijk je rechten en plichten
Koen Scheepers adviseur bij Credion
Lessons learned: AI naar de accountancysector brengen
De zorgplicht van een accountant ten aanzien van een derde bij niet-wettelijke taken
KING Connect: de ideale samenwerking tussen accountant en klant
“Wetgeving rondom duurzaamheid ligt in het verlengde van ons DNA”
Deze vijf innovaties worden de komende jaren het belangrijkst voor bedrijven
ICT en Kengetallen 2023 | “Meer werkplezier én een hoger rendement”
Fiscount en Markus Verbeek Praehep gaan opleidingsaanbod combineren
Cloud documentmanagement: voor veilig en efficiënt documentbeheer

Meest gelezen

  • Netto maandsalaris Nederlander met modaal inkomen stijgt in 2024 met 67,42 euro 7.7k weergaven
  • Belastingplan 2024: de fiscale voorstellen op een rij 7.2k weergaven
  • Berisping voor voormalig Accon-topman Delger 4.2k weergaven
  • Flinke kapitaalinjectie voor accountantsgroep PIA 3.5k weergaven
  • Wat zegt de Top 30 over de Prinsjesdagstukken? 3k weergaven

Checkpoints van Fiscount en AV

Abonneer nieuwsbrief AV

Vacatures

Relatiebeheerder – Accountant
Moore MTH
Adviseur internationaal
Flynth
Assistent accountant duaal
Flynth
Ervaren Audit assistent
Jobs in Finance
Externe accountant -‘s-Hertogenbosch
Flynth
Relatiebeheerder / Accountant MKB
Moore MTH
Relatiebeheerder – Accountant
Moore MTH
Assistent-Accountant Samenstelpraktijk (24-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Gevorderd assistent accountant audit Zoetermeer
Flynth
Assistent-Accountant controlepraktijk (beginnend)
KRC Van Elderen
Relatie beheerder MKB
Moore MTH
Accountant bij van der Lely
Jobs in Finance
Relatiebeheerder – 32-40 uur p.w | Brielle
WEA Deltaland
Fiscalist bij RSM – Utrecht
Jobs in Finance
Accountant AA of RA voor samenstelpraktijk (32-40 uur)
KRAMERKUIPER accountants|adviseurs
Accountant
Flynth
Relatiebeheerder- Goes, Gouda, Rotterdam
Visser & Visser
Gevorderd Assistent Accountant
Jobs in Finance
Werkstudent accountancy audit
Moore MTH
Assistent-Accountant (zelfstandig)
KRC Van Elderen
Belastingadviseur
Flynth
Supervisor Assurance | Amersfoort, Hoofddorp, Ede, Arnhem en Utrecht
CROP
Gevorderd assistent accountant
Flynth
Account AA (teamleider)
Flantüa
Accountant AA (24-40 uur) – Beverwijk
De Hooge Waerder
Boekhouder
Gelders Genootschap
Junior manager audit- Utrecht
Flynth
Junior administratief medewerker  – Nieuwegein, 32-40 uur
van Helder
Assistent-Accountant (zelfstandig)
KRC Van Elderen
Gevorderd assistent accountant
Flynth
Fiscalist bij RSM Utrecht
Jobs in Finance
Registeraccountant jaarrekening
Jobs in Finance
Controleleider audit – Goes
Flynth
Junior assistent accountant
Jobs in Finance
Externe Accountant
Coney Minds
Controleleider – Rotterdam/ Harderwijk
Lentink De Jonge
Manager accountancy & advies – Harderwijk
Lentink De Jonge
Manager Assurance | Amersfoort, Arnhem, Ede, Hoofddorp en Utrecht
CROP
Opdrachtleider / Controleleider
Coney Minds
Controleleider
Moore MTH
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur mkb
KRC Van Elderen
Senior Supervisor Assurance | Amersfoort, Arnhem, Ede, Hoofddorp en Utrecht
CROP
Ervaren Assistent Controlepraktijk (24-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Gevorderd assistent accountant • Dordrecht
WEA Deltaland
Zelfstandig assistent accountant MKB
Moore MTH
Accountant/Bookkeeper (Part-Time)
Jobs in Finance
Beginnend assistent-accountant MKB
Moore MTH
Senior Belastingadviseur
MKBTR
Gevorderd Assistent Accountant (Assurance)
KRAMERKUIPER accountants|adviseurs
Zelfstandig Assistent Accountant voor samenstelpraktijk (32-40 uur)
KRAMERKUIPER accountants|adviseurs

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen