Af en toe is het leuk om even te ‘gluren bij de buren’. Zo publiceerde Assurantie Magazine afgelopen vrijdag (21 juli jl.) een aardig verhaal over het klantpotentieel voor financieel adviseurs in kleine kernen. Het feit dat veel buurtsupers daar noodgedwongen verdwijnen, wil nog niet zeggen dat de lokale financieel adviseurs of accountants dat slechte voorbeeld dan maar moeten volgen. Integendeel.
‘Mensen verlangen naar kleine partijen voor advies’, zo kopte het verhaal. Vier adviseurs, met een vestiging in kleine dorpen buiten de randstad, delen hun ervaringen erin. Zo willen klanten in Lonneker (Twente) duidelijk geen afstandelijk contact bij het lokale bankfiliaal. ‘Je moet in principe kunnen binnenstappen om een kop koffie te drinken.’ En ouderen die financiële handelingen willen verrichten, zoals het openen van een spaarrekening, of mensen die persoonlijk financieel advies willen hebben, regelen dat bij voorkeur vaak nog steeds graag face-to-face. Sommige adviseurs in het buitenrandstedelijk gebied bezoeken hun klant daarvoor actief op locatie. En ook op die manier is er sprake van nauw contact, waarmee de band tussen klant en lokale adviseur wordt aangehaald.
Hecht contact klant-adviseur
Om een lang verhaal kort te maken: in een kleine gemeenschap zijn de contacten hechter. Daaronder valt ook de relatie klant-adviseur, waardoor er voor de financieel adviseur in de kleinere kernen genoeg klantpotentieel overblijft, aldus de geruststellende boodschap vanuit Assurantie Magazine. Tenzij de lokale gemeenschap er lucht van krijgt dat u als financieel adviseur een plaatsgenoot bewust heeft benadeeld. In dat geval kunt u beter uw biezen pakken en elders opnieuw beginnen. Zo werkt het dan ook wel weer…
Geef een reactie