De Belastingdienst haalt de postbussen bij de RDW-keuringsstations per 1 november weg. Eerder was gemeld dat de postbussen al per 1 oktober zouden verdwijnen.
Na deze maand moet de bpm-aangifte per post worden verstuurd naar de Belastingdienst in Heerlen. Omdat de aangifte geautomatiseerd wordt verwerkt, is de volgorde van aanlevering belangrijk om de doorlooptijd zo kort mogelijk te houden. De meest efficiënte optie is het maken van één pakketje met achtereenvolgens het formulier ‘Aangifte/melding/opgaaf bpm’, de bijlagen bij het aangifteformulier bpm, de overige bijlagen zoals factuur, koerslijst, CVO en tot slot het taxatierapport. “Verstuurt u meerdere bpm-aangiften in 1 envelop? Zorg dan dat u de juiste bijlage(n) bij de juiste aangifte voegt”, tipt de fiscus nog.
De RDW verstrekt sinds 19 september geen formulier meer met voertuiggegevens voor de aangifte. Na goedkeuring van het voertuig worden de voertuiggegevens meteen digitaal doorgestuurd naar de Belastingdienst.
Bron: Belastingdienst
Geef een reactie