• Magazines
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Blog
  • Podcast
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi 2026
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2025
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Volg een cursus
  • Nieuwsbrief
  • LinkedIn
  • Mail
  • Instagram
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Volg een cursus
  • Nieuwsbrief
Accountancy Vanmorgen

  • Magazines
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Blog
  • Podcast
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi 2026
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2025
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » ‘Rekeningrijden kost werkenden honderden euro’s extra per maand’

‘Rekeningrijden kost werkenden honderden euro’s extra per maand’

Fiscaal, Nieuws

7 juni 2023 door Accountancy Vanmorgen

Miljoenen werkenden dreigen maandelijks honderden euro’s meer aan reiskosten te betalen als het kabinet Betalen naar Gebruik (BNG) invoert. Dit blijkt volgens het CNV uit eigen berekeningen. De vakbond bepleit een belastingvrije vergoeding van rond de 30 cent per kilometer.

Het kabinet is van plan om in 2030 ‘betalen naar gebruik’ in te voeren. Dit betekent dat automobilisten per gereden kilometer betalen. Binnenkort wordt het volledige wetsvoorstel over Betalen naar Gebruik (BNG) gepubliceerd. Het CNV bepleit compensatie voor werkenden die de gevolgen van de maatregel ervaren. Ruim zes op de tien werkenden heeft de auto nodig voor hun werk, blijkt uit CNV-onderzoek.

Scenario’s

Het CNV rekende diverse scenario’s door op basis van het overheidsrapport ‘Varianten voor tariefstructuur Betalen naar gebruik’. Wie een gemiddelde auto rijdt, betaalt al snel 300 euro per maand extra aan brandstofkosten, blijkt uit deze berekeningen. Hoe hoger de CO2-ambitie van het kabinet, hoe meer werkenden bijbetalen.

Hoog tarief

Piet Fortuin, CNV-voorzitter: ‘Gezien de hoge klimaatambitie die het kabinet heeft geformuleerd (2,5 Mton CO2-besparing) is het zeer aannemelijk dat het kabinet een hoog tarief voor BNG invoert. Daar komen de recent aangekondigde verhogingen van de brandstofkosten nog bij. Het CNV is voorstander van het verminderen van de CO2-uitstoot, maar werknemers moeten hier niet de torenhoge rekening voor betalen. Dat is onacceptabel en onbespreekbaar.’

Compensatie

Het CNV bepleit een belastingvrije vergoeding van rond de 30 cent per kilometer die de werkgever kan uitkeren. Dat is dus een verhoging bovenop de reguliere kilometervergoeding. Fortuin: ‘De werkgever profiteert hier ook van: werknemers wisselen hierdoor minder snel van baan. Cruciaal in een krappe arbeidsmarkt. Daarnaast voorkomt het dat mensen overlopen naar een andere sector waar ze minder hoeven te reizen of meer thuis kunnen werken. In de zorg bijvoorbeeld, kunnen we niemand missen. We roepen het kabinet op om snel met een adequate oplossing te komen voor werknemers. Het CNV denkt hier graag over mee.’

Categorie: Fiscaal, Nieuws Tags: kilometervergoeding, reiskosten, rekeningrijden

Tags: kilometervergoeding, reiskosten, rekeningrijden

Gerelateerde artikelen

25 juni 2026

Verwerking hogere kilometervergoeding in de loonadministratie, hoe doe je dat?

27 mei 2026

Belastingdienst licht verwerking hogere onbelaste kilometervergoeding in loonaangifte toe

15 april 2026

Hogere kilometervergoeding kost werkgevers geld en drukt op loonruimte

26 januari 2026

Zakelijke rijders pleiten voor hervorming kilometervergoeding

Reacties

  1. G.zwiers zegt

    7 juni 2023 om 12:22

    Wat gaat er gebeuren voor gehandicapten die afhankelijk zijn van de auto en toch al een laag inkomen hebben

