• Magazines
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Blog
  • Podcast
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi 2026
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2025
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Volg een cursus
  • Nieuwsbrief
  • LinkedIn
  • Mail
  • Instagram
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Volg een cursus
  • Nieuwsbrief
Accountancy Vanmorgen

  • Magazines
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Blog
  • Podcast
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi 2026
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2025
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » Iedere werknemer krijgt minimaal 85 euro netto meer per maand in 2023

Iedere werknemer krijgt minimaal 85 euro netto meer per maand in 2023

Fiscaal, Nieuws

6 december 2022 door Loket.nl

Vanaf januari 2023 gaat iedere werknemer er minimaal €85,- netto per maand op vooruit. Dit heeft ermee te maken dat het kabinet miljarden euro’s gaat steken in lastenverlichting om de pijn van de hoge prijzen voor een deel te verzachten. Het bedrag van €85,- netto is berekend op basis van de nieuwe belastingcijfers voor 2023. Hierin is een mogelijke loonsverhoging niet meegenomen en het is ook zonder aanpassing van pensioenpremies.

Werknemers met minimumloon: netto verhoging van €250

Er zijn ook werknemers die meer dan die €85 netto per maand omhoog gaan. Zo gaat bijvoorbeeld een afwasser of verkoopmedewerker met het minimumloon er zo’n €250 netto per maand op vooruit. Wat je overal hebt kunnen lezen, is dat het bruto minimumloon in 2023 met 10,15% omhoog gaat. Als je kijkt naar de netto bedragen voor deze minimumloners, gaat het loon er zelfs wel 15% op vooruit.

Alle andere werknemers die meer verdienen dan het minimumloon kunnen ook rekenen op een verhoging, echter niet het percentage van de minimumloners. Zo kunnen werknemers met een salaris uiteenlopend in de range van bijvoorbeeld €3.000 tot €8.000 per maand een netto verhoging van een kleine €100 per maand verwachten. Dit is berekend zonder een mogelijke loonsverhoging. Krijgt de werknemer ook een loonsverhoging? Dan valt de verhoging nog hoger uit.

Voor werkgevers stijgen lasten nauwelijks

Het is natuurlijk fijn dat iedere werknemer met zijn of haar netto salaris omhoog gaat. Daarnaast is het fijn dat werkgevers voor deze lastenverlichtende verhogingen nauwelijks meer gaan betalen. Werkgeverslasten stijgen namelijk niet tot nauwelijks. Alle cijfers zijn berekend op basis van data van Loket.nl.

Categorie: Fiscaal, Nieuws Tags: salaris

Tags: salaris

Gerelateerde artikelen

27 oktober 2025

Huisarts troeft accountant af in lijst veelverdieners

29 september 2025

Hoe marktconform zijn jouw salarissen eigenlijk?

21 juli 2025

Nederlander houdt relatief veel over van salaris, Frankrijk levert het meeste in

28 maart 2025

Nieuwe wet om loonverschillen tussen mannen en vrouwen aan te pakken

Reacties

  1. Astrid Koning zegt

    8 december 2022 om 18:19

    Zeker weer via de arbeidskorting waar mensen die in de WAO/WIA beland zijn door ziekte geen recht op hebben, nee zij betalen 3x meer aan loonbelasting dan werkenden. (schande)

    Beantwoorden
    • Ikke zegt

      8 december 2022 om 21:41

      Ja precies dat. Die loonbelasting slaat nergens op op de Iva uitkering. Had ik een Wajong uitkering gehad heb je geen loonbelasting.. hoe dan?

      Beantwoorden
      • Carl zegt

        9 december 2022 om 13:12

        Een WAJONG heeft over het algemeen niet gewerkt op niveau, en betaald een vast bedrag afhankelijk van leeftijd en woonsituatie.
        Met een IVA uitkering kom je uit werk en betaald de samenleving 75% van je laatst verdiend loon, niet zo vreemd toch dat daar dan belasting van af gaat? (Of zou u het eerlijk vinden als iemand met een salaris van 100k de rest van zijn leven zonder belasting 75k krijgt van de samenleving?)

        Beantwoorden
        • Robert zegt

          10 december 2022 om 12:34

          Samenleving?

          Beantwoorden
        • Mariet Leduc-gelton zegt

          10 december 2022 om 15:37

          Beste,
          Na 34 jaar hard werken helaas een Iva gekregen. Nooit gewild nog gewenst.
          Jou opmerking is kwetsend.
          Ik heb jaren betaald om deze verzekering te krijgen na mijn pech helaas.
          Echter het voelt soms als een dubbele straf. Je speelt niet meer mee in de maatschappij, hebt geen kansen meer om je onderhoud zelf te verdienen, en wordt een kwart gekort op je laatstveriende loon.
          Het is mij overkomen en ik gun het niemand.
          Denk de volgende keer na voordat je klakkeloos wat schrijft. Erg kwetsend voor mensen met Iva die altijd hard gewerkt hebben!

          Beantwoorden
      • Marika Gräbe zegt

        10 december 2022 om 11:22

        Wij werkende hebben dan ook geen recht op toeslagen.
        Weet je, ik werk al 46 jaar voor een minimum loon en heb nooit iets van een toeslag gehad. Het is heel vervelend dat je iets mankeert waardoor je niet kunt werken. Zelf heb ik polyatrose maar werk nog steeds fulltime. Ik ken mensen met een uitkering zoals jij, die aan het eind va. De streep meer overhouden dan ik. En dit komt door huurtoeslag, kwijtschelding gemeentelijke belastingen, zorgtoeslag ect. Gelukkig stijgen de toeslagen en de uitkeringen mee dit jaar toch??

        Beantwoorden
        • Bianca zegt

          11 december 2022 om 19:26

          Beste Marika,

          Iedereen heeft recht op toeslagen als je huishouden jaarlijks onder een bepaald bedrag verdient, of je nu werkt, wia of wao hebt.
          Dit betekent dus ook dat niet iedereen dit krijgt en dat die mensen soms minder onder aan de streep over houden, dan andere die wel toeslagen krijgen.

          Maar hoe zuur is het, dat je maandelijkse een bedrag betaalt om 5% wia gat aan te vullen. Je veel meer belasting betaalt, als je deze aanvulling ontvangt, en je salaris niet omhoog maar zelfs een paar euro minder wordt, als er een salarisverhoging komt.

          Hopelijk blijft het bij u goed gaan met polyartrose.

          Groetjes

          Beantwoorden
        • Fos cam zegt

          16 december 2022 om 20:16

          Dan zal het toch geen echte polyartrose zijn , ik heb het nl, en ben aan het verstijven, , als jij dan nog werken kan, ja misschien nhou je alleen een pen vast. ik moet lopen ,staan of zitten wanneer ik het nodig heb, en niet 20 min staan,zo werkt het bij mij niet ivm de polyartrose. ben maar blij dat je het in mindermate heb dan. en ja hoor , wij hebben ook recht op die verhoging, en zo niet dan hopen we dat er eens iemand wakker word , en de regering eens flink tussen neemt.

          Beantwoorden
    • Jeroen zegt

      10 december 2022 om 08:28

      Je kan ook altijd gewoon gaan werken als je niet tevreden bent.

      Beantwoorden
      • Joop zegt

        12 december 2022 om 13:09

        Luuk niet zo dom joh er zijn mensen die helaas niet meer kunnen werken laat jij je verstand eens werken domoor

        Beantwoorden
      • Christian zegt

        13 december 2022 om 12:47

        Wat een domme uitspraak als je zo redeneerd moet je zelf arbeidsongeschikt raken dan heb je mischien niet zoveel praatjes meer

        Beantwoorden
    • Rob zegt

      11 december 2022 om 17:55

      Helemaal mee eens, maar het leven voor WAO/WIA wordt kennelijk niet duurder. Een schande, dankzij onze k*t regering.

      Beantwoorden
    • J. Bosma zegt

      11 december 2022 om 18:24

      Nee, dit keer wordt ook jouw uwv wao of wia etc verhoogd. DUS DEZE X WEL. Idd ik sta al decennia op de 0 lijn .Nu eindelijk een beetje vergoeding ivm de koopkracht daling. Groetjes ing Jacob Bosma.

      Beantwoorden
    • J. Bosma zegt

      11 december 2022 om 18:26

      Je krijgt NU weldegelijk een verhoging, ook ik na een decennium.
      Dus wel!!

      Beantwoorden
      • Sef zegt

        16 december 2022 om 12:33

        Ik ben al 5 jaar in de UvA door palliatief ziek.krijg ik dan ook 10%

        Beantwoorden
    • Sten zegt

      11 december 2022 om 22:46

      Ook dat gaat omhoog met 10.55% het is wettelijk dus dat moet ook mee groeien

      Beantwoorden
    • Paul Bronsdijk zegt

      27 december 2022 om 16:32

      Idd als je in de iva komt en je hebt een normaal salaris gehad ga je er geen 25 % maar 35% op achteruit. Dit komt doordat je je arbeidskorting kwijt bent . Ik vind het ook schandalig . En als ik dan reacties lees van personen die zeggen dat we blij mogen zijn met de uitkering. Verdorie ik heb er mij hele werkende leven voor betaald . Je vraagt er niet om om ziek te zijn en niet meer te kunnen werken .

      Beantwoorden
  2. Eddy velle zegt

    8 december 2022 om 18:21

    Doe een bijverdienste. Bij mijn pensioen. Van 1440 euro. En heb 2400 euro .heb 2400 bijbetalen aan de belastingdienst. Zou ik nu minder betalen de volgende aanslagbiljet. Of hoe zit dat .zou ik het voelen .dit is mijn vraag. Dank

    Beantwoorden
    • Carla leebeek zegt

      11 december 2022 om 12:45

      En wat als je aow krijgt met kleinpensioen,daar hoor je niks van

      Beantwoorden
  3. Nicole zegt

    9 december 2022 om 10:23

    Is dit nu zonder stijging van minimumloon of is dit de stijging van het minimum loon ?

    Beantwoorden
  4. Marja zegt

    9 december 2022 om 19:11

    Ze geven met de ene hand en met de andere hand wordt het weer ingenomen. Gewoon dikke sigaar uit eigen doos.

    Beantwoorden
  5. Jeroen zegt

    10 december 2022 om 08:29

    Je kan ook altijd gewoon gaan werken als je niet tevreden bent.

    Beantwoorden
    • Kees zegt

      10 december 2022 om 17:07

      Jeroen
      Je mag mijn aandoening wel hebben
      Dan weet je direct dat werken……

      Ik zal graag werken
      Maar ik kan niet meer

      Beantwoorden
      • bas zegt

        12 december 2022 om 07:38

        wao-ers kunnen op vakantie en kunnen alles wat werkenden doen behalve werken.

        Beantwoorden
        • Johan Hagen zegt

          27 december 2022 om 22:29

          Bas
          Ik zou wel willen reizen helaas kan ik dat ook niet ivm me ziekte.
          Helaas heb ik een zeer zeldzame ziekte gekregen waardoor me imuumsystyeen niet meer werkt waardoor mijn lichaam vanuit buiten en binnen aangevallen wordt door virussen bactieren en ontstekeningen.
          En heb spierziekte dus lopen en flesjes opendraaien is erg moeilijk normale waarde is 170 mijn waarde ligt boven 1800 tot 8800 .
          Mijn lichaam kan ook niet tegen hitte en ook me longen zijn aangetast dus zou ik ergens heen willen moet ik een hele planing maken.
          En avondje weg is paar dagen verplicht rusten dus sommige van ons kunnen niet zomaar weg.
          Of wil je ruilen met me

          Beantwoorden
    • Marri-Anne Hendriksen zegt

      10 december 2022 om 22:29

      Klopt mijn moeder heeft alleen AOW.
      Die kan ook gewoon gaan werken.
      (Mijn moeder is 92 jaar
      Woont zelfstandig ze reed zichzelf aardig op straat gebruikt ze een rollator)

      Beantwoorden
    • Marri-Anne Hendriksen zegt

      10 december 2022 om 22:36

      Vind ik ook mij moeder is 92 nog fit denkt dat ze alles nog kan auto rijden.ze dus ook gewoon gaan werken.
      (Zo gaat dat met dementerende ouderen)

      Beantwoorden
  6. Anita Elsinga zegt

    10 december 2022 om 18:58

    Ik denk dat werkenden geen idee hebben waar zieken tegenaan lopen. Het schuldgevoel, niet kunnen maar graag willen, altijd maar uitleggen, je eigen gezin niet meer kunnen draaien…onderzoeken, vervelende uitslagen, spanning, contacten die je verliest doordat je niet meer mee kunt doen, minder inkomen, hoge zorgkosten, … Ik mis in sommige uitspraken echt het respect. Niemand is voor zijn lol ziek. Over het algemeen willen mensen geen uitzondering zijn. Ze willen mee kunnen komen met de rest….

    Beantwoorden
    • Leo zegt

      10 december 2022 om 22:17

      Dus dat!!!!

      Beantwoorden
    • Ilseke zegt

      11 december 2022 om 12:20

      Bedankt nog 1 iemand met een verstandig antwoordt. Ik zou niet liever doen dan werken maar dit gaat niet meer . Door het samen gaan wonen met mijn partner om hulp te krijgen als zieke, trekken ze dan nog eens heel veel af van u invaliditeit dit heb ik op een maand 1100 euro om van te leven en dit met 13 pillen per dag heel veel controle van dokter en specialisten om mijn gezondheid levendig te houden. Daar in tegen heb ik heel veel respect voor de werkende mens zou ik ook graag weer doen maar lukt me niet meer . Daarom vind ik het niet leuk dat wij nooit niets extra krijgen

      Beantwoorden
    • Saskia noordermeer zegt

      13 december 2022 om 10:06

      Vind ik ook. Zit in hetzelfde straatje
      Snap ook niet dat zoveel mensen commentaar moeten hebben.
      Zet het om in iets positiefs.

      Beantwoorden
  7. Marri-Anne Hendriksen zegt

    10 december 2022 om 22:29

    Klopt mijn moeder heeft alleen AOW.
    Die kan ook gewoon gaan werken.
    (Mijn moeder is 92 jaar
    Woont zelfstandig ze reed zichzelf aardig op straat gebruikt ze een rollator)

    Beantwoorden
  8. Ellen zegt

    10 december 2022 om 23:01

    Uitkeringstrekkers hebben altijd wel wat te zeiken ze krijgen van alles aan toeslagen terwijl iemand die de hele week werkt er misschien voor €100 meer de deur uitgaat en niet eens recht heeft op toeslagen waar ben je dan mee bezig krijgen extra toeslag ook nog op de energie en maar klagen donder toch op.

    Beantwoorden
    • Yet zegt

      11 december 2022 om 00:06

      Pardon? Welke toeslagen???

      Zorg, huur en kindgebonden budget dan houdt het wel op hier.
      Wou dat ik fulltime voor een baas kon werken voor een mooi loon.
      Alles beter als 24/7 ondragelijke pijn.
      Zou graag met je willen ruilen, misschien snap je dan dat sommige mensen echt niet meer kunnen door de pijn.

      (En jah er zijn idd mensen die wel kunnen maar die niet willen. Maar dat zijn vaak niet de, wia, iva en wajong’ mensen

      Beantwoorden
    • Rob zegt

      11 december 2022 om 08:34

      Lul niet zo dom joh. Mag hopen dat je ziek wordt en uitkering mag gaan trekken. Stomme gans

      Beantwoorden
    • Lies zegt

      12 december 2022 om 15:07

      Ik denk dat je even je gemak moet houden. Ik ben 100 procenr afgekeurd. Krijg nul toeslagen! Ben wel 30 procenr gekort op mijn inkomen en krijg geen arbeidskorting meer. Mijn zorgkosten zijn extreem hoog en die uitkering heb ik zelf betaald met mijn premies. Of wil jij ook vechten voor je leven en elke dag de gevolgen van je ziekte en tientallen operaties.en dan na jaren werken ff een deel van je inkomen inleveren MET een ziekte! Dit is geen keuze he miskleun! Als ik gezond was mogen ze die centen houden. Dan verdien ik 3 keer zoveel. Dus bek houden! Je weet niet waar je over praat. Totdat het je zelf overkomt. Overigens betaal ik wel mee aan andere hun toeslagen die lekker onder de inkomensgrens blijven.en de foksubsidie die iedereen met kinderen krijgt. Kansloze opmerking!

      Beantwoorden
    • Christian zegt

      13 december 2022 om 12:51

      Wat een domme uitspraak als je zo redeneerd moet je zelf arbeidsongeschikt raken dan heb je mischien niet zoveel praatjes meer

      Beantwoorden
    • Michel van weert zegt

      24 december 2022 om 15:11

      Dan ga je toch niet werken als jij denkt dat je er dan op vooruit gaat donder zelf op .

      Beantwoorden
    • Bart zegt

      21 januari 2023 om 14:59

      Wat een uitspraak, je weet echt niet waar je het over hebt. Mensen worden in Nederland niet zomaar afgekeurd, daar gaat een lang proces aan vooraf.

      Het woord uitkeringstrekkers schiet mij dan ook in verkeerde keelgat. Ik heb van heel dichtbij kunnen zien wat pijn met iemand kan doen. En dan ook nog veroorzaakt door een fout van de arts. Gevolg : neuropathie door zenuw schade in de uiteinden naar beide benen. En omdat niks meer helpt word je ook nog verslaafd gemaakt aan opiaten. Ja gemaakt, er werden 600 pillen ineens geleverd. Totdat het genoeg was, en er uiteindelijk via een afkickkliniek een einde kwam aan die verslaving.

      Ik hoop dat je dit nooit hoeft mee te maken.

      Je antwoord is niet alleen dom maar ook ontzettend kwetsend.
      Misschien bij jezelf te raden gaan waarom je gefrustreerd bent?

      Beantwoorden
  9. Ria zegt

    10 december 2022 om 23:39

    Beste mensen ik ben er niet mee eens ik heb wajong ben afgekeurd en die mensen krijgen er niks bij dat vind ik xo gemeen .dat komt door vvd Rutte die maakt alles kapot .Waarom krijgen wij niks bij.

    Beantwoorden
  10. Kees zegt

    11 december 2022 om 00:04

    Ik werk en zou 15 jaar geleden gewoon afgekeurd zijn en krijg niets kado zo niet klagen als je geld krijgt voor niets doen ik moet met 4 aandoeningen waar velen met een daarvan maar een hebben gewoon thuis zitten WERKEN

    Beantwoorden
  11. boosman zegt

    11 december 2022 om 06:49

    85 tot 100 euro meer, tegen huidige prijzen ja. want 1 januari zal ook alles weer met 3%-10% stijgen.
    nee, hier gaat niemand wat van merken, onderaan de streep is de koopkracht nog niks vooruit.

    Beantwoorden
  12. S zegt

    11 december 2022 om 10:15

    Bovenop de uitkering, minima betekend dat, is er behoorlijk wat toegeschoven (energietoeslag) buiten de huur- en zorgtoeslag en eventueel kindgebonden budget.
    800 plus 500 en nu ook weer 2 x 190 euro.
    Deze toeslag (800 en 500) wordt nogmaals uitgekeerd.
    Opgeteld bijna 3000 euro extra.

    De werkenden vallen buiten de boot, ook gepensioneerden vaak, want die hebben meer inkomsten dan de minima.

    Het is toch niet normaal dat zij maar ontvangen en werkenden afgescheept met 2 x 190 euro energie compensatie.
    Wij hebben geen zin in hoge energie rekeningen, dus letten met alles op. De afrekening in augustus was dan ook totaal betaald 1007 euro over een heel jaar. Een grote eengezinswoning, slecht geïsoleerd hoor.
    Een kruik, een warme deken en kopjes thee houden de kou uit je lijf.
    Hoe kan het dat dit soort compensaties zo hoog zijn?

    Alles is duurder, de boodschappen, tanken, kortom het hele levensonderhoud. Ook voor de werkenden vaak niet meer op te brengen.

    Ook dat voelt oneerlijk.

    Iedereen kijkt naar zijn/haar situatie.

    Wilde dit toch kwijt, omdat ik er echt beroerd van word dat gezeur. De minima mogen de werkenden de 85 euro extra best gunnen. Zij zullen het wel weer merken met de inkomstenbelasting die over 2023 ingevuld moet worden.

    De huur- en zorgtoeslag voor de minima gaat ook omhoog voor de minima. Zij merken niets van de zorgverzekering die duurder wordt, dat betalen de werkenden ook weer.

    Je kunt beter een uitkering genieten als je zo alles bij elkaar opteld. En dit is niet kwetsend bedoeld.

    Neem niemand iets kwalijk, maar wel de overheid.

    Beantwoorden
  13. Marc zegt

    11 december 2022 om 17:09

    Iva betaald echt niet 75% laatst betaalde loon. Ik had 218k per jaar nu na een ongeval slechts 75k kunnen werkende mensen wel zeiken de meeste die zeiken hadden dit salaris niet eens. Dus ik ben na vele studies toch ook gedupeerd ? Ik snap heus wel dat mensen denken wtf lul jij nou je houd genoeg over, dat is waar… dus denk eens andersom… dan was deze gezeik voorbij.
    Maar ik houd het wel bij mijn 75k op jaarbasis dus azijnpissers probeer het dan eens te halen met Jullie mbo opleiding.

    Groetjes marc.

    Beantwoorden
    • Richard Dirksz zegt

      11 december 2022 om 19:13

      Ik ben nu al 4 jaar volledige afgekeurd voor 100% door mijn Groningse ziekte dus ik krijg een WIA uitkering maar je word wel gestraft voor je Groningse ziekte je word nergens meegeholpen ik krijg geen huursubsidie geen zorgtoeslag en een huur van €923.00 en ik heb ook glutenvrij en lactose intolerantie ik vraag me zelf waneer had de regering dit probleem aanpassen

      Beantwoorden
  14. J. Bosma zegt

    11 december 2022 om 18:26

    Je krijgt NU weldegelijk een verhoging, ook ik na een decennium.
    Dus wel!!

    Beantwoorden
  15. Anna zegt

    13 december 2022 om 18:02

    Is het echt waar dat iedere werknemer er minimaal 85 euro netto op vooruit gaat volgend jaar? Ik heb onder andere bronnen vernomen dat het bedrag veel lager uit zal vallen.

    Beantwoorden
  16. Jesse zegt

    14 december 2022 om 01:44

    Ik heb vanaf mijn 16e gewerkt. Na diverse operaties is er in mijn hoofd iets misgegaan. De Uwv arts wou mij in 1e jaar al gelijk 100% afkeuren. Wou ik niet, want ik hoopte tegen beter weten in op herstel, dat helaas niet kwam. Na zes maanden heeft Uwv arts mij toch afgekeurd. Ik heb gehuild als een kind, want ik heb de instelling van: geld krijg je niet gratis, daar moet je voor werken. Ik schaam mij ervoor, want als je niet met een verband om je hoofd loopt, maar onzichtbaar ziek bent, word je door de buitenwereld niet gelooft en denkt men dat het wel makkelijk geld verdienen is zo. Al heb ik financieel veel moeten inleveren, ik klaag niet, maar aan diegene die denkt dat de Wajong, Iva, Wia een vetpot is kan ik zeggen: dat is niet zo en ik hoop van harte dat het u nooit zal overkomen en dat u gezond mag blijven. Ik zou heel graag weer willen werken en mijn steentje bijdragen im de maatschappij en mij niet naast mijn ziekte en de schaamte, ook nog zorgen moet maken of ik eind van de maand ga redden qua vaste lasten. Die 10,15% verhoging zou voor mij echt een welkome aanvulling zijn. Ik wens u allen veel begrip voor elkaar, maar bovenal een gezond leven toe!

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hoofdsponsor

Caseware Nederland introduceert Financial Reporting Visualization Agent, aangedreven door Verity

Kennispartner

Benchmark Kantoorcijfers 2026 van start – hoe staat jouw kantoor ervoor?

Partners

Zie digitalisering als versterker in plaats van vervanging van mensen
Private equity in accountancy: drie spanningsvelden die het vak veranderen
AFAS behaalt B Corp-certificering: “Dit past bij wie we zijn en hoe we impact maken”
Waarom Haasjes Administratiekantoor online met klanten ging samenwerken
AV-Top 50 | Menselijk maatwerk dankzij digitale slagkracht
Waarom werken zoveel kantoren nog met on-premise software (en wat kost dat eigenlijk)? 
Stappenplan om je facturatieproces volledig te digitaliseren
Visionplanner Zomer Boost 2026: slimmer werken met meer overzicht en minder gedoe
Werkt je on-premise software nog voor je, of tegen je?
Iedereen wil AI. Maar je processen draaien nog op Excel en post-its.
Hoe standaardisering de stille revolutie in finance ontketende
‘De accountant is essentieel voor ondernemers in het mkb’
Waarom jouw DGA-cliënt echt een arbeidsovereenkomst nodig heeft
Vraagposten: van losse mailtjes naar een gesloten lus met je klant
Het herbeleggen van de Herinvesteringsreserve (HIR) in een vastgoedbeleggingsfonds?
Z login heeft dé oplossing voor intermediairs die efficiënt willen werken
de autonome AI-boekhouder
Nieuwe Europese regelgeving: zijn bestuurders straks verplicht het faillissement aan te vragen?
Eenvoudig bankrekeningen koppelen met Twinfield, Exact Online en Snelstart
Is mijn baan over een paar jaar verdwenen?
Risico’s wachten niet op je volgende dossiertoetsing
Te veel tijd kwijt aan factuurverwerking? Dit is hoe AI het oplost
Youngtimerregeling verandert per 2027
Informer Money genomineerd voor Best FinTech Startup of the Year België
Wwft-compliance in 2026: doen we het beter dan vorig jaar?
Administratiekantoor Boekhoudhelden boekt 82% van de facturen volledig automatisch
Hoeveel tijd bespaart automatisch afletteren écht op jaarbasis?
Pensioencommunicatie anno 2026 mag burgerlijk ongehoorzaam
WIA aanvragen als werkgever: zo begeleid je je klant van 2 jaar ziekte naar de WIA
Amerikaanse belastingplicht: wat is mijn rol als Nederlandse accountant?
Het functiegemak van de INT bij adviezen over en aangiften van erf-en schenkbelasting.
Van zij-instromer naar accountant: hoe het Schakeltraject nieuw talent aantrekt in de Accountancy
DAC8 leidt tot 15 procent hogere crypto-compliancekosten
5 signalen dat jouw relatiebeheer niet meer werkt (en hoe je dat oplost)
Fusies en overnames | Met waardebepalingen bedrijfsadvies dichter bij de ondernemer
Zkr en SRA bundelen krachten voor efficiëntere Wwft-compliance bij accountantskantoren 
Driver-based models: de essentiële bouwstenen voor elk finance team
Werven op klik is willekeurig. Zo verminder je verloop structureel.
Sturen op cijfers: de 7 KPI’s die elk accountantskantoor moet meten
ABN Amro slokt NIBC op: wat deze overname zegt over de veranderende financiële markt
Boekhoudlandschap sterk gefragmenteerd, softwarekampioen ontbreekt (nog) in Europa
Sneller contracten afwikkelen? Zo doe je dat
Zo werk je écht samen met klanten in Microsoft Teams
De verborgen kosten van de mailbox
Van najagen naar verwerken: waarom vraagposten je proces blokkeren (en hoe je dat stopt)
De rol van private equity bij fusies en overnames
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Microsoft Copilot gebruiken? Zorg dat je eerst SharePoint op orde hebt 
‘Wat efficiëntie écht betekent voor accountants: overzicht en ‘in control’
De trein vertrekt. Jij kiest of je instapt.
Zo benut je het echte potentieel van AI in jouw accountantskantoor 
“Het werkt toch prima? Dat is vaak precies het probleem”
Fusies en overnames | Succesvol groeien in de accountancy? Begin bij je mensen 
De sprong van Excel naar HR-software: vijf valkuilen die organisaties onderschatten
De mensen achter de loonstrook: in gesprek met Susan Hendriks
Klanten soepel bedienen met AFAS SB
Speech to text in compliance software: zo besparen accountants twintig minuten per dossier
Risicocategorieën AI Act blijven onderbelicht, terwijl de verplichtingen al gelden
Groeipad in de samenstelpraktijk: van gevorderd assistent naar client manager
Hoe consolidatie het Europese accountancylandschap hertekent
De volgende stap in AI: HR-assistent Loket begrijpt nu je eigen documenten
Complimenten geven aan medewerkers: dit kan het opleveren  
Fiscaal onzakelijksheidsvermoeden bij verkoop aandelen na splitsing in strijd met Fusierichtlijn
AV-Top 50 | Hoog tijd voor opleiding die jongeren aanspreekt
Wie bepaalt of een bestuurder een tegenstrijdig belang heeft? De Hoge Raad geeft duidelijkheid!
Welke ontwikkelingen in het financieringslandschap zijn van belang voor de accountant?

Vacatures

Gevorderd assistent accountant Audit – Almelo
BonsenReuling
Supervisor controlling & accounting
KNAV
Senior assistent accountant | samenstel
Scab
Accountant Agri & Food –  Heythuysen
aaff
Accountant – Eindhoven
aaff
Accountant Agri & Food – Gorinchem
aaff
Audit assistent
KNAV
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstelpraktijk
PIA Group
Controleleider
Scab
Eindverantwoordelijk Accountant Samenstel (RA of AA)
PIA Group
Medior assistent accountant • Druten
WEA Deltaland
Gevorderd Assistent Accountant Audit
PIA Group
Accountant Agri & Food – Terneuzen
aaff
Junior manager audit
Bentacera
Accountant Agri & Food – Roosendaal
aaff
Corporate Finance Advisor
KNAV
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Curator treft lege huls aan bij failliet Tennor, verwacht meer dan een miljard schuld 20.2k weergaven
  • Kabinet onderzoekt nieuwe grondslag mrb en ziet af van tenaamstellingsbelasting 5.7k weergaven
  • Kabinet schetst opties voor schrappen fiscale regelingen na motie over vrijheidsbijdrage 3.8k weergaven
  • Doorhaling voormalige RA Mazars na controle Mitra blijft in stand 2.8k weergaven
  • Blog | Brussel zet nog meer druk: moet de belegger nu echt uit box 3 stappen? 2.5k weergaven

Vraag en aanbod

Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor regio Den Haag
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Administratiekantoor ter overname gezocht
Ter overname aangeboden: accountantskantoor in West-Friesland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • LinkedIn
  • Mail
  • Instagram
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen