Ketelaar Klip accountants & belastingadviseurs is al meer dan 65 jaar voor veel bedrijven een betrouwbare en kundige partner op het gebied van administratie, fiscale dienstverlening en salarisverwerking. Met kantoren in Groningen en Stadskanaal staat het klaar voor ondernemingen in de gehele regio en zorgt het ervoor dat haar klanten financieel en fiscaal op orde zijn. Zo krijgen deze ondernemers meer ruimte om hun ambities waar te maken.
Hilco Ketelaar, Directeur bij Ketelaar Klip, vertelt op welke uitgangspunten de dienstverlening van zijn kantoor berust en hoe Unit4 Fiscaal Gemak bijdraagt aan een goede fiscale dienstverlening én het succes van zijn eigen onderneming.
Betrouwbaar, betrokken en compleet
‘Belangrijk uitgangspunt bij Ketelaar Klip is dat wij niet werken met verschillende afdelingen die zich elk met hun eigen expertise bezighouden (samenstellen, inboeken, fiscale zaken, relatiebeheer etc.). Per klant hebben wij 1 medewerker die doorgaans alle zaken afwikkelt. Dus de collega die één keer per kwartaal de boekhouding verwerkt, stelt vaak ook de jaarrekening samen én onderhoudt het contact met de betreffende klant. Dat heeft als gevolg dat deze medewerker veel kennis over de klant opbouwt en de betrokkenheid bij de klant groot is. Tijdens het gesprek over de kwartaalresultaten wordt de klant niet alleen bijgepraat over de concrete cijfers, maar ook voorzien van goede bedrijfseconomische adviezen. Daarnaast kunnen ondernemers altijd bij ons terecht tijdens het gratis spreekuur, om vrijblijvend te sparren of een second option te vragen. Een ander belangrijk aspect van onze dienstverlening, al lijkt het een open deur, is betrouwbaarheid. Als wij een afspraak maken, dan houden we ons daaraan’.
Early adopter
Op het moment dat wij de overstap moesten maken van de oude Unit4 aangiftesoftware naar een nieuwe oplossing, hebben wij applicaties van verschillende leveranciers bekeken. Fiscale software moet natuurlijk deugdelijk zijn, de bedragen moeten 100% kloppen. Een ander heel belangrijk aspect is de gebruiksvriendelijkheid, het systeem moet gewoon eenvoudig te hanteren zijn. Unit4 Fiscaal Gemak voldeed aan deze eisen en daarnaast heeft Unit4 de overgang naar Unit4 Fiscaal Gemak volledig voor ons verzorgd, waarmee wij een van de early adopters werden van het product’, aldus Hilco Ketelaar.
Openbaring
‘Vanaf het begin krijg ik heel positieve feedback uit het team over het gebruik van Unit4 Fiscaal Gemak. Het werkt gewoon sneller dan andere applicaties en de rapportages voor klanten hebben zo’n logische opbouw dat we hier nooit vragen over krijgen. Maar vooral het werken met de vooraf ingevulde aangiftes vind ik een openbaring. De secretaresse die bij de balie zit en de intake doet, heeft op haar mobiele telefoon een app gedownload waarmee zij de QRcode van VIA- of SBT-machtigingen kan scannen. Op het moment dat zij deze codes scant van klanten die aan de balie hun papieren afgeven of deze per e-mail aan ons toesturen, worden de machtigingen direct in het systeem verwerkt. Dit betekent niet alleen een efficiënte inname van documenten. Het werken met de VIA-gegevens* scheelt ook enorm veel nawerk, omdat je direct kunt zien of er gegevens ontbreken. Zodat je deze ter plekke bij de klant op kunt vragen in plaats van ze achteraf te moeten verzamelen’.
Toegenomen verdiencapaciteit
‘Unit4 Fiscaal Gemak is een goed hulpmiddel om efficiënt aangiftes mee samen te stellen en aan de klant te presenteren. Door de eerder genoemde functionaliteit en het gebruiksgemak kunnen we nu met dezelfde capaciteit meer aangiftes verwerken. De prijs-kwaliteitsverhouding van Unit4 Fiscaal Gemak pakt goed uit. Tel hier tevreden medewerkers bij op en dan kun je alleen maar concluderen dat het gebruik van Unit4 Fiscaal Gemak voor ons een goede stap is geweest’.
*In Unit4 Fiscaal Gemak heb je de keuze om het als naslag op te nemen binnen de aangifte of alle gegevens direct te verwerken in de specificaties, red.
Geef een reactie