    Beantwoorden
    • Sanjay mahabali zegt

      9 juni 2023 om 10:16

      Ik vind dit gewoon een politieke slimme zet om weer de geldkast te spekken uiteindelijk draaid het om de centen
      Waarom doet België er niet aan mee of Duitsland snapje alles onder de naam milieu we worden al genoeg bestolen met hogen prijzen en statiegeld en armoede in deze land Nederland is geen Nederland meer waar we rustig kunnen leven ..maar nu juist moeten overleven om de de maand door te komen

      Beantwoorden
  2. Wartena zegt

    7 juni 2023 om 13:29

    Goedemiddag
    In de provincie Zeeland zijn de meeste bussen wegbezuinigd en rijden de treinen meer niet dan wel,dus openbaar vervoer is geen optie.Daarbij zijn de afstanden erg lang die altijd overbrugd moeten worden en rijden wij veel kilometers.ook ben je gedwongen om een 2de auto daarom te hebben.dus kabinet,haal dit hele plan van tafel.En ook moet Brussel de reizen heen en weer naar Straatsburg eerst schrappen.

    Beantwoorden
    • Van Binsbergen zegt

      7 juni 2023 om 20:05

      Zodat u rustig verder kunt vervuilen?

      Beantwoorden
      • Graftak zegt

        9 juni 2023 om 10:33

        En als jij van de brug af spring,kan ik meer kilometers rijden… Tijd om jullie een koppie kleiner te maken vieze vuile levens verziekers. Jullie gaan zelf maar als een kip zonder kop leven ?? Idioten met je nep stikstof shit. Nederland hoort al 300 jaar onder water te staan hersenloze.

        Beantwoorden
      • Terri zegt

        9 juni 2023 om 19:24

        De echte vervuilers zijn jij en ik niet !

        Als je zo’n groene held bent ga protesteren in Moskou en China waar ze de wereld vervuilen…

        Waanzin en mensen zoals u voeden dit !

        Dit kleine landje maakt geen verschil op deze planeet.

        Hopelijk ziet u dat eens in…

        En Nederland is al onleefbaar … u voed de rijken en de groene leugen. Wat u en mij raakt.

        Beantwoorden
        • Nico Jongste zegt

          11 juni 2023 om 18:22

          Ge0woon niet meer gaan werken eerst langdurig ziek melden daarna WIA uitkering mag je mee samenwonen plus tweede inkomen van partner er bij eventueel ook WIA hebben

          Beantwoorden
      • Driver zegt

        11 juni 2023 om 11:21

        Waarom mag een rijke minister WEL vervuilen en een invalide niet? Ik weet niet wat jij rookt…..maar wat jij zegt is zwamzwamzwamzwamzwamzwamzwam!!!!
        Beter nadenken voordat je van alles op het net kalkt!!!

        Beantwoorden
      • Oscar zegt

        27 juni 2023 om 14:50

        Dus bussen treinen en alles openbaar vervoer heeft geen brandstof nodig windmolens na hun leven worden in open strort gegooit zelfe me zonnepanelen oplosing minder mensen grensen dicht geld naar de hollander ja ziten fouten

        Beantwoorden
    • Anton Drost zegt

      7 juni 2023 om 21:03

      Wellicht weer terug naar vroeger , paard en wagen.

      Beantwoorden
      • Moi zegt

        7 juni 2023 om 22:18

        En waar kunnen we dan nog een paard kopen, veehouders zijn toch ook taboe? Hondenkar lukt ook niet met het oog op de puppyfarm. Maar maak je niet druk, AI neemt ons werk uit handen, dus we hebben geen werk meer om naartoe te reizen en we krijgen allemaal een basissalaris van € 1.000 per maand….
        ????

        Beantwoorden
      • A.m de Jong zegt

        3 december 2025 om 06:36

        En weer wordt de werkende mens gestraft. Mijn dochter is allenstaand. Werkt heel hard. Rijdt 20.000 per jaar voor haar haar werk .Die kan zich dus scheel betalen straks. Geen tegemoet komingen. Zoals zorgtoeslag of huursubsidie. Ze maken iedereen kapot…als mikn dochter overuren maakt gaat de helft naar belasting…Hoezo…werkt de belasting daar ook…..???ik vind niet dat dit allemaal kan. Sorry hoor.

        Beantwoorden
  3. Marco v O zegt

    7 juni 2023 om 13:29

    Rekening rijden wordt toch juist ingevoerd zodat mensen gaan nadenken over andere werk zoeken als ze veel moeten rijden?
    De vervuiler betaald? Als de baas gaat compenseren dan betaald de consument, zoals gebruikelijk, de rekening.
    Er is geen geen bedrag bekend wat we gaan betalen maar ze kunnen al wel uitreken wat het ‘gemiddeld’ gaat kosten?

    Beantwoorden
    • Paul zegt

      10 juni 2023 om 17:54

      Invoeren rek.rijden is alleen om staaskas te spekken heeft niets meer met milieu te maken. Net als vele andere onzinnige maatregelen.
      1 dag oorlog in oekraine is een jaar auto rijden in nl. en onze regering noemt het nog onze oorlog. We zijn van padje en god los. Banken,verzekeraars en grote mulinatinals dicteren ons land, maar blijkbaar vinden we dit allemaal goed, vooral het linkse nl. Stelletje deugers.

      Beantwoorden
  4. Pieter zegt

    7 juni 2023 om 14:40

    Wanneer je weinig verdient voel je dit pijn doen en als je goed verdient niet. Je kan comfortabel blijven rijden. Trek hier leering uit. Nederland is elitair en kapitalistisch en steeds minder geschikt voor mbo salarissen. Ik leg daarom mijn kind uit, doe je best op school en zoek een goed betaalde baan.

    Beantwoorden
    • Gerben zegt

      8 juni 2023 om 11:03

      Mijn beide zoontjes hebben niet het geluk gehad van onze lieve heer bij het uitdelen van de hersenen. Helaas zal het geen HBO niveau zijn en blijven ze onderaan de voedselketen hangen.

      Beantwoorden
      • Kuifje zegt

        8 juni 2023 om 18:35

        Hbo is zeker niet goed betaald mensen die handig zijn verdienen zeker een stuk meer maar als ze zo door gaan kan niemand een auto betalen terwijl bij de eerste belofte bij het rekeningrijden zou het zeker niet duurder worden dan nu maar wij betalen voor de bedrijven niet niks betalen ….lang leve de vvd voor de rijke

        Beantwoorden
    • Oom theo zegt

      8 juni 2023 om 20:44

      Papieren halen en emigreren.

      Beantwoorden
  5. Kobos zegt

    7 juni 2023 om 17:01

    Niemand gelooft toch dat het om het milieu gaat. Het gaat om het binnenharken van zoveel mogelijk geld. U heeft nog wat, en zij willen het hebben. En het milieu is een mooie smoes om het te rechtvaardigen.

    Beantwoorden
    • Chris zegt

      8 juni 2023 om 01:05

      Dit dus… En als het niet om het milieu gaat, dan verzinnen ze wel een andere smoes, maar geld binnenhalen zullen ze!

      Beantwoorden
  6. Wilhelmus Tellier zegt

    7 juni 2023 om 17:52

    Milieu verbeteren helpt alleen maar als iedereen mee doet
    Dus elk land…vergeet het maar
    Dus het is gewoon binnen halen wat er nog kan

    Beantwoorden
    • Moi zegt

      7 juni 2023 om 22:21

      Natuurlijk gaat het om het milieu, zeer dringend en urgent, dus gewoon nog even 7 jaar volhouden en genieten…

      Beantwoorden
      • Sanjay mahabali zegt

        9 juni 2023 om 10:22

        Het gaat allang niet meer om milieu dat ziet iedereen het draaid om geld en macht kijk waar ons geld naartoe gaat naar onzin zelf naar oorlogen wij zijn medeplichtig aan de oorlog tussen ukraine en Rusland wij leveren wapens en oorlogs gevecht tanks daar gaat het geld naartoe en naar veel meer onzin

        Beantwoorden
        • Terri zegt

          9 juni 2023 om 19:27

          Exact !

          Beantwoorden
  7. Jan zegt

    7 juni 2023 om 18:25

    Hoe gaan ze dit überhaupt handhaven?
    En wat al je op vakantie gaat en veel kilometers maakt?

    Beantwoorden
    • Van Binsbergen zegt

      7 juni 2023 om 20:07

      Gewoon meebetalen, net als de anderen

      Beantwoorden
      • Terri zegt

        9 juni 2023 om 20:13

        Heerlijk hé die oorlog .. toch.. @Van Binsbergen .. uw geld… naar vuile bommen… ?

        Beantwoorden
  8. Jos zegt

    7 juni 2023 om 18:34

    Auto rijden wordt alleen voor de rijken.
    Heeft niks met de milieu te maken.
    Stelletje oplichter in Den Haag

    Beantwoorden
  9. Karel zegt

    7 juni 2023 om 18:46

    Zo snel mogelijk van dit kabinet net af en uit Europa. En mensen met helder verstand aan bewind.een overheid dient net zo te functioneren als een bedrijf of een huishouden.inkomsten en uitgaven in balans waar geen geld voor is doen we niet.wereldwijd maken de overheid er een janboel van.als een ieder kan rondkomen van wat hij verdient hoeven we niet met alle toeslagen en subsidies te komen.men creëerd de problemen en lossen niks op.onze totale bestuurs cultuur deugt niet het roer moet radicaal om.

    Beantwoorden
  10. Popo zegt

    7 juni 2023 om 20:51

    Wat een kutland

    Beantwoorden
    • Kees zegt

      8 juni 2023 om 13:24

      Je bent toch niet verplicht om te blijven

      Beantwoorden
    • JANS Tigelaar zegt

      8 juni 2023 om 14:31

      Het casino spel van de miljonairs

      Beantwoorden
  11. Frans Bollebakker zegt

    7 juni 2023 om 20:53

    Het vracht vervoer krijgt er ook mee te maken met het vervolg dat diverse ondernemers het weer door gaat berekenen bij de consument
    Dan worden de producten nog een stuk duurder gemaakt.

    Beantwoorden
    • Terri zegt

      9 juni 2023 om 20:15

      Ongekende prijzen… maar het volk roept dit over zichzelf af

      Beantwoorden
  12. Jeroen zegt

    7 juni 2023 om 21:51

    Ze maken het de mens die hard werkt erg moeilijk. Nog meer mensen die thuis blijven en stoppen met werken weer werken lozen.
    Het word is tijd dat iemand of iedereen in opstand gaat komen want ze trekken iedereen helemaal leeg armoe is niet normaal zo groot .
    Kappen met dit onzin STOP ERMEE.

    Beantwoorden
  13. Sandra zegt

    7 juni 2023 om 23:38

    Ah ja want zorg vooral dat werken nog minder aantrekkelijk zal zijn… Met een minimumloon 32uur(en helaas niet geschikt voor meer maar te goed voor andere compensaties) zit je al met je toeslagen, daarnaast de belachelijke prijzen nog maar als dit soort gekkigheid er óók nog bovenop komt dan weet ik niet meer hoe ik het ga hebben… Voor mij is mijn auto de enige brug naar vrijheid, zowel in werk als in vrije tijd, als ik dat moet opgeven dan is het laatste beetje ‘lol’ er voor mij af… Maarja vooral zo doorgaan, ik hoop dat er bij een volgende verkiezing eens wat goeds gebeurt, al betwijfel ik inmiddels hoe eerlijk dat verloopt…

    Beantwoorden
  14. Lasgo zegt

    8 juni 2023 om 00:00

    Ze zijn helemaal padje af daar in Den Haag, hoofdzakelijk te danken aan die enge lui van D66. De een is nog enger dan de ander. Die Jette wil de geschiedenisboekjes halen met zijn klimaat en milieuplannen, maar heeft totaal niet in de gaten dat hij o.a. heel Nederland aan het slopen is. En oja, D66 hééft natuurlijk geld nodig, véél geld voor al die gelukzoekers die naar Nederland komen. En daar wordt de automobilist de dupe van. Dit heeft TOTAAL NIKS MET HET MILIEU te maken. Je word door dit kabinet belazerd en besodemieterd waar je bij staat. Bovendien gaan die automobilisten toch niet staken. Kortom, hier geldt zeker het gezegde, “Wie werkt wordt GESTRAFT!!”.
    Stelletje oplichters!

    Beantwoorden
  15. Jaco zegt

    8 juni 2023 om 07:27

    Wij beginnen om 5 uur dan rijden er nog lang geen bussen die zijn al onbetaalbaar geworden. Denk dat we beter kunnen stoppen met werken dan krijg je van alle kanten geld

    Beantwoorden
  16. G Timmerman zegt

    8 juni 2023 om 09:22

    Als de Bondsrepubliek zijn mauttarieven (tol) verdubbelt, zoals het plannetje aldaar is, dan moeten wij ook verdubbelen om het noord-zuid vrachtverkeer niet nog meer naar ons land te laten komen. Het erg milieuvriendelijke vervoerssysteem, zoals onze vroede voorvaderen het deden, te weten op boomstammen de Rijn afzakken werkt prima naar Rotterdam toe, terug wordt wat lastiger. Zeker met volle containers.

    Beantwoorden
  17. Anton van Manen zegt

    8 juni 2023 om 11:24

    Dit rekeningrijden is ook totaal oneerlijk vergeleken met andere landen. Als wij vanaf 2030 naar het buitenland rijden betalen wij dubbel en de km die we in het buitenland rijden aan de Nederlandse staat + nog de tolwegen van het land van bestemming. Ze kunnen beter elke auto verplichten inclusief auto’s met buitenlands kenteken een kastje bij de voorruit te plaatsen die de km gereden in Nederland registreert en in rekening brengen, dan betalen buitenlanders ook mee aan onze wegen net als wij in het buitenland en dan puur alleen de in Nederland gereden kilometers belasten met dat kastje. En daarnaast vind ik in principe dat de werkgever de km heffing moet compenseren in de reiskostenvergoeding, want het feit dat werknemers vaak op tijden moeten beginnen waarop er geen OV rijd kunnen de werknemers niks aan doen

    Beantwoorden
  18. Jan Ruinard zegt

    8 juni 2023 om 12:48

    Vooral zo doorgaan, hebben we de zekerheid om met ons allen naar de duvel te gaan. Hebben we over enkele jaren wellicht geen actieve herinneringen meer aan, hoe het in Nederland was. Nederland “ieniemini landje” , druppel op de wereldbol, maar wij lopen voorop in de gekkigheid welke bedacht wordt, en met welke waardes? Begreep dat wij 32 % stikstof uit andere landen over ons heen krijgen maar hier wordt van alles bedacht voor ons, door ons groen kabinet, om de strijdt hiermee aan te gaan.Wordt wellicht tijd om de wet aan te passen, en een referendum te houden die bindend is, i.p.v. adviserend.(immers was dit ook gewijzigd, om het volk monddood te kunnen maken) Zijn er wellicht nog oren die horen,i.p.v. machten die geloven in d’r eigen krachten.

    Beantwoorden
  19. Kees zegt

    8 juni 2023 om 13:25

    Je bent toch niet verplicht om te blijven

    Beantwoorden
  20. Hans zegt

    8 juni 2023 om 16:53

    Onze regering denkt er alleen aan hoe ze de burgers geld afhandig kunnen maken. Van iedere euro die je verdient, plukken ze je als het kan helemaal kaal.
    Wij zijn deze regering helemaal zat, op sodemieteren en snel.

    Beantwoorden
  21. Ron zegt

    8 juni 2023 om 16:55

    De staat knijpt ons helemaal uit en dat rekening rijden is de zoveelste manier van die crimineel Rutte en zijn 40 rovers.

    Beantwoorden
  22. Jan zegt

    9 juni 2023 om 16:35

    En maar op de vvd, d66 cda cristen stemmen. Als we daar eens van af stappen….. en maar meer buitenlanders binnen halen. Die hebben het hier veel te goed. En ons eigen volk maar buigen voor alles en iedereen. Wanneer komt het volk eens een keer van de bank af. Zet het land maar eens op slot.. neem een voorbeeld aan de boeren. Blijf je lekker zitten dan denk ik dat het land,ons land ten onder gaat. Dat zal niet meer zolang duren. Gek he dat er meer asociale mens komen. Kut rutte, opstappen en die kaag mogen ze voor mij part terug stoppen waar ze vandaan komt. Want die was nog lang niet klaar met ontwikkelen…..

    Beantwoorden
  23. Gerard zegt

    10 juni 2023 om 08:56

    Het 3e wereldland wordt nederland met heel veel armoede
    Met rutte en zijn 12 rovers als dictators

    Beantwoorden
  24. Nelis zegt

    11 juni 2023 om 11:46

    Inplaats van meedenken het hele kabinet afschaffen help daar maar eens aan mee

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hoofdsponsor

Caseware Nederland introduceert Financial Reporting Visualization Agent, aangedreven door Verity

Kennispartner

Benchmark Kantoorcijfers 2026 van start – hoe staat jouw kantoor ervoor?

Partners

Zie digitalisering als versterker in plaats van vervanging van mensen
Private equity in accountancy: drie spanningsvelden die het vak veranderen
AFAS behaalt B Corp-certificering: “Dit past bij wie we zijn en hoe we impact maken”
Waarom Haasjes Administratiekantoor online met klanten ging samenwerken
AV-Top 50 | Menselijk maatwerk dankzij digitale slagkracht
Waarom werken zoveel kantoren nog met on-premise software (en wat kost dat eigenlijk)? 
Stappenplan om je facturatieproces volledig te digitaliseren
Visionplanner Zomer Boost 2026: slimmer werken met meer overzicht en minder gedoe
Werkt je on-premise software nog voor je, of tegen je?
Iedereen wil AI. Maar je processen draaien nog op Excel en post-its.
Hoe standaardisering de stille revolutie in finance ontketende
‘De accountant is essentieel voor ondernemers in het mkb’
Waarom jouw DGA-cliënt echt een arbeidsovereenkomst nodig heeft
Vraagposten: van losse mailtjes naar een gesloten lus met je klant
Het herbeleggen van de Herinvesteringsreserve (HIR) in een vastgoedbeleggingsfonds?
Z login heeft dé oplossing voor intermediairs die efficiënt willen werken
de autonome AI-boekhouder
Nieuwe Europese regelgeving: zijn bestuurders straks verplicht het faillissement aan te vragen?
Eenvoudig bankrekeningen koppelen met Twinfield, Exact Online en Snelstart
Is mijn baan over een paar jaar verdwenen?
Risico’s wachten niet op je volgende dossiertoetsing
Te veel tijd kwijt aan factuurverwerking? Dit is hoe AI het oplost
Youngtimerregeling verandert per 2027
Informer Money genomineerd voor Best FinTech Startup of the Year België
Wwft-compliance in 2026: doen we het beter dan vorig jaar?
Administratiekantoor Boekhoudhelden boekt 82% van de facturen volledig automatisch
Hoeveel tijd bespaart automatisch afletteren écht op jaarbasis?
Pensioencommunicatie anno 2026 mag burgerlijk ongehoorzaam
WIA aanvragen als werkgever: zo begeleid je je klant van 2 jaar ziekte naar de WIA
Amerikaanse belastingplicht: wat is mijn rol als Nederlandse accountant?
Het functiegemak van de INT bij adviezen over en aangiften van erf-en schenkbelasting.
Van zij-instromer naar accountant: hoe het Schakeltraject nieuw talent aantrekt in de Accountancy
DAC8 leidt tot 15 procent hogere crypto-compliancekosten
5 signalen dat jouw relatiebeheer niet meer werkt (en hoe je dat oplost)
Fusies en overnames | Met waardebepalingen bedrijfsadvies dichter bij de ondernemer
Zkr en SRA bundelen krachten voor efficiëntere Wwft-compliance bij accountantskantoren 
Driver-based models: de essentiële bouwstenen voor elk finance team
Werven op klik is willekeurig. Zo verminder je verloop structureel.
Sturen op cijfers: de 7 KPI’s die elk accountantskantoor moet meten
ABN Amro slokt NIBC op: wat deze overname zegt over de veranderende financiële markt
Boekhoudlandschap sterk gefragmenteerd, softwarekampioen ontbreekt (nog) in Europa
Sneller contracten afwikkelen? Zo doe je dat
Zo werk je écht samen met klanten in Microsoft Teams
De verborgen kosten van de mailbox
Van najagen naar verwerken: waarom vraagposten je proces blokkeren (en hoe je dat stopt)
De rol van private equity bij fusies en overnames
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Microsoft Copilot gebruiken? Zorg dat je eerst SharePoint op orde hebt 
‘Wat efficiëntie écht betekent voor accountants: overzicht en ‘in control’
De trein vertrekt. Jij kiest of je instapt.
Zo benut je het echte potentieel van AI in jouw accountantskantoor 
“Het werkt toch prima? Dat is vaak precies het probleem”
Fusies en overnames | Succesvol groeien in de accountancy? Begin bij je mensen 
De sprong van Excel naar HR-software: vijf valkuilen die organisaties onderschatten
De mensen achter de loonstrook: in gesprek met Susan Hendriks
Klanten soepel bedienen met AFAS SB
Speech to text in compliance software: zo besparen accountants twintig minuten per dossier
Risicocategorieën AI Act blijven onderbelicht, terwijl de verplichtingen al gelden
Groeipad in de samenstelpraktijk: van gevorderd assistent naar client manager
Hoe consolidatie het Europese accountancylandschap hertekent
De volgende stap in AI: HR-assistent Loket begrijpt nu je eigen documenten
Complimenten geven aan medewerkers: dit kan het opleveren  
Fiscaal onzakelijksheidsvermoeden bij verkoop aandelen na splitsing in strijd met Fusierichtlijn
AV-Top 50 | Hoog tijd voor opleiding die jongeren aanspreekt
Wie bepaalt of een bestuurder een tegenstrijdig belang heeft? De Hoge Raad geeft duidelijkheid!
Welke ontwikkelingen in het financieringslandschap zijn van belang voor de accountant?

Vacatures

Medior assistent accountant • Druten
WEA Deltaland
Supervisor controlling & accounting
KNAV
Gevorderd assistent accountant Audit – Almelo
BonsenReuling
Senior assistent accountant | samenstel
Scab
Controleleider
Scab
Eindverantwoordelijk Accountant Samenstel (RA of AA)
PIA Group
Gevorderd Assistent Accountant Audit
PIA Group
Accountant Agri & Food – Terneuzen
aaff
Accountant Agri & Food – Gorinchem
aaff
Junior manager audit
Bentacera
Accountant Agri & Food – Roosendaal
aaff
Corporate Finance Advisor
KNAV
Audit assistent
KNAV
Accountant Agri & Food –  Heythuysen
aaff
Accountant – Eindhoven
aaff
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstelpraktijk
PIA Group
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Curator treft lege huls aan bij failliet Tennor, verwacht meer dan een miljard schuld 19.8k weergaven
  • Kabinet onderzoekt nieuwe grondslag mrb en ziet af van tenaamstellingsbelasting 5.7k weergaven
  • Kabinet schetst opties voor schrappen fiscale regelingen na motie over vrijheidsbijdrage 3.8k weergaven
  • Doorhaling voormalige RA Mazars na controle Mitra blijft in stand 2.7k weergaven
  • Zwolle schakelt Deloitte in na reeks dubbele betalingen 2.5k weergaven

Vraag en aanbod

Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor regio Den Haag
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Ter overname aangeboden: accountantskantoor in West-Friesland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Administratiekantoor ter overname gezocht
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • LinkedIn
  • Mail
  • Instagram
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